حرکتهای ورزشی مناسب برای افراد مسن

ورزش مناسب برای افراد با سن بالا

داشتن تحرک جسمانی متناسب برای افراد با سن بالا خیلی پراهمیت است، زیرا سبب میشود که آن‌ها دارای جنبش باشند و تندرست و سالم زندگی کنند. پژوهندگان در یک مطالعه‌ی جدید دریافتند که در کمترین حالت پانزده دقیقه تحرک جسمانی به مدت ۵ روز در هفته نخستین هدف مناسب برای افراد با سن بالا خواهد بود. میزانی فعالیت بدنی منظم و میانه برای افراد با سن بالا پسندیده است و احتمال مرگ را در بین آن‌ها کاهش میدهد. ورزش می‌تواند شامل پیاده روی سریع، دوچرخه سواری ، شنا و ژیمناستیک باشد.

برای خیلی از افراد با سن بالا این پرسش پیش میاد که چه مقدار تحرک جسمانی متناسب با سنشان مورد احتیاج است؟

جواب این است که برای تندرست و سالم ماندن و التیام و بهبود سلامت، سالمندان احتیاج دارند. که هر ۲ نوع تحرک جسمانی شامل تمرینات هوازی و قدرتی را انجام دهند.
شرایط بهداشتی خاصی وجود ندارد که جنبش را در همگان مسن محدود کند. برای اشخاص بالای ۶۵ سال در این بین دستورالعمل هایی برای تحرک جسمانی در نگاه گرفته شده است:
دست کم ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی میانه مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی در هفته
تمرینات قدرتی دست کم ۲ روز در هفته و شامل فعالیت هایی که پاها، باسن، پشت، شکم، قفسه سینه، بازوها و شانه‌ها را بطور کامل گرفتار کند.

فعالیت‌های جسمی مناسب و منظم برای افراد با سن بالا


۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید
اشخاص در این محدوده سنی باید از هر نوع فعالیت سبک که احتیاج به رفتارهای بدون جنبش دارد و عامل خطر برای مبتلا شدن به خیلی از بیماریها است، اجتناب نمایند.
با توجه به اینکه افراد با سن بالا در ریسک خطر سقوط، هستند، باید دستورالعمل‌های پزشکی برای انجام ورزشهای التیام و بهبود اعتدال را دریافت نمایند و ۲بار در هفته این ورزش‌ها را انجام دهند. ورزش هایی از قبیل یوگا، و تای چی
فعالیت‌های میانه جسمی شامل هرنوع فعالیت ورزشی است که تپش قلب را افزایش دهد و تنفس را تندتر کند.

مد نظر داشته باشید که فعالیت‌های هر روزه مانند خرید، پخت و پز و یا امورات دیگر منزل را نمی‌توان آنچنان جزو فعالیت‌های ورزشی حساب کرد چون تپش قلب را بالا نمی‌برد.شواهد خوبی هم چنین وجود دارد که نشان میدهد فعالیت‌های جسمی شدید فواید بسیار زیادتری نسبت به فعالیت‌های سطح میانه دارد.

دویدن، ایروبیک، شنای سریع، دوچرخه سواری سریع، پیاده روی در سربالایی، و هنرهای رزمی جزو این فعالیت‌ها هستند.ورزش‌های قدرتی برای حرکت‌های هر روزه، ساخت و ساز و حفاظت استخوان‌های قوی، تنظیم قند و فشار خون و حفظ وزن نرمال واجب و ضروری هستند.
برای بدست آوردن منافع تمرینات قدرتی، هر یک از تمرینات ورزشی در ارتباط با آن بایست مکمل حرکات دیگر باشد و ۸ تا دوازده بار تکرار شود.
فعالیت‌های بسیاری وجود دارد که شما از مسیر آن می‌توانید عضلاتتان را تحکیم کنید؛ چه در منزل و چه در ورزشگاه

فعالیت هایی مانند بالا رفتن از پله، باغبانی، بکارگیری وزنه و یوگا نمونه هایی از این فعالیت‌ها هستند.از یاد نبرید که تمرینات قدرتی حتما بایست در مجاور ۱۵۰ دقیقه ممارست هوازی در هفته انجام شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + یک =