اضطراب کمکی به طول عمر میکند؟

برای بالا بردن طول زندگی باید اندکی مضطرب باشید.

شاید باورتان نشود که اضطراب و اضطراب و نگرانی البته به اندازه اندک می‌تواند از بعضی مریضی‌ها جلوگیری کرده و سبب بالا رفتن طول عمر شود.

دست آوردهای اخیر پژوهندگان نشان میدهد که میزان اندک اضطراب و اضطراب و نگرانی میتواند منجر به تحکیم سطح سلامت سلول‌ها شده و افزون بر بلند قد شدن رت و سلامت آن‌ها، طول زندگی سلولی را ۲ برابر کرده و از ظهور بیماری هایی همچون آلزایمر و پارکینسون جلوگیری نماید.

افزایش طول عمر

اضطراب و بالا رفتن طول عمر

خیلی از افراد فکر میکنند قرار داشتن در شرایط اضطراب آمیز میتواند بر سلامت آن‌ها اثرات مخربی داشته باشد.

بر اساس برآیند بدست آمده از یک پژوهش نوین، میزان اندک اضطراب و اضطراب و نگرانی میتواند برای آدم بافایده باشد زیرا این وضعیت سبب افزایش حالت ارتجاعی سلول‌ها شده و از کهنسالی آن‌ها جلوگیری کرده و هم چنین ریسک ظهور بیماریها را نیز کاهش میدهد.

این یافته‌ها به پژوهندگان کمک میکند تا درک نیکوتری از مکانیزم مولکولی که باعث پیر شدن سلول‌ها شده و خطر ظهور بیماریهای در ارتباط با آن را افزایش میدهد، بیابند..

پرفسور ریچارد، آی موریموتو (Richard I

Morimoto) استاد دانشگاه نورث وسترن در این ارتباط اعلام کرد: «یافته‌های ما منتهی به کشف استراتژی موثری در ارتباط با رویه پیر شدن آدم و چگونگی جلوگیری و ایجاد ثبات در زوال سلول‌ها بر اثر بالارفتن سن میشود.

هدف اساسی ما تنها کوشش به منظور شناخت و کشف راهی برای بالا رفتن طول عمر آدم نسیت زیرا افزون بر این موضوع، ما قصد داریم سطح سلامت مولکول‌ها و سلول‌های آدم را بیشتر کرده و بدین گونه اشخاص علاوه بر بالا رفتن طول عمر، با افزایش سلامت نیز روبرو خواهند شد»

در این بررسی‌های، پژوهندگان اقدام به وارسی و مطالعه تصادفی roundworm C

elegans حدود ۲۲ هزار ژن کرده و دریافتند سیگنال‌های متعاقب از میزان اندک اضطراب و نگرانی در میتوکندری سلول‌ها که از آن به عنوان مأخذ انرژی سلولی یاد میشود، میتواند از شکسته شدن ساختار کنترل پروتئین (proteostasis) که بطور معمول بر اثر بالارفتن سن رخ میدهد، جلوگیری کرده و آن را التیام و بهبود بخشد.

این موضوع در حالت طبیعی با گردهمایی پروتئین‌های صدمه دیده همراه شده و در بیماری‌های گوناگونی که سبب زوال سلول‌های مغزی و عصبی می‌شوند، قابل رویت است.

از جمله این بیماریها میتوان به آلزایمر ، هانتینگتون (Huntington)، پارکینسون و اسکلروز جنبی آمیوتروفی (ALS) اشاره کرد.

بطور معمول مردم معتقدند اضطراب و اضطراب و نگرانی در میتوکندری تاثیر نامطلوبی دارد ولی این کشف جدید نشان میدهد که میزان اندک اضطراب در واقع مفید بوده و میتواند منجر به بهتر کردن کارکرد سلول‌ها شود.

این موضوع به خوبی در بررسی‌های و آزمایش‌های انجام شده روی حیوانات، مشاهده شده است.

ریچارد، آی موریموتو در این ارتباط گفت: «وجود میزان اندک اضطراب، سبب پایداری سلول‌ها در مقابل عوامل اضطراب و نگرانی زا شده و می‌تواند طول زندگی سلول‌ها را تا ۲ برابر بیشتر کند که این مسئله شبیه به یک معجزه است. »
شرح کامل این تحقیق و یافته‌های بدست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Cell Reports انتشار یافته و در اختیار پژوهندگان قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 15 =