وقتی باید از کم کردن وزن غیرمنتظره و لاغری بی علت بترسید!

کم کردن وزن غیرمنتظره و لاغری بی علت چرا و به چه علت؟

این طبیعیست که وزن شما در طول سال، بالا و پایین داشته باشد، بالا و پایین و افزایش سن شدن چند کیلوگرم، عادی است و جایی برای دلواپسی وجود ندارد، درادامه بخش تندرستی ۷ مشکل مرتبط به سلامتی که زمینه آن میتواند به علت اندک شدن وزن غیرمنتظره باشد را وارسی خواهیم کرد.

دلیل کاهش وزن ناگهانی

کم کردن وزن غیرمنتظره نشانه چیست؟؟

۷ علت اساسی و اضطراب انگیز لاغری و کم کردن وزن غیرمنتظره

مشکل تیروئید سبب کم کردن وزن غیرمنتظره :

کم کردن وزن، یک نشانه معمول از پر کاری غده تیروئید یا بیشتر از اندازه فعال بودن تیروئید است؛ چنانچه دشواری تیروئید دارید، باعث افزایش گشنگی و یا حتی افزایش تپش قلب میشود اختلالات خواب و کمبود خواب و یا حس ملال و خستگی بیشتر از اندازه، در تمام طی روز از نشانه‌های دیگر پر کاری غده تیروئید است.

کم کردن وزن غیرمنتظره و بیماری‌های مرتبط به دل و روده:

بیماری سلیاک ، یک بیماری اتوایمیون در ارتباط با گلوتن میباشد، که سبب کاهش وزن غیرمنتظره، اسهال و دیگر نشانه‌های گوارشی میشود مشکلات پانکراس، که آنزیم‌های مرتبط به هضم را ایجاد میکند نیز سبب کم کردن وزن غیرمنتظره میشود، مراقب نشانه هایی مانند درد دل ، تغییر رنگ در مدفوع، یا حالت تهوع پس از خوردن خوراکی‌های پرچرب مانند برگر‌ها، باشید.

دیابت و کاهش وزن ناگهانی

چه بیماری سبب کاهش وزن غیرمنتظره میشود؟!

تاثیر دیابت روی کم کردن وزن ناگهانی:

یکی از نشانه‌های دیابت ، علی الخصوص اوایل آن، کم کردن وزن است و یا اینکه احتمال دارد متوجه بشوید که تمام طی روز را خوابیده اید و به صورت کمیابی احساس تشنگی خواهید کرد، زیرا جسم شما گلوگز بیشتر از حدی ایجاد میکند که سبب برانگیختن تشنگی میشود هم چنین دیابت سبب میشود که بدن مواد مغذی را از ماهیچه‌های خود تغذیه میکند، که این خود سبب کاهش غیرمنتظره وزن میشود.

ارتباط افسردگی با کم کردن وزن ناگهانی:

فقدان اشتها، یک پیامد جنبی از افسردگی است که می‌تواند سبب کاهش وزن چشمگیری شود؛ در موارد زیادی، فرد حتی متوجه کم کردن وزن نمیشود زیرا شدیدأ در افسردگی خود فرو رفته اند. کج خلقی، زود رنجی، آشامیدن آشامیدنی‌های سنگین، اختلالات خواب و عدم توانایی در تصمیم گیری، از نشانه‌های معمول افسردگی هستند.

افسردگی و کاهش وزن ناگهانی

افسردگی و اشتها نداشتن از علت‌های کم کردن وزن غیرمنتظره

دلیل و بیماری‌های لاغری و کم کردن وزن غیرمنتظره

روماتوئید آرتریت از علت‌های کم کردن وزن ناگهانی:

شرایط التهابی، مانند آرتریت روما توئید یا انواع دیگری از عفونت‌ها، سبب کم شدن اشتها و بنابراین کم کردن وزن میشود این وضعیت هم چنین می‌تواند سبب ملتهب شدن در روده شود که مواد مغذی را جذب میکند، بنابر این از این راه نیز سبب کم کردن وزن میشود.

کم کردن وزن غیرمنتظره بدلیل برنامه غذایی پایین و نامناسب:

با طی شدن زمان در زندگی، کم کردن وزن فوری و غیرمنتظره با خطرات بزرگی از جمله مرگ مواجه می‌شود؛ همانگونه که سن ما بیشتر میشود، شکم آرامتر کار میکند، که مدت راحتی و سیر بودن را طولانی‌تر میکند و هم چنین بعضی سیگنال‌های مغز که اشتها و پر بودن را کنترل میکنند، افت پیدا میکند تمام این‌ها میتواند باعث کم‌تر خوراک خوردن در اشخاص بالغ و سن دار شود، در نهایت وزن پایین‌تر خواهند داشت و قادر نیستند به میزان مکفی مواد مغذی از تن جذب کنند.

بخش زیادی از داروها همچنین میتوانند روی اشتهای شما اثر بگذارند ولی بمنظور استفاده از اونها، میزان و دفعات مصرف را مد نظر داشته باشید.

سرطان و کم کردن وزن ناگهانی:

بخش زیادی از انواع سرطان، تومور یا زخم معده یا روده میتواند باعث ملتهب شدن با مشکلات سوء هضم شود، که میتوانند منتج به کاهش وزن شوند.

استرس و کاهش وزن

سرطان از عوامل کم کردن وزن غیرمنتظره

عوامل دیگر لاغری و کم کردن وزن غیرمنتظره

در بعضی افراد کاستن از وزن و لاغری غیرمنتظره می‌تواند علت‌های متفاوت با آنچه گفتیم داشته باشد مثل:

  • بیماری ایدز
  • اعتیاد
  • بیماری افت عملکرد مغز
  • کلسیم بیشتر از اندازه‌ی بدن
  • اولسر یا زخم‌های گوارشی
  • سل
  • کولیت یا ورم معده
  • مشکلات ریوی
  • نقص کلیوی

که همگی بایست بوسیله دکتر متخصص تشخیص داده می‌شوند.

تیروئید و کاهش وزن ناگهانی

مقصود از کم کردن وزن غیرمنتظره چیست؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + دوازده =