مضرات کولر ماشین

سرطان با هوای درون اتومبیل

لطفا” فورا پس از وارد شدن به درون خودرو ساختار تهویه هوا را روشن نکنید مضرات آن باورنکردنی است.

چنانچه اتومبیل خود را در آفتاب با درجه حرارت بالای ۱۶ درجه سلسیوس پارک کنید، سطح ماده سمی بنزن بین ۲هزار تا ۴هزار میلی گرم یعنی ۴۰برابر سطح استاندارد می‌رسد؛ ماده بنزن علاوه بر ایجاد سرطان سبب مسموم کردن استخوان‌های شما و کاهش گلبول‌های قرمز خون و سقط جنین میشود.

سرطان

هوای درون ماشین سبب سرطان میشود.

آنهایی که در اتومبیل خود کولر دارند به منظور حفظ تندرستی در موقع سوار شدن به ماشین و پیش از روشن کردن کولر ماشین باید پنجره‌ها را پایین بکشند تا هوای گرم درون از ماشین خارج شود، حتماً می‌پرسید چرا؟!

تعجبی ندارد که این روز‌ها مردم افزون‌تر از قبل به بدخیمی گرفتار می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند؛ این سؤال پیش میاید چرا، اجازه دهید یکی از موردهایی را که سبب سرطان میشود خدمت شما توضیح دهیم.

در بخش زیادی از روزها، نخستین و آخرین جایی که مردم به آن قدم می‌گذارند یا آن را ترک میکنند، اتومبیل است؛ بایست دقت داشت که بمحض سوار شدن به ماشین، کولر ماشین را روشن نکنید و در اول پنجره‌های ماشین را پایین کشیده و پس از چند دقیقه کولر ماشین خود را روشن کنید.

با عنایت به تحقیقات بعمل آمده داشبورد خودرو، صندلی، جعبه کولر و در حقیقت همه اشیاء درون خودرو از پلاستیک بنا شده که در محل دربسته، ماده‌ای سمی بنام «بنزن» که سبب سرطان میشود از خود ساطع می‌کنند؛ شکی نیست که همگی این بو را در موقع باز کردن درب ماشین، استشمام کرده ایم.

ماده بنزن علاوه بر ایجاد سرطان سبب مسموم کردن استخوان‌های شما نیز میشود که سبب کاهش گلبول‌های قرمز خون و کاهش گلبول‌های سفید خون می‌شود؛ واقع شدن در معرض درازمدت این ماده سبب سرطان خون میشود و ریسک مبتلا شدن به برخی بدخیمی‌های دیگر را نیز افزایش میدهد هم چنین بنزن میتواند منجر به سقط جنین در خانمهای حامله شود.

سطح ماده بنزین قابل قبول در درون خانه برابر با ۵۰ میلی گرم در هر ۹ ۰/۰ متر مربع است.

یک اتومبیل پارک شده در درون خانه با پنجره‌های بسته شامل ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلی گرم بنزن است که این اندازه ۸ برابر سطح استاندارد است؛ حال چنانچه خارج از خانه، خودروی خود را در آفتاب با درجه حرارت بالای ۱۶ درجه سلسیوس پارک کنید، سطح بنزن بین دو هزار تا چهار هزار میلی گرم یعنی ۴۰ برابر سطح استاندارد می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =