راهکار مقابله با عفونت بیمارستانی

رویارویی با عفونت‌های بیمارستانی با عسل

عسل ، ماده غذایی بسیار پرمایه و انرژی بخشی است که شامل ویتامین‌های متعددی از قبیل تیامین، ریبوفلاوین، اسید نیکوتین ک، اسید اسکوربیک، پیریدوکسین و ویتامین کا است.

عسل، اثر ضد باکتریایی دارد و از زمانهای قدیم انسانها از خواص ضد میکروبی عسل سود جسته و آن را در معالجه ناراحتی‌های پوستی از قبیل زخمها و سوختگی‌ها به کار برده اند و یکی از برترین پانسمانها شمرده میشود هم چنین، عسل را در درمان بیماریهای سیستم تنفسی و عفونت‌های قسمت حلق به کار می‌برند و خاصیت ضدباکتریایی آن سبب اثربخشی عسل میشود و خواص ضد التهابی آن نیز مشاهده شده که به هیگروسکوپیک بودن آن نسبت داده شده است.

عسل اضافه براینکه یک غذای کامل است یک اکسیر پر انرژی نیز میباشد بطوریکه سالیان سال به عنوان دارو برای علاج بیماریها مورد کاربرد قرارگرفته است مصرف عسل در مدت چند دقیقه به فرد نیرو میدهد وتحمل بافتی و قدرت ترمیم آنرا افزایش میدهد بنابراین ورزشکاران باید عسل استفاده کنند.

محققان انگلیسی متوجه شدند که عسل می‌تواند سلاح جدیدی برای مقابله با عفونت‌های بیمارستانی باشد.

عسل خواص ضد باکتریایی دارد و بهترین راه حل رویارویی با عفونت است.

پژوهشگران کالج ساوث همپتون نشان دادند که پاک سازی تجهیزات پزشکی با محلول‌های بنا شده از نوعی عسل بدست آمده در استرالیا و نیوزلند سبب کاهش ۷۵ درصدی گردهمایی باکتری‌های مرگبار در سطح میشود

این کشف می‌تواند امنیت گروههای در ریسک خطر عفونت‌های باکتریایی مانند بیمارانی که از کاتتر استفاده می‌کنند و هم چنین گرفتاران به عفونت سیستم ادراری و عفونت‌های دیگر را مهیا مینماید.

صدمه و آسیب وارد در اثر بکارگیری کاتتر در مجرای ادرار سالانه میلیاردها دلار خرج برای بیمه درمانی داشته و دست کم ۲۱۰۰ نفر را هر ساله از میان میبرد.

بکارگیری عسل به عنوان درمان از قرن‌ها پیش رواج داشته و پژوهش جدید نشان میدهد که احتمال دارد خواص ضدباکتری و ضدعفونی کننده نیز داشته باشد.

این پژوهش بر روی عسل تک گل بدست آمده از شهد درخت مونکا در استرالیا و نیوزلند انجام شده و نخستین بار است که نقش آن در ضدعفونی کردن تجهیزات بیمارستانی بررسی شده است.

پژوهشگران این عسل را با آب در غلظت‌های گوناگون از ۳ ۳ تا ۱۶ ۷ درصد آمیخته کرده و آنرا به کشت‌های باکتریایی افزودند.

برآیند روشن کرد که این عسل شدیدأ از ایجاد غشاهای باکتریایی زیان آور بر روی تجهیزات پزشکی ممانعت نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + شانزده =