رفتار پرخطر برای مغز!

انجام دادن این کار پیش از خوابیدن برای تندرستی مغز بسیار زیان آور است!

پیش از خوابیدن انجام یکسری اشتباهات معمول جهان امروزی منجربه بی خوابی و اختلالات در خواب راحت و طبیعی شبانه میشود که عواقب ناخوشایندی برای سلامتی بدن و اندام حرکتی دارد.

باید بگوییم که جهان مدرن امروزی در مجاور مزیت‌های خاص معایبی هم دارد که در حقیقت با رفتارهای اشتباه و سود بردن اشتباه از این امکانات به وجود می‌ایند.

در تازه‌ترین مقالات پزشکی انتشار یافته در اروپا طبیبان به افرادیکه در ساعت‌های انتهایی شب در اتاقی تاریک برای زمانی به گوشی موبایل و تبلت خیره شده و از آن‌ها استفاده میکنند اخطاری جدی دادند.

این امر توسط محققان بعنوان یک اقدام خیلی پرخطر برای ساختار سلامتی آدم معرفی شده است زیرا بواسطه نگریستن به اشعه ساتع از نمایشگر در اتاق تاریک و قبل از خواب در واقع به مغز خود آسیبی را وارد میکنید که باعث فقدان خواب راحت در طی شب خواهد شد و این موضوع به آهستگی منتهی به زیان‌های زنجیره‌ای برای بدنتان خواهد گشت زیرا این عمل سبب میگردد که در طی روز بدنتان بسیار خسته باشد و تدریجا فشار وارده به جسم شما بالاتر و بالاتر رفته و سرانجام به دیگر قسمتهای بدن نیز صدمه و آسیب وارد کند.

قبل ازخواب چه کنیم

اثرات منفی بکارگیری گوشی و تبلت پیش از خوابیدن بر روی مغز

این دوراقع بدین علت است که نقطه‌های آبی منعکس شده از سمت تبلت و گوشی موبایل می‌تواند ریتم و کارکرد طبیعی جسم را به هم زده و تهدیدی بزرگ برای تندرستی جسم باشد.

بایست بدانید که تمام موجودات زنده ریتم مشخصی برای بیست وچهار ساعت روزوشب در جسم خود دارند که با به هم خوردن ان منجربه اختلال میشود که طبق گفته‌ی پژوهشگران بکارگیری تبلت و گوشی موبایل در تاریکی شب نتیجه‌ای جز به هم خوردن ریتم و رویه خواب و نامطلوب‌تر از ان ایجاد آشفتگی در راه رفتن ندارد.

در این بررسی‌ها به اشخاص مورد آزمایش شیوه‌های گوناگونی توصیه شد که برترین روش که بالاترین آسودگی را در حین خواب برای فرد بوجود میاورد شامل فقدان بکارگیری ابزارهای دیجیتال به مدت چهار ساعت قبل از خواب و نیز خواندن یک نسخه چاپی از کتاب به مدت زمان کوتاهی پیش از خوابیدن بود.

به گفته‌ی پژوهشگران حتی اشخاصی که کتاب‌های دیجیتالی را با کتاب‌های عادی جایگزین کرده اند در مواجه با این دشواریها و اختلالات مغزی هستند. زیرا که در این حالت تمرکز انها برای فراگیری و مطالعه نسبت به بازی و .. بیش‌تر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =