نکاتی را که قبل از نصف کردن قرص باید رعایت کنیم

می‌توانید قرص را به دو نیم تقسیم کنید؟

باید افرادی را دیده باشید که قرص را به دو نیم تقسیم میکنند و قسمتی از آن را می‌خورند و بخش دیگری را برای بعد نگاه میدارند آیا این کار درست است؟

زمانی از داروخانه قرصی را می‌گیرید که دز آن افزون‌تر از حد نیاز است، مانند اینکه قرص ۵۰ mg نیاز داشته باشید ولی به شما قرص ۱۰۰ mg بدهند، حال امکان دارد شما آن را به دو نیم تقسیم کنید.

نکات با اهمیتی که پیش از نصف کردن قرص بایست بدانید.

۱ اول با پرشک مشاوره انجام دهید و اسم قرص خود را بگوئید، چنانچه دکتر تائید کرد قرص را به دو نیم تقسیم کنید.

دو بعضی قرص‌ها درون جعبه شان بروشور دارند که توضیحات واجب و ضروری را درباره این که نیاز است این قرص به دو نیم تقسیم شود یا نه را دارد چنانچه سر نخی پیدا نکردید نیازی وجود ندارد آن را نصف کنید.

۳ کپسول را نمی‌شود نصف کرد چون درون آن پودری است و مواد آن بیرون می‌ریزد.

هشدارهای جدی در زمینه نصف کردن قرص

چهار بعضی قرص‌ها دیر روی ساختار بدن اثر می‌گذارد و نبایستی به دو نیم تقسیم شوند چون اثر که مردها

پنج بعضی داروها چنانچه افزون‌تر از چند دقیقه در مجاورت هوا باشند تاثیر که مردها، بنابر این قرصی هم که نصف شود در این زمینه اثری ندارد.

شش زمانی شما قرصی را نصف میکنید، نصب دیگر را کجا حفاظت می‌کنید؟ حفاظت قرص هم کار سختی است چون گرد و خاک روی آن مینشیند.

۷ آیا میتوانید با دقت آن را به دو نیم تقسیم کنید؟ غیرممکن است وقتی قرص را به دو نیم تقسیم میکنید، یک میزان دز آن اشتباه میشود و احتمال دارد با دستور دکتر متخصص تفاوت داشته باشد.

ارتباط حساسیت و آلرژی با نصف کردن قرص

طبیبان بلژیکی در بررسی‌های خود دریافتند نصف کردن برخی داروهای خاص همچون داروهای ضد اضطراب می‌تواند باعث بروز حساسیت پوستی شود که خود اضطراب انگیز و دردسرساز است.

طبق مشاهدات این طبیبان، نصف کردن یک قرص پیش از استفاده آن سبب می‌شود ذرات ریزی از دارو در هوا پخش شود که بعد از تماس این ذرات با نواحی حساس پوست همچون صورت، پلک و گردن، ملتهب شدن و حساسیت پوست را بهمراه خواهد داشت.

به بیان طبیبان داروهای حاوی «تترازپام»، «زولپیدم» و «ترازدون» که به منظور درمان افسردگی ، اضطراب و بیخوابی تجویز می‌شوند، بیشتر توانایی دارند باعث بروز واکنش‌های آلرژی ک شوند.

طبیبان توصیه میکنند در صورت لزومِ دو نیم کردن قرص قطعا بایست از دستکش و ماسک استفاده شود تا از هر نوع ملتهب شدن و حساسیت محتمل جلوگیری بعمل آید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 17 =