میکروبیوم مدفوع شاید درمان اوتیسم باشد!

پیوند مدفوع کشفی جدید به منظور بهترشدن نشانه‌های کودکان اوتیسم

اوتیسم بین ۳ الی چهار سالگی با ظهور بیشتر نشانه‌های معلوم میشود که بااهمیت‌ترین چراغ قرمز بروز این پیامد، شیوه برخورد غیر متداول کودک خردسال با وسیله بازی هایش است.

گروهی از کارشناسان علوم پزشکیِ دانشگاه آری زونا در یک بررسی کوچک متوجه شدند که می‌توان نشانه‌های گوارشی و دیگر مشکلات متعاقب از اوتیسم را در اطفال گرفتار به این مشکل از مسیر پیوند باکتری‌های مفید روده مداوا نمود.

در این شیوه از مسیر پیوند مدفوع، ذخیره‌ای تازه از باکتری‌های مفید روده به جسم اطفال گرفتار به اوتیسم انتقال می‌یابد.

به بیان جیمز آدامز در دانشگاه ایالتی آری زونا ی آمریکا، بعد از کاربرد این شیوه در کودکانی که تحت آزمایش قرار داشتند نشانه‌های در ارتباط با تکلم، تعاملات اجتماعی و رفتارهای تکراری تا بیست و پنج درصد کاهش یافت.

درمان جدید اوتیسم در اطفال

او اضافه کرد: این کودکان بعد از درمان هم چنین با کاهش بیش فعالی و تحریک پذیری مواجه شدند.

آدامز تاکید نمود گرچه این روش یک مداوا قطعی نیست ولی تاثیر چشمگیر در کاستن از علایم اوتیسم در اطفال مبتلا داشته است.

بخش زیادی از اطفال گرفتار به اوتیسم از مشکلات مزمن گوارشی نظیر اسهال و یبوست رنج میبرند و این موضوع می‌تواند بخاطر وجود باکتری‌های زیان آور روده یا کمبود باکتری‌های مفید گوارشی باشد.

برآیند این مطالعه نشان داده است که نشانه‌های رفتاری اوتیسم و رنجش سیستم هاضمه در اطفال گرفتار به این مشکل پس از پیوند مدفوع التیام و بهبود یافته است.

در این بررسی پژوهشگران هجده کودک مبتلا به اتیسم با اختلالات و مشکلات سیستم گوارشی میانه تا شدید را مورد وارسی قرار دادند که تغییرات مثبتی پس از گذشتن هشت هفته از درمان دیده شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهار =