چای متچا چه خاصیتهایی داره؟ عوارض و اثرات ماچا

اثرات استفاده روزانه چای ماتچا (Matcha)

محققان توضیح داده اندکه زمانی شما روزانه چای ماتچا (Matcha) بیاشامید، چه اتفاقی برای پیکرتان میافتد.

همه ما درباره خوراکی‌های فوق العاده و مزایایی که شاید برای ما پسندیده باشند، شنیده ایم. چنانچه شما دنبال یک تغییر غیرمنتظره برای تندرستی خود هستید چرا چای فوق العاده بابیش از ۶ برابر نسبت به گوجی بری را آزمون نمیکنید؟ دلواپس نباشید، همه چیز درباره چای ماتچا توسط محققان تحقیق و بررسی شده است و در اختیار ما قرار گرفته شده است چنانچه شما عاشق چای هستید، و میدانید که می‌تواند به شما یاری میرساند تا بهترین خود باشید.

برای رفتن به سر کار در اطراف شهر بهترین احساس را داشته باشید و یا از بامداد بارانی بهترین استفاده را کنید و زیادترین لذت را ببرید.

شاید قبلا شما یک نوع چای فوق العاده و محبوب داشته اید ولی پس از خواندن مزیت‌های چای ماتاچا شما میتوانید فقط یک چای محبوب داشته باشید.
خواص چای ماچا
مواد مغذی در چایی ماتچا

چای ماتچا چیست؟؟

این چایی، از دید فنی یک شکل دیگر از چایی سبز می‌باشد، ولی خب یه جورایی بطور کامل متمایز است. در ژاپن (ma) معنا پودر و (cha) به معنای چای میباشد.
شما شاید این حدس را زدید که ماچا به معنای چای پودری میباشد که از برگ چایی سبز بنا شده و میتوانند با آب گرم مازاد و اضافه شود مانند یک فنجون چایی نوشید.
با وجود این شما میتوانید مستقیما چای برگ‌های پودر شده را میل نمایید آن را دم کنید (که سبب میشود برخی از مواد دارای ارزش تغذیه‌ای آنرا از بین ببرید)
و چنانچه شما دنبال چایی میگردید که دارای خاصیت‌های مثبت و مزایا باشد، ما چای ماتچا را توصیه میکنیم.

در اینجا فقط برخی از علت‌های اینکه چرا آشامیدن این چایی فوق العاده را در روال زندگیمان قرار دهیم آمده است.

و می‌تواند به سلامتی شما یاری دهد.

۱- چای ماتچا محتوی مواد قوت بخش، افزون‌تر از انواع چای دیگرست.

از اونجایی که این چایی در آبجوش مانند چای‌های دیگر نیست، بسیاری از مواد دارای ارزش تغذیه‌ای را که بطور طبیعی درون برگ‌های خود دارد، حفظ میکند.
فقط شمار اندکی از ویتامینها و سایر موارد قوت بخش آن شامل: gallete , epigallocatechin , egcg , (که کلیدی برای خیلی از مزیت‌های چای است که ما پیدا خواهیم کرد) ویتامین c , سلنیوم، کروم، روی، منیزیم
این چایی فقط پر از مواد دارای ارزش تغذیه‌ای نیست بلکه در قیاس با چایی سبز و چای تی بگ سبز ۳۲ برابر ویتامین c بیشتر، ۲ برابر کافئین بیشتر و چهار برابر آمینو اسید بیشتر دارد.
مضرات چای ماچای

تاثیر استفاده روزانه چای ماتچا

۲-چای ماتچا به شما یاری میکند که پوست سالمی داشته باشید.

شما از قبل هم میدانید که وقتی پوستتان والا بنظر برسد، حس خوبی دارید.
شما میتوانید لیست بی انتها مواد خوراکی را که به منظور داشتن پوست تندرست و سالم به شما یاری میکند را داشته باشید که ماتچا در یک بررسی انتشار یافته توسط کالج پزشکی جورجیا، EGCG که در چایی سبز است، در سلولهای پوستی یافت شده است، که درصورت نبود آن سلولها میمیرند. به همین علت است. که بسیاری از اشخاص از آن بطور صاف و مستقیم برای پوست صورت خود استفاده میکنند.
این ماده می‌تواند پوستتان را تازه و شاید جوانتر نگهدارد بعضی پژوهشگران اعتقاد دارند که حتی می‌تواند سرطان را درمان و یا از آن ممانعت نماید.
موسسه ملی سرطان میگوید که قدرت‌های ضد اکسیدیشن موجود در چایی، قسمتی از این علت است که این موضوع را ممکن میکند و به مراقبت از پوستتان در مقابل پرتوهای uvb متعاقب از سرطان بالقوه کمک میکند.

۳- این چایی لبریز از آنتی اکسیدان است.

هنگامی که بدنتان انرژی میسوزاند، رادیکالهای آزاد ایجاد میشوند. آن‌ها توانایی زیان رساندن به سلولهای بدن یا دی ان ای خود را دارند آنتی اکسیدانها مانند: ویتامین C و عنصر ردیابی سلنیوم، این رادیکالهای آزاد را خنثی میکنند و سبب جلوگیری از صدمه به سلول میشوند. بدنتان این آنتی اکسیدانها راتولید نمیکند، بنابراین با اهمیت است که آن‌ها از برنامه غذایی خود بگیرید.
خوردن بیش از ده فنجون چایی سبز طی روز سبب جذب آنتی اکسیدیشن‌های لازم میشود.
وقتیکه بیماری مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا آغاز به پایین کردن شما میکند، آنتی اکسیدانها، دستگاه ایمنی تن شما را تحکیم میکنند و به جسم شما یاری میکنند.
با چای فوق العاده‌ای که بشما در نبرد با بیماری کمک میکند زمان پایین‌تر از شما میگیرد و زمان زیادتری خواهید داشت تا به فعالیتهایی که دوست دارید، برسید و انجام دهید.
لاغری با چای سبز ماچا
چای ماتچا منبع آنتی اکسیدان

۴- چای ماتچا بشما در نگهداشتن وزن نرمال کمک میکند.

وقتی ما آغاز به سیستم غذایی مناسب میکنیم، همه ما به اندکی ترغیب نیاز داریم.

چنانچه شما در حال کوشش به منظور کاهش وزن هستید، این چایی احتمال دارد با افزایش سوخت و ساز به شما یاری میرساند، اسید آمینه EGCG قوی کننده سوخت و ساز اساسی در ماتچا میباشد و ایجاد لپتین را افزایش میدهد. متخصصان توصیه میکنند که خوردن یک یا سه فنجون چایی ماتچا طی روز می‌تواند به کم کردن وزن شما یاری دهد.

همچنین به شما یاری میکند که چربی بسوزانید چنانچه شما به صورت روزمره از آن بهره ببرید میتوانید تا بیست و پنج درصد سم خودتان را بسوزانید.

۵- چای ماتچا به هوشیاری ذهن شما یاری میکند.

بی تردید قبلا شما زمانی در حال رخوت و خواب آلودگی بودید، یک فنجون چایی یا قهوه مینوشیدید تا سرحال شوید.

ولی در زمانی دیگر علاوه بر هوشیار ماندن، نیاز به انرژی و هشیاری دارید که قطعا چای ماتچا توصیه میشود.

که شامل اسید آمینه‌ای بنام L-theanine در غلظت‌های بسیار بالاتری نسبت به چای هل میباشد.

این اسید آمینه به تمرکز و مغز شما یاری میکند بدون این که در شما اضطراب و نگرانی و یا افزایش تپش قلب ایجاد نماید.

این اقدام سبب ایجاد آلفا در مغز میشود.

و شما را آرام، متمرکز و خلاق میکند.

و بخش زیادی از راهبان بودایی ژاپن آن را مانند یک آشامیدنی ارزشمند میدانند.
matcha

تاثیر چای ماتچا بر کم کردن وزن

این آشامیدنی نیز حاوی کافئین است ولی در طی مدت زمان طولانی‌تر از قهوه ایجاد میشود.

هم چنین با محرک دیگری بنام تئو فیلین کار میکند.

که سبب گردش خون به مغز میشود.

آشامیدن یک فنجان سریع از این چایی به شما یاری خواهد کرد که در تا هر زمانی از روز باقی بمانید و متمرکز و مثبت باشید.

جمع بندی

علتهای زیادی برای بکارگیری این پودر سبز وجود دارد نه فقط این چایی به کار خود در بدن کمک میکند، بلکه شما را در تمرکز ذهنی نیز متفاوت میکند.

بنا بر این نترسید و آن را آزمایش کنید..

بدن و مغزتان از شما سپاسگذار خواهد بود و شما امکان دارد، احساس یک فرد تازه را داشته باشید.

1 دیدگاه دربارهٔ «چای متچا چه خاصیتهایی داره؟ عوارض و اثرات ماچا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − چهار =