چرا خانمها همیشه سردشون میشه؟

چرا زن‌ها طبع سردتری نسبت به آقایان دارند؟

آیا تابحال فکرکرده اید که چرا آقایان کم‌تر مبتلا به سرماخوردگی میشوند؟ آیا میدانستید که درباره آن بررسی‌های علمی وجود دارد؟ در این قسمت از سلامت زیبان , درمورد اینکه چرا خانم‌ها طبع سردتری نسبت به مردان دارند، بحث میکنیم اعتقاد براین است که همواره طبع سرد خانم‌ها نسبت به مردان بیش‌تر است ولی آیا این درست است؟ با دقت به این پرسش , پژوهشگران تصمیم به تحقیق کردن گرفتند گرچه شواهد جدیدی وجود دارد، ولی همه موارد یکسان نیستند بااین حال , نشان داده شده است که خانم‌ها طبع سردتری نسبت به مردهادارند

نتیجه‌ی یک مقاله هلندی توانست پایدار کند، علت این که چرا خانم‌ها کم‌تر میتوانند درجه حرارت پایین را تحمل کنند.

طبع سرد زنان

خانم‌ها طبع سردتری نسبت به مردان دارند.

عوامل تاثیرگذار در طبع سردتر خانم‌ها نسبت به مردان

به صورت ویژه بیان میشود که خانم‌ها در ۳درجه درجه حرارت گرم تراز مردان حس آسایش و راحتی میکنند.

سوخت و ساز

سوخت و ساز، انرژی را ایجاد و افزایش میدهد که شامل گرما میشود زمانی شما استراحت میکنید میزان سوخت و ساز پیکرتان اندک میشود این به این معناست که مصرف انرژی (در واحد زمان) اندک است هنگامی که شما هیچ کاری انجام نمیدهید , بطور میانگین , میزان سوخت و ساز خانم‌ها اندک‌تر از آقایان است ال نسیونال , استاد دانشکده پزشکی وارویک تورنالی توضیح داد که هردو میزان سوخت و ساز و ایجاد انرژی بین خانمها و آقایان متمایز است. تورنالی میگوید: خانمها در دماهای مختلف نسبت به مردان آسان‌تر هستند، این، به این علت است که خانم‌ها حجم عضلانی پایین‌تر دارند.

طبع سردتر زنان نسبت به مردان

خانم‌ها بیشتر از آقایان سرما را حس میکنند.

ساختار بدنی

در بیشتر موارد , خانم‌ها جثه‌های کوچک‌تر و حجم عضلانی پایین‌تر نسبت به مردان دارند این، خانمها را در برابر سرما حساس‌تر میکند درجه حرارت بدن در هردو جنس می‌تواند یکسان باشد , امااندازه جواب بدن به تغییرات دما تاثیر میگذارد مردان بطور معمول هم قامت بلندترو هم در وزن درشت‌تر هستند.

درنتیجه به علت مقدار آن‌ها، گرما می‌تواند تندتر در آقایان رشد کندبه این ترتیب، آن‌ها درجه حرارت خود را تندتر تنظیم میکنند در حالیکه در خانم‌ها بیشتر طول میکشد حجم عضلانی بیشتر، دارای گرمای بیشتری است به همین علت است. که خانم‌ها طبع سردتری نسبت به مردان دارند در تابستان , مردان نسبت به گرما حساس‌تر هستند.

قابل توجه است که خانم‌ها طبع سردتری نسبت به مردان دارند، زیرا وقتیکه دما پایین است , گرمای بدن در اندام‌های مرکزی تمرکز میکنند بنابراین خون به اندام‌ها جابه‌جا‌ نمیشود.

عوامل موثر در طبع سرد زنان

خانمها به علت جثه کوچک و ریزشان طبع سردتری نسبت به مردان دارند.

چرخه قاعدگی

درطول مرحله قاعدگی، درجه حرارت بدن زن تغییر میکند؛ این رویداد می‌افتد، زیرا سطح هورمون‌های آن افزایش میابدو سقوط میکند روزهای پیش از مرحله , سطح آهن کاهش میابد و این کاری است که گویچه‌های قرمز انجام میدهند به همین علت است. که درجه گرمای بدن کاهش میابد هم چنین سطح آهن، یک عامل موثر است زیرا این ماده معدنی اجازه میدهد که بدن بجای آن، کارکند.

چگونه از طبع سرد خانم‌ها جلوگیری کنیم؟

تحرک جسمانی (حرکت عضلانی)

ما می‌دانیم وقتیکه میزان سوخت و ساز برای حفاظت فعالیت بدن افزایش میابد، گرما ایجاد میشود؛ بنابراین ورزش کردن یا انجام فعالیتهای جسمی توصیه میشود توصیه میشود، که خوراکی‌های سرد نخورید، تااحساس سرما نکنید این، به این علت است که بدن انرژی مصرف میکند و به منظور هضم خوراک گرما ایجاد میکند خوراکی هایی که انرژی بیشتری دارند، تندتر از مواد خوراکی دیگری گرما ایجاد میکنند.

جلوگیری از طبع سرد

ورزش و فعالیت‌های جسمی به منظور پرهیز از طبع سرد خانم‌ها

توصیه هایی به منظور پرهیز از طبع سرد خانم‌ها

برای پیشگیری کردن از طبع سرد و اذیت نشدنتان نسبت به دیگران، پسندیده‌تر است درجه حرارت مشخصی را مقدار گیری کنید؛ برای نگه داشتن درجه حرارت داخلی جسم خود، میزان فرآوانی مایعات بیاشامید میتوانید. چای بیاشامید، ولی هم چنین با اهمیت است که آب را به میزان بیاشامید

توصیه میشود، که طی روز چند وعده خوراک بخورید، تابدن انرژی ایجاد شده‌اش را حفظ کند؛ شما درهروعده غذایی باید کربوهیدرات استفاده کنید.

بطور مرتب ممارست کنید؛ برای بالارفتن حجم ماهیچه هایتان، دست کم ۳بار درهفته ورزش و پیاده روی کنید.

ازماندن در یک حالت (وضعیت) به مدت زیادی، دوری بجویید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 8 =