علت داشتن ضربان قلب هنگام خواب

دلیل ضربان قلب موقع خواب

ضربان قلب حالتی است که قلبتان ضربه‌های شدیدتری نسبت به حالت عادی دارد.

این حس با تغییر تپش قلب ایجاد میشود.

ضربان قلب موقع خواب بطور معمول پرخطر نیست، ولی سبب رنجش میشود.

تپش قلبی که در طی شب رخ میدهد با ضربان قلب روز متمایز است. چنانچه ضربان قلب به اختلال مهم مرتبط نباشد میتوان آنرا کنترل یا متوقف کرد.

آیا ضربان قلب محل تشویش و نگرانی دارد؟

در حالت کلی، ضربان قلب چیزی اضطراب انگیز نیست.

خیلی از افراد به صورت منظم ضربان قلب را تجربه میکنند.، و در حالتی که ساختار قلب آن‌ها طبیعی باشد این ضربان قلب غیر بدخیم است.

چنانچه برای نخستین بار ضربان قلب دارید و یا چنانچه نگران سلامتی قلب خود هستید پسندیده‌تر است با دکترتان مشاوره نمایید.

اشخاصی که درد ناحیه سینه یا درد پشت، سرگیجه (در مقاله درمان خانگی سرگیجه و تهوع: ۱۰ روش، شیوه‌های خانگی درمان سرگیجه قید شده است)، سختی نفس ، یا بیحسی را تجربه میکنند. باید سریعا نزد دکتر بروند. زیرا این‌ها نشانه‌های حمله و سکته قلبی یا اختلال مهم دیگری است.

چه چیزی سبب ضربان قلب در طی شب می‌شود؟

در اغلب مواقع، اشخاصی که در طی شب ضربان قلب دارند ریتم‌های متفاوتی در قیاس با ضربان قلب در طی روز ندارد.

در شب، ضربان قلب قابل توجه‌تر است زیرا صداها کم‌تر است و ذهن اندک‌تر از تپش قلب منحرف میشود.افرادی روی پهلوی چپ خود می‌خوابند و یا به پشت می‌خوابند فشاری بر عصب واگ خود وارد میکنند.

عصب واگ یک جزء اساسی و مهم از ساختار و سیستم عصبی پاراسمپاتیک است و تا حدی مسئول کنترل تپش قلبتان است.

وقتیکه فشار خارجی به عصب واگ اعمال میشود، جریان الکتریکی به عصب انتقال می‌یابد.

این جریان بی ضرر به صورت موقت سبب آگاهی از تپش قلب میشود.

ضربان قلب به خوردن بیشتر از اندازه خوراک پیش از به رختخواب رفتن، آشامیدن بیشتر از اندازه کافئین در اواخر روز، یا ورزش سنگین در ارتباط است.

آیا می‌توان ضربان قلب را کنترل کرد؟

چنانچه می‌خواهید فعالیت فیزیکی کنید. و یا دیر خوراک می‌خورید، یا در اواخر روز کافئین می‌نوشید، تلاش کنید اول این عادت‌ها را دگرگون کنید. خیلی از افراد در طی روز اضطراب و نگرانی و اضطراب زیادی را تحمل میکنند. شیوه‌های تمدد اعصاب مانند تمرینات نفس ژرف را بیاموزید تا به خوابیدن راحت یاری رساند.
چنانچه می‌بینید قادر نیستید حواس خود را از ضربان قلب در طی شب پرت کنید پسندیده‌تر است چیزی به اتاق خواب تان بیفزایید که سبب حواس پرتی شود.

به عنوان مثال می‌توانید رادیو یا تلویزیون روشن کنید، کتاب بخوانید و یا با بکارگیری یک سیستم نویز سفید حواس خود را از تپش قلب پرت کنید.

چنانچه تغییر عادات شب نیز به شما یاری نکرد و ضربان قلب ادامه یافت برای کسب اطلاعات زیادتر در مورد توقف ضربان قلب خود به خواندن راهنمای جامع بپردازید. مانند همواره، چنانچه دکتر شما به شما اعتماد داد که قلبتان تندرست و سالم است تلاش کنید آرامش خود را حفظ نمایید و به خود یادآوری کنید که به زودی پسندیده می‌شوید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =