چرا نباید از سفره‌ یکبار مصرف استفاده کنیم؟

مضرات بکارگیری سفره‌های یکبار مصرف

به منظور تولید سفره‌های یکبار مصرف کربن و پلیمر را با همدیگر قاطی نموده و در نهایت بعد از انجام فرآیندی سفره یکبارمصرف ایجاد میشود که کربنات باعث ظهور دشواری هایی در معده شده و عارضه‌های دیگری از قبیل کاهش و ریزش مو ، کوتاهی قامت و تبعات منفی دیگری را نیز در پی دارد.

مخرب بودن کربن به میزانی است که حتی برخی سیستم هایی که این سفره‌ها را تولید میکنند، بعد از تقریبا شش ماه احتیاج به بازسازی دارند.

مضرات سفره یکبار مصرف

پسندیده‌تر است در زمینه هر مطلب علمی، متخصصان مربوطه نظر بدهند.

اطلاع رسانی در زمینه سفره‌های یکبار مصرف در حیطه علمی طب قدیمی نیست و اظهار نظرهای غیرتخصصی، یکی از گرفتاریهای بزرگ اجتماع ماست که سبب سردرگمی مردم میشود.

در حالت کلی بکارگیری مواد پلاستیکی به خصوص برای مواد خوراکی توصیه نمیشود، ولی در مورد سفره‌های یکبار مصرف چنانچه مواد خوراکی با آنها تماس مستقیم نداشته باشند اشکالی ندارد، چون همه مواد خوراکی درون ظروف هستند و روی سفره قرار میگیرند.

فقط احتمال دارد نان را مستقیم روی سفره بگذارند یا آن را توسط این سفره‌ها از نانوایی تا خانه حمل کنند که به خانواده‌ها توصیه می‌شود از انجام این کار ممانعت نمایند و در هر وضعیتی نان را درون ظروف ویژه بگذارند.

پسندیده‌تر است اشخاص برای حمل نان از پارچه نخی سفید و بدون چاپ و نوشته یا یک کاغذ سفید و تمیز و یا بعد از این که نان را روی توری جلوی مغازه نانوایی سرد کردند آن را درون نایلون گذاشته و تا خانه حمل کنند.

سفره هایی که دارای نام و نشان کارخانه ایجاد کننده، مجوز بهداشت و پروانه ساخت و نشانه استاندارد باشند و از مراکز معتبر خریداری شوند بطور معمول برای سلامت زیان زا نخواهند بود.

آن بخش از سفره هایی که مرکب نقوش سطح آن به سادگی و با سایش دست جدا و دست را رنگی میکند می‌تواند براحتی به مواد خوراکی نیز انتقال یافته و علی الخصوص در تماس مستقیم با نان داغ به علت رطوبت ایجاد شده از بخار آن تندتر آغاز به فعل و انفعالات زیان آور شیمیایی کند.

مرکب‌های چاپ حاوی ترکیبات و فلزات سنگین و سمی هستند که درصورت تجمیع بلند مدت در بدن میتوانند سبب بروز مریضی‌ها و مشکلات عدیده‌ای در مصرف کننده شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =