علت اینکه ادرارمان را نمیتوانیم کنترل کنیم؟

آیا تابحال شده است که جلوی درخانه برسید و احساس دستشویی داشته باشید؟

زمانی از محیط کار به خانه می‌رسید یعنی در حقیقت جلوی در هستید و ناگهان احساس ریزش ادرار میکنید پیش از دیر شدن وارد خانه شوید؟

برای این وضعیت نامی است که به آن key in locksyndrow گفته میشود. خانم‌ها و آقایانی که این نوع عدم وجود اختیار ادرار دارند باید مطمن باشند که بسیاری از توالت دور نشوند.

ارتباط دستشویی داشتن و ارسال سیگنال از شناسایی بیماری مثانه

دکتر مارک اسمیس اظهار نمود وقتی خانم با دستانی پر از وسیله در را باز میکنند و وارد خانه می‌شوند بطور خیلی ناگهانی احساس ادرار در اونها بیشتر میشود، این اشخاص حتی احتمال دارد وارد توالت شوند ولی به آن میزان که احساس می‌کردند ادرار نداشته باشند، این مسأله را هم زنان و هم مردان تجربه میکنند و ربطی به جنسیت ندارد.

در ایالات متحده تحقیقاتی برای اختیاری و عدم وجود اختیار ادرار انجام شده که برآیند نشان داد خطر این دشواری با بالارفتن سن و بارداری بیشتر میشود (عمل سزارین ) چون نقش با اهمیتی را در کاستی رحم دارد افزایش میابد هم چنین گاهی علت‌های جدی آن تورم، سرطان مثانه ، سنگ مثانه، مشکلات پروستات در مردان است.

فاکتور اساسی و مهم دیگر در احساس دستشویی با تکرار زیاد در طی روز افزایش ارسال سیگنال بین مغز و مثانه است، مغز با مثانه مرتبط است و با هم کار میکنند و مثانه سیگنال هایی را به مغز می‌رساند، مغز از ماهیچه‌های مثانه می‌خواهد که ادرار کنند.

میل شدید و غیرمنتظره به دفع ادرار عموما با انقباضات غیر ارادی مثانه ایجاد میشود.

در آقایان، بزرگ شدن پروستات محتمل است به مثانه بیش فعال یاری رساند.

در مبتلایان به اختلالات عصبی از جمله اسکلروزیس و یا سکته مغزی آشفتگی در ارسال سیگنال‌های مغزی به سوی مثانه مسبب عدم وجود اختیار ادرار میشود.

اشخاص چکار کنند؟ گرچه مثانه با مغز کنترل میشود ولی داشتن سیستم غذایی مناسب، ورزش، سبک زندگی تندرست کارکرد مثانه را در حدی بالایی نگه میدارد.

بعلاوه دارو درمانی و پرهیز از استفاده از سیگارت هم می‌تواند سودمند باشد.

متخصصان توصیه میکنند که با بانوان ورزش انجام دهند که رحم را قوی کرده باشند عمل مثانه آخرین گام است.

راهکار دیگر ممارست درست عادت توالت رفتن است و بطور معمول بایستی هر ۳ یا چهار ساعت ادرار کنید.

به اعتقاد برخی از دکترها پسندیده‌تر است هنگام داشتن ادرار سریع توالت نروید پنج دقیقه یا بیشتر منتظر بمانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =