کره ای‌ها فاقد ژن تولید کننده بوی نامطلوب عرق!

دلیل عرق نکردن کره ای‌ها چیست.

عرق کردن یکی از امورات طبیعی تن و بدن است که به تنظیم میزان حرارت بدن کمک میکند. ولی عرق کردن بیشتر از حد معمول فایده خاصی ندارد و غالباً سبب شرمساری و چالش در ارتباطات اجتماعی میشود، زیرا عرق زیاد سبب بوی نامطلوب یا خیس شدن و شوره‌ی روی لباس می‌گردد.

وقتی سخن و صحبت از تعریق میشود، منحصراً به جنبه منفی آن یعنی بوی نامطبوع آن فکر می‌کنیم و عذاب هایی که از تعریق متحمل میشویم.

برای خیلی از مردم، بکارگیری ضد تعریق‌ها به یک کار روزمره مانند مسواک زدن و شستن صورت تبدیل شده است، حال آن که تقریبا هیچیک از کره ای‌ها مشکلی بنام تعریق و بوی نامطلوب آن را ندارند، بطوریکه بازار خرید و فروش ضد عرق‌ها، دئودرانت‌ها و اسپری‌های خوشبو کننده در میان کره ای‌ها کساد است؛ ولی چرا؟!

محققان کشف کرده اند که یک ژن سبب پیدایش بوی نامطلوب عرق در بدن ما میشود.

عرق خود به خود بو ندارد، شاید که در اثر فرآیند باکتریایی بوی بدی پیدا میکند.

محققان دانشگاه بریستول این ژن را ABCC۱۱ نامیده اند و همین ژن است که گزینش میکند، جرم گوش اشخاص خشک باشد یا نمناک بررسی‌ها نشان میدهد اشخاصی که جرم گوش خشک دارند، فاقد ژن یاد شده هستند و عرق آن‌ها هم بو ندارد.

جهش ژنتیکی متفاوت کره ای‌ها دلیلی برای نامطلوب بو نبودن بوی عرق آنهاست.

بنا بر این گزارش، تحقیقات انتشار یافته در Journal Investigating Dermatology در سال ۲۰۱۳ که روی ۶۴۹۵ انگلیسی انجام شد، روشن کرد که فقط دو درصد آن‌ها فاقد ژن مذکور هستند.

این میزان در میان مردم شرق آسیا و جزایر اقیانوس آرام، آسیای میانه و بومیان آمریکا تا حدود پنجاه درصد بود.

نکته جالب اینکه تقریبا تمام کره ای‌ها فاقد ژن ایجاد کننده بوی نامطلوب عرق بودند.

در حقیقت کره ای‌ها هم عرق می‌کنند؛ ولی عرق آن‌ها به علت تفاوت‌های ژنتیکی بو ندارد.

پژوهش‌ها روشن می‌نماید که کره ای‌ها، چینی‌ها و ژاپنی‌ها گرفتار یک «جهش ژنتیکی» شده اند که از ایجاد ترکیبات عرق با مواد باکتریایی ایجاد کننده بوی نامطلوب جلوگیری میکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 3 =