درمان فوری چربی گردن و چانه در خانه

چاقی و چربی گردن ؛ از دلیل تا درمان خانگی و طبیعی

 

با بالارفتن سن و یا بالارفتن وزن ، احتمال خیلی زیادی وجود دارد که گردن پر از چربی شود این موضوع، می‌تواند سبب تغییر بدی در ظاهرتان شود بهمین علت، باید بفکر کاهش چربی‌های مازاد گردن باشید؛ در این قسمت از زیبان میخواهیم برخی خوراکی‌ها و تمرین‌های خانگی به منظور رفع این مسأله را بشما معرفی کنیم.

چه چیزهایی سبب چاقی گردن میشود؟

بعضی از علت‌های اساسی این موضوع نکته‌های زیر است:

– چاقی:

اشخاصی که چاق هستند یا اضافه وزن دارند، افزون‌تر از بقیه اشخاص در مواجه با این دشواری هستند.

– مشکلات پزشکی:

بعضی از مشکلات پزشکی، مانند؛ مشکلات تیروئید ی می‌تواند منتهی به چاقی و نهایتا ایجاد چربی گردن شود.

– شرایط و مسائل قلبی و عروقی؛

اشخاصی که قلبشان مشکل دارد، نیز در مواجه با این دشواری هستند.

– بالارفتن سن، نیز می‌تواند سبب گردهمایی چربی در گردن شود.

چگونه از شر چاقی و چربی گردن خلاص شویم؟ درمان چاقی گردن و راه خانگی باریک اندام کردن گردن:

در دنباله دو روش اساسی یعنی تغذیه و تمرینات ساده حرکتی را به منظور رفع مشکل چاقی گردن برایتان آورده ایم.

رژیم تغذیه‌ای و خوردنی‌های طبیعی برای کاهش چربی و از بین بردن چاقی گردن

نوشیدن چایی سبز به منظور رفع چربی گردن

شما به یک قاشق چای خوری چای سبز و یک فنجان آب و عسل نیاز دارید؛ می‌بایست در اول، چایی سبز را به آب بیافزایید.

اجازه دهید که در قابلمه به مدت پنج دقیقه، آهسته بجوشد سپس آنرا خنک کنید و اندکی عسل به آن بیفزایید و بعد بیاشامید.

برای پاسخ دهی سریعتر، بایست این چایی را ۳ الی چهار بار طی روز بهره جویی کنید.

چای سبز

رژیم‌های طبیعی برای کاهش چربی گردن

بکارگیری روغن نارگیل برای کاهش چربی گردن

شما به یک قاشق خوراک خوری روغن نارگیل خالص احتیاج دارید که روزانه بامداد یک قاشق از آن را بخورید و یا میتوانید به صورت هر روزه روی گردن خود ماساژ دهید.

شما بایستی در کمترین حالت یکبار طی روز این کار را بکنید.

نارگیل

شیوه مصرف روغن نارگیل

مصرف ملون تازه

شما احتیاج به یک تکه ملون تازه دارید؛ در یک کاسه آب ملون را بگیرید و هر روزه دو الی ۳ لیوان از آن بیاشامید.

مصرف ملون

روش مصرف ملون برای کاهش چربی گردن

مصرف آبلیمو و عسل

شما به یک لیموی نیمه کاره، یک لیوان آب گرم و عسل نیاز دارید؛ باید آبلیمو را در ۱ لیوان آب گرم بریزید، آن را حسابی میکس نمایید. و پس از آن با عسل ترکیب نمایید و بیاشامید برای تاثیر بیشتر خوبست. که صبح‌ها با شکم تهی استفاده شود، یکبار در روز از آن بهره ببرید.

آب لیمو

میزان مصرف آبلیمو و عسل طی روز برای آبی کردن چربی گردن

مصرف فلفل دلمه‌ای قرمز در طی روز

شما فقط احتیاج به یک عدد فلفل دلمه‌ای قرمز دارید. فلفل را برش دهید و در خوراکی‌ها و سالاد‌های محبوب خود میکس نمایید. شما بایست آنرا هر روزه (هر روز) بهره جویی کنید.

ماسک سفیده‌ی تخم مرغ برای دور کردن چربی گردن

برای کاهش چربی و چاقی گردن دو عدد سفیده‌ی تخم مرغ را پسندیده هم بزنید، یک قاشق غذاخوری شیر به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را هم به سفیده‌ی زده شده بیافزایید و پسندیده میکس نمایید.

این ماسک را روی پوست اطراف گردن و چانه‌ی خود گذاشته و اجازه بدهید سی دقیقه بماند و پس از آن با آب دمای اتاق آبکشی کرده و خشک نمایید.

برای تاثیر مناسب این ماسک محکم کننده‌ی پوست را هفته‌ای دو تا سه بار بکار ببرید.

سفیده تخم مرغ

بکارگیری ماسک سفیده تخم مرغ

از میان بردن چربی گردن با تخم کتان

شما احتیاج به یک قاشق خوراک خوری پودر تخم کتان، یک لیوان آب گرم و عسل (به صورت اختیاری) دارید باید تخم کتان را به آب گرم بیافزایید و به خوبی میکس نمایید. در صورت گرایش عسل را به آن بیفزایید و بیاشامید این ترکیب را باید یکبار طی روز بهره جویی کنید.

تخم کتان

مصرف کردن تخم کتان برای خلاص شدن از شر چربی‌های گردن

شیوه مصرف هویج در طی روز

شما احتیاج به ۱ یا دو عدد هویج دارید، هویج ‌ها را بردارید و برش دهید و به صورت خام استفاده کنید هم چنین میتوانید آن را در وعدههای غذایی خود نیز بیافزایید، شما بایست این کار رو یکبار طی روز انجام دهید.

هویج

مصرف کردن هویچ در وعدههای غذایی

تخمه آفتابگردان

شما به یک قاشق خوراک خوری تخمه آفتابگردان خام احتیاج دارید که مازاد بر کمک کاهش چربی‌های گردن، منبع از ویتامین E و B هستند، و به سوزاندن چربی‌های تمام بدن کمک میکنند.

مصرف تخمه آفتاب گردان

کمک بسیار مصرف تخمه آفتاب گردان به کاهش چربی‌های گردن

سرکه سیب

برای باریک اندام کردن گردن باید. سرکه سیب را به صورت موضعی بهره جویی کنید به طوریکه سه قسمت سرکه سیب را با یک قسمت روغن زیتون قاطی نموده و از آن برای ماساژ گردن با حرکاتی بطرف بالا و به مدت ده دقیقه بهره جویی کنید این کار را روزی دو تا سه بار انجام دهید.

چنانچه بخواهید از نسخه خوردنی سرکه سیب بهره جویی کنید باید دو پیمانه چای خوری سرکه سیب را با اندکی عسل در ۱ لیوان آب حل کرده و هر روزه با معده ی تهی میل نمایید.

سرکه سیب

مصرف سرکه سیب برای کاهش چربی گردن

آلوورا

شما احتیاج به یک فنجان آب، آلوورا تازه دارید که برای کاهش چربی گردن باید یک یا ۲بار در روز، یک فنجان آب آلوورا تازه بیاشامید.

آلوئه ورا

شیوه مصرف آلوورا

آشامیدن آب

آشامیدن آب مکفی در طی روز می‌تواند، بدن را هیدراته نگهدارد و به رویه کم کردن وزن یاری رساند هم چنین، در این بین، موادی هستند، که می‌بایست بطور کامل از مصرف آن‌ها پرهیز کنید: چربیهای اشباع شده، مانند مواد خوراکی منجمد و پکیج بندی شده، نباید مورد کاربرد قرار بگیرند؛ زیرا سبب بالارفتن وزن میشوند و برای بدن زیان آور هستند از خوراکی‌های فرآوری شده، مانند شکر هم نباید استفاده کرد، در صورت داشتن اطلاعات کامل درباره باید و نبایدهای مواد خوراکی ، میتوانید از تمرین‌های ورزشی زیر هم بهره جویی کنید.

مصرف کردن آب

آشامیدن آب مکفی برای دور کردن چربی گردن

تمرینات خانگی ساده به منظور رفع چاقی گردن

نکات و تمرین‌های زیر به شما یاری میکند تا قادر باشید، بطور طبیعی، آن را بسوزانید بهترین راه‌ها، به منظور کاستن چربی‌های گردن:

راههای از بین بردن غبغب

بهترین راه‌ها برای دور کردن چربی گردن

۱-لیفت چانه:

شما منحصرا بایست سرتان را به طرف سقف ببرید و آنرا برای ۱۰ ثانیه در همون حالت نگهدارید، این اقدام سبب قوی نمودن ماهیچه‌ها فک، حلق، و گردن میشود.

۲- کشیدن لب:

باید لب پایینی و فک را بکشید.

و به مدت ده ثانیه آن را نگهدارید این کار عضلات صورت را تحکیم و هم چنین، به از میان بردن چربی‌های گردن کمک میکند.

۳- صورت ماهی:

در این ممارست، باید گونه و لب خود را به طرف درون بکشید و بین پنج تا ده ثانیه در همین موقیعت بمانید این ممارست برای عضلات صورت و کاستن از چربی گردن فوق العادست.

۴- دمیدن هوا:

برای این ممارست کفایت میکند. که سر خود را به طرف عقب، تاجاییکه میتوانید ببرید و بعد هوا را از دهن خود به بیرون بدمید، این عمل را برای مدت ده ثانیه انجام دهید که برای کارکرد عضلات گردن نیز اثربخش می‌باشد.

۵- آزاد کردن فک:

برای این ممارست، شما بایست به صورت نمایشی، چیزی را بجوید و بعد فک خود را حتی الامکان باز کنید و بعد، مجدد به آهستگی آن را ببندید و مجدد تا زیادترین حد آن باز کنید، این حرکت، برای از میان رفتن چربی‌های اطراف گردن فوق العاده هستند. (هر بار، باز نگهداشتن فک، بایستی در کمترین حالت بین پنج تا ده ثانیه زمان ببرد)

۶- تمرینات هوازی:

پیاده روی ، تند راه رفتن و هر چیزی که قادر باشد تپش و سرعت طپش قلب را بالا ببرد، سبب کم کردن وزن در تمام بدن و هم چنین، قسمت گردن میشود، شما باید روزی ۲۰ الی سی دقیقه، از این تمرین‌های ورزشی بهره جویی کنید و توجه داشته باشید که رژیم تغذیه‌ای و ورزش کردن، هر دو در مجاور هم میتوانند وظیفه مهمی در کم کردن وزن داشته باشند.

امیدوارم، این نوشتار به شما یاری میرساند، تا چربی گردن خود را آب کنید و ظاهرتان را التیام و بهبود بخشید چنانچه این مراحل مثمرثمر نبودند، با دکتر مشاوره نمایید.

تمرینات هوازی

نفش اساسی و مهم تمرینات هوازی بر کاستن از چربی‌های گردن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − پنج =