چگونه عطسه ایجاد کنیم؟

چطور موجب ایجاد عطسه شویم؟

عطسه مانند راه اندازی مجدد کامپیوتر می‌ماند و یک راه تمیزکردن بینی از گرد و خاک، ویروس، و باکتری و … است.

به نوشته‌ی زیبان وقتی گرد و خاک وارد بینی میشود، پیامی به مغز میرسد که جواب آن با عطسه است که این عطسه با بزاق و دم همراهست و از بینی خارج میشود و از فاصله‌ی پنج قدمی مشخص است.

عطسه کردن

ولی چگونه عطسه اتفاق می افتد؟

به منظور به وجود آوردن عطسه، احتیاج به حرکت در آوردن مژه های سطح پوشش بینی است در حقیقت عطسه بیشتر در کنترل حس لامسه است تا چشایی.

شیوه هایی ساده برای آن که سبب عطسه شویم.

عطسه گاهی وقتها به علت حساسیت فصلی یا دارویی است که اشخاص پشت سر هم عطسه میکنند ولی با دارو قابل کنترل است.

چنانچه عطسه شما قطع نشد میتوانید در محیط باز بایستید و هوای تندرست و سالم و نو را استشمام کنید (در مناطق گرم این امکان وجود ندارد)

ده تا ۳۵ درصد آنهایی که در یک منطقه زندگی میکنند بطور خیلی ناگهانی زمانی که نور می‌بینند عطسه میکنند، این پدیده را عطسه نوری می‌نامند.

چنانچه چنین فردی هستید پیشنهادات قبلی را نا دیده بگیرید.

علت ایجاد عطسه

روش دیگری ایجاد عطسه وجود یک شی خارجی و به ویژه نرم و سبک است که سریعا سبب ایجاد عطسه می‌گردد تا مواد خارجی، از بینی خارج شود.

درون حفرات بینی بوسیله بافت پوششی دربرگرفته شده که شامل مژه، سلولهای بویایی و سلولهای محافظ می‌باشند. ولی قبل اینکه شی خارجی قادر باشد مژه‌ها را به حرکت وادار کند، این شی به غشای مخاطی روی لایه پوششی برخورد میکند و همین سبب برانگیختن سلولهای عصبی واقع در بافت پوششی می‌شوند و پیام به هیپوتالاموس مغز رفته و سبب تشخیص یک بوی خاص میشود.

تلاش کنید حفره بینی را با دستمال بگیرید و آماده عطسه باشید و هرگز سبب عقب افتادن عطسه نشوید چون پرخطر است.

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه عطسه ایجاد کنیم؟»

  1. ابراهیم واله

    من 74 سال سن دارم از جوانی با یک لوله کاغذی 7 الی 10 سنتی و قطر حدود 3 میل تقریبا هر روز مخاط بینی ام آرام تحریک میکنم و دو نوبت پشت سرهم عطسه میکنم. این کار را از پدرم به ارث برده ام. پس از عطسه یک احساس سبکی و آرامش به من دست می‌دهد. اگر یک روز این عمل را فراموش کنم دچار نوعی کمبود میکنم و حتما باید با این روش عطسه بکنم. مگر روزهایی که به خودی خود عطسه کنم که نیازی به این عمل احساس نمی کنم. من اسم این عمل را «سر سبک کردن» گذاشته ام.

  2. عطسه به وسیلهٔ بوییدن گردهٔ فلفل وهمچنین کوبیدن وبوییدن توتون گردهٔ توتون سیگار اونم ازنوع فله برای ایجادعطسه خیلی مؤثراست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شش =