سرطان پوست در متاهل ها و مجردین!

اشخاصی که ازدواج کرده و متاهل هستند نشانه‌های سرطان پوست را سریعتر بروز می‌دهند و سریعتر نیز درمان میشود.

 

بررسی‌ها نشان میدهد: ” هفتاد درصد زوج‌ها احتمال بالاتری به منظور تشخیص تومورهای پرخطر در فازهای ابتدائی دارند. ازدواج خطر سرطان پوست را تقلیل میدهد این خلاصه‌ای از مقاله‌ای است که دیلی میل امروز پخش کرد و نوشت: Being married cuts your risk of skin cancer death

ازدواج سرطان

نقش و اهمیت ازدواج در ممانعت از سرطان کشنده پوست

نقش ازدواج و تاهل در تشخیص زودهنگام سرطان پوست

 

داشنمندان در تحقیقات جدیدیافته اند اشخاص متاهل کم‌تر درصد مبتلا شدن به سرطان پوست را دارند، زیرا آن‌ها نشانه‌های هشدار را زودتر تشخیص می‌دهند مطالعه روی ۵۰، ۰۰۰ فرد بیمار سرطان پوست آمریکا نشان داد آن هایی که متاهل بودند، چهل و پنج ۷ درصد دارای یک تومور ۱ درصدی بودند که نرخ بقا ۹۸ درصد را در برداشت شانس مبتلا شدن به این بیماری بدین گونه ۳۲ درصد برای بیماران مجرد، ۳۸ درصد برای اشخاص مطلقه و هفتاد درصد برای بیوه‌ها بود.
پژوهشگران کالج پنسیلوانیا تایید کردند از تفاوت‌های فاحش در تشخیص‌ها حیرت زده شده اند آن‌ها بیان کردند یافته‌ها بایست به متخصصان امراض پوستی یاری رساند توصیه‌ها را به مریضها ی ارائه دهند، توصیه غربالگری در سالهای نخستین برای بیماران مجرد و دعوت کردن همسر به قرارهای کلینیک به منظور آموزش خانگی را می‌دهند.
انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۵، میزان ملانوما که نوع بیشترسرطان پوست کشنده است، ۷ میزان افزایش یابد بیان شده است که بقای ۵ ساله بیشتر از ۹۸ درصد برای بیماران گرفتار به بیماری در مرحله یک و برای مریضی در مرحله سه به اندازه ۶۲ درصد کمتر شده است.
مطالعه دانشگاه پنسیلوانیا، که امروز در گاهنامه کانون قلب آمریکا انتشار یافته است، بدنبال بررسی سبک زندگی و روابط میتواند روی احتمال‌های تشخیص زودهنگام بیماران اثر گذارد.
دکتر سمیررون شارون، متخصص پوست در شفاخانه دانشگاه پنسیلوانیا، بیان کرد: «همسران شاید تشخیص زود هنگام ملانوم را با شناسایی ضایعات رنگدانه‌ای که امکان دارد در جز این حالت متوجه نشوند، تسهیل می‌کنند»
ازدواج سرطان

تاثیر ازدواج و متاهل بودن بر تشخیص زودهنگام سرطان پوست

آن‌ها نیز امکان دارد پشتیبانی و ترغیب برای ملاقات با دکتر برای شناسایی بیماری را داشته باشند بدین گونه، به علت مدیریت زودهنگام جراحی، بیماران متاهل احتمال پیش آگهی مناسب‌تر را کسب میکنند.
بررسی نشان داد بیماران متاهل هم چنین ۵۹، ۸۷ و ۶۹ درصد احتمال بالاتری داشتند که SLNB (بیوپسی گره لنفاوی نگهبان) را به ترتیب از همتایان مجرد، طلاق گرفته یا بیوه داشته باشند.
روش جراحی نیز با بقا همراه است؛ زیرا گره لنفاوی نگهبان نزدیکترین تومور است و نخستین مکان گسترش است.
دکتر شارون بیان میکند نقش همسر در پشتیبانی از فرد بیمار و مشارکت در بحث بیشتر یاری می‌کند.
یک فرد بیمار بدون داشتن همراه احتمال دارد مشکل رفتن به مرکز درمانی را داشته باشد و احتمال دارد بعد از آن کسی برای مراقبت نباشد.
تحقیقات انتشار یافته در JAMA Dermatology نشان داد تحقیقات قبلی توصیه کرده اند بیماران دچار بدخیمی که همسر دارند، در حالت کلی زودتر التیام و بهبود می‌یابند، ولی این بزرگترین نوع بیماری است که ازدواج اثرات قابل توجهی در تشخیص آن دارد.
با بکارگیری یک پایگاه داده سرطان آمریکا بنام seer (نظارت، اپیدمیولوژی و برآیند نهایی)، به بیشتر از ۵۲، ۰۶۳ مرد و زن ۵۲ تا ۷۵ ساله که دچار این اختلال از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ تشخیص داده شده اند و وضعیت تاهل آن‌ها ثبت شده است، نگاه کرد.
دکتر شارون بیان کرد: ” یافته‌ها در زمینه آموزش همسر برای معاینه پوست شریک و شاید غربالگری مکرر بیماران مجرد پشتیبانی میکند.

یافته‌های یک مطالعه سوئدی چهار سال قبل نشان میدهد آقایانی که به تنهایی زندگی میکنند ۴۲ درصد کم‌تر احتمال تشخیص این اختلال را در فازهای ابتدائی دارند – وبیشتراز ۳۱ درصد احتمال مرگ در اثر این اختلال را دارند.

خانم‌های مسن‌تر که تنها زندگی میکنند، در نخستین تشخیص بطور میانگین بیماری پیشرفته‌تری داشته اند.

پیش ازاین برآیند تحقیقات قبلی اثبات کرده است ازدواج برای تندرستی بافایده است و در معالجه دشواری هایی همچون کاهش ریسک افسردگی و مشکلات قلبی نیز تاثیرگذار است.
دکتر شارون بیان می‌کند: وضعیت تاهل باید زمانی در نگاه گرفته شود که بیماران برای ملانوما مشاوره میکنند یا وقتیکه توصیه به غربالگری یا درمان میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − چهار =