خطرات تمیز نکردن ناف

چنانچه نافتان را پاک نکنید چه اتفاق هایی می‌افتد.

ناف چیست: ناف چیز خاصی نمی‌باشد ولی بندناف هنگام به جهان آمدن نوزاد که به مادرش وصل است بریده میشود و اینجاس که اهمیت تمیزی ناف احساس میشود چرا که هر نوع عفونت یا قارچی که در ناف مادر وجود داشته باشد به نوزاد نیز جابه‌جا‌ خواهد شد. اکنون حقایقی را در زمینه ناف که شما از آن‌ها بایست اطلاعات داشته باشید را ذکر می‌کنیم؟

نکاتی در ارتباط با پاکسازی ناف

مصادف با اینکه ما رشد می‌کنیم ناف وابسته به اینکه هنگام به جهان آمدن چگونه بریده شده است شکل میگیرد اغلب ما ندرتا پیش میاد که در هنگام شستشوی بدن ناف خود را بشویم.

انباشته شدن ضایعات کثیف در ناف احتمال دارد سبب عفونت شدید قارچی شود البته قابل ذکر است که نیاز نیست شما هر روزه به حمام بروید و آن را شستشو دهید.

شما به دانستن حقایقی درباره اهمیت تمیزی ناف دعوت می‌کنیم:

۱ در ناف یک آدم عادی حدود ۶۵ نوع باکتری زندگی میکند در واقعیت از انباشته شدن صابون و سلولهای مرده، عرق و … به وجود آمدند.

دو هم مردان و هم خانم‌ها هر دو در حین زمان با انباشته شدن ضایعاتی در نافشان عفونتهای قارچی خود را توسعه می‌دهند کودکان نیز چنانچه مادرشان در وقت فارغ شدند در نافشان عفونت قارچی داشته باشد امکان دارد که ناف کودکان آن‌ها هم عفونت کند.

خطری برای خانمهای حامله چنانچه ناف شان تمیز نباشد.

۳ چنانچه ناف شما مبتلا به قرمزی، خارش بیشتر از اندازه، بوی نامطلوب، درد زیاد، و … شد امکان دارد که گرفتار عفونتهای قارچی شده باشید در این وضعیت سریعا به دکتر خود مراجعه نمایید.

چهار شما میتوانید ناف خود را با گوش پاک کن نظافت کنید پیش از پاکسازی ناف با گوش پاکن می‌توانید ۱ یا دو چکه الکل را بر روی گوش پاک کن بچکانید و بعد بهره جویی کنید از یاد نبرید که ۱ یا دو چکه الکل، افزون‌تر از حد مجاز سبب صدمه رسانی میشود.

پنج بازتاب هر شخصی در برابر خارش گرفتن ناف خاریدن آن می‌باشد این کار بسیار اشتباهی می‌باشد که شاید هر شخصی آنرا انجام دهد پیشنهاد میشود که در موقع خارش ناف به دکتر رجوع کنید.

شش باکتری‌ها درناف زندگی میکنند ولی اغلب آن‌ها هیچ خطری برای بدن ایجاد انجام نمی‌دهند.

۷ چنانچه متوجه شده که نافتان ازسلولهای مرده، عرق، صابون و … انباشته شده است سریعا آن را شستشو دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =