خوراکی هایی که سحر خیزتان میکند!

چند روش برای سحرخیز شدن

چندین روش وخوراکی است که برای سحرخیز شدن مناسب میباشد بخش زیادی از شما نیز تجربه کرده اید که گهگاه سحرخیز بودن کار بسیار سختی است.

این موضوع را با تغذیه میتوانید به حد نرمال برسانید.

روشهای سحر خیز شدن

سحر خیز شدن

برای بسیاری از اشخاص پیش آمده که با وجود استراحت کامل شبانه، باز هم در موقع بامداد گرفتار احساس خواب آلودگی می‌شوند و آشامیدن قهوه را برای برطرف کردن این حالت گزینش و انتخاب میکنند و این در شرایطی است که نمی‌دانند قهوه ممکن است این وضعیت را وخیم‌تر کند به ویژه چنانچه به همراه شیرین کننده‌های تصنعی استفاده شود.

گزینش و انتخاب مواد خوراکی اشتباه مانند قهوه شیرین فرد را در همه طول روز بی انرژی خواهد کرد. در عوض بعضی از مواد خوراکی هستند که خاصیت آن‌ها در شاداب ماندن هر روزه افزون‌تر از قهوه است.

بلغور جو: یک خوردنی مناسب برای مقابله با ملال و خستگی بلغور جو دوسر است. این ماده خوراکی حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده و با کیفیت است که در بدن به عنوان گلیکوژن اندوخته شده و بعنوان سوخت برای مغز و ماهیچه‌ها در طی روز استفاده میشود به علاوه، بلغور جو شامل مواد مغذی اساسی و مهم مانند پروتئین، منیزیم، فسفر و ویتامین ب ۱ است که به تحکیم سطوح انرژی کمک می‌کند:

سحرخیز شدن با مصرف سرکه سیب

سرکه سیب

آمیخته سرکه سیب به همراه آب و عسل نه فقط یک مداوا قدیمی شمرده می‌شود و برای حفظ تندرستی عمومی بدن بافایده است، بلکه اسیدآمینه‌ها و پتاسیم موجود در این سرکه منتهی به از بین بردن خواب آلودگی و ملال و خستگی هنگام بامداد می‌گردد.

تخم چیا: حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ برای تحکیم مغز است که میتواند به افزایش هوشیاری هنگام بامداد و از بین بردن ملال و خستگی شبانه یاری رساند.

البته مزیت‌های تخم چیا به همینجا محدود نمی‌شود و استفاده از آن منتهی به هیدراته ماندن و جذب و هضم تندتر فرآورده‌های خوراکی و تبدیل خوراک به انرژی می‌گردد.

آب: استفاده از آب ساده‌ترین راه برای یاری به بیدار شدن مناسب‌تر هنگام بامداد است.

حتی اندک آبی نه چندان شدید در بدن میتواند احساس ناهوشیاری را افزونتر کند.

در حقیقت خیلی از ما هنگام بیدار شدن از بامداد گرفتار درجاتی از کمبود آب بدن هستیم.

چنانچه می‌خواهید از آبی که می‌نوشید، بیشتر سود ببرید، اندکی لیمو به آب بیافزایید.

اینکار به سیستم هاضمه کمک میکند و برخورداری از سیستم گوارشی قوی، بااهمیت‌ترین نکته در بالا نگه داشتن سطح انرژی محسوب میشود.

نعناع : سبزی‌های دارای برگ‌های سبز تیره از جمله مواد خوراکی انرژی بخش شمرده می‌شوند و در دسترس هستند.

این سبزی‌ها سرشار از ویتامینها، مواد معدنی و آنتی اکسیدانها هستند.

چنانچه زمانی برای تهیه یک ظرف بزرگ سالاد ندارید، چند سبزی را با آمیخته کن هم بزنید یا آب بگیرید و آن را بیاشامید.

تخم مرغ

تخم مرغ برای سحرخیز شدن

تخم مرغ

شما میتوانید انرژی مورد احتیاج برای بدن و مغز را از مسیر یک صبحانه کامل به دست آورید؛ صبحانه‌ای که در آن پروتئین و چربی وجود داشته باشد؛ زیرا پروتئین و چربی برای تامین انرژی بدن لازم هستند.

تخم مرغ در این بین گزینه شایسته‌ای است و چنانچه می‌خواهید مدت طولانی‌تری انرژی داشته باشید، اندکی هم کربوهیدرات به صبحانه خود بیافزایید و از استفاده از مواد غذایی شیرین و فرآوری شده در نوبت صبحانه بپرهیزید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + نه =