مقدار استاندارد خواب روزانه

چه میزان چرت بزنید تا سر حال شوید.

آیا در زمینه فواید خواب نیمروزی اطلاعی دارید؟ عقیده شما در خصوص چرت پس از ظهر چیست؟ چه میزان در بین روز می‌خوابید؟ هرگز مهلت چنین کاری را دارید؟ چنانچه این شانس را دارید که قادر باشید در بین روز چرت کوتاهی بزنید که خوشا به حالتان! چرا؟ چون در سلامت شما اثر فراوانی دارد.

خواب‌های کوتاه در طی روز که به چرت زدن معروف هستند، میتوانند به شدت بر روی هوشیاری مغز تاثیر مثبت و یا غیر مثبت بگذارند. ولی چه میزان باید چرت بزنیم تا برای ما مفید باشد؟
متخصصان توصیه میکنند اشخاص برای بالا بردن راندمان کاری سعی کنند در طی روز خواب کوتاه داشته باشند پژوهشگران فرانسوی اعتقاد دارند چرت هر روزه بدن , بهمین علت اثرات منفی که از نداشتن خواب مناسب و لازم در طی شب متوجه سلامتی میشود، حفظ میکند.

فواید خواب نیمروز

در این تحقیق معین شد چرت زدن در طی روز می‌تواند هورمون‌ها و پروتئین هایی که در اضطراب و نگرانی و کارکرد دستگاه ایمنی نقش دارند در سطح نرمال حفظ کند.

پژوهشگران در بررسی خود به مطالعه روی ۱۱ مرد ۲۵ تا ۳۲ ساله پرداختند و مدت وقت خواب در آنها را به ۲ ساعت در شب کاهش دادند و روز بعد مشاهده کردند سطح هورمون تنش و استرس در آنها که سبب افزایش تپش قلب، فشار خون و قند موجود در خون میشود ۲ برابر بالاتر رفته است.

افزون بر این، سطح پروتئین اینترلوکین شش در این اشخاص که با ویروس‌ها مقابله میکند کمتر شده است.

این پژوهشگران فرانسوی در مرحله بعدی مطالعه خود به این اشخاص اجازه دادند در طی روز مدت زمان سی دقیقه چرت کوتاهی داشته باشند که معین شد سطح هورمون اضطراب و نگرانی و پروتئین اینترلوکین شش در آنها در حد نرمال بوده است.

محرومیت از خواب کافی فرد را با دشواری هایی همچون چاقی، دیابت ، بالارفتن فشار خون و افسردگی روبرو میکند که چرت زدن در طی روز میتواند تا حدودی از اثرات منفی ناشی از نقصان خواب بکاهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + چهار =