راههای داشتن قلب سالم

۱۰راهکار به منظور داشتن قلبی تندرست و سالم وقوی

بیماریهای قلبی تابحال تلفات بیشتری نسبت به بقیه مریضی‌ها داشته است.

بر طبق نظریات کانون قلب آمریکا، تقریباً ۳۳ میلیون فرد در ایالات متحده گرفتار بیماریهای قلبی هستند و بیشتر از ۴۳۰۰۰۰ نفر هر ساله از این بیماریها جان که مردها.

جای تاسف است که باید بگوییم که افزایش میدهند. مرگ‌ها قابل جلوگیری بوده است.

بعد از همین حالا دست به کار شوید. نگذارید که نخستین سکته قلبی در شما ظهور نماید.

آغاز به فعالیت فیزیکی کنید. و دستورالعمل غذایی سالم‌تری گزینش کنید..

در خاطرتان بماند که شما فقط یک قلب دارید،

یکی از بزرگ‌ترین اقدامات برای تامین تندرستی قلب تغییر لایف استایل ساکن به یک لایف استایل فعال است.

فعالیتی که دستکم در طی هفته یکساعت باشد.

یکساعت در طی هفته هرگز وقت زیادی نیست.

واضح است که هرچه فعالیت شما بیشتر باشد پسندیده‌تر است.

ولی حتی یک ساعت در هفته هم برای شما مفید خواهد بود.

قلب اشخاص بی مقدار چاق همواره ناتوان و نقص دارد.

چاقی به قلب صدمه می‌رساند.

چربی زیاد، تمام اعضای داخلی بدن را احاطه میکند و ماهیچه‌ها را می‌پوشاند، وزن قلب را زیاد و حرکات آن را دچار اختلال میکند، تدریجا قلب ناتوان و بالاخره برآیند وخیمی به بار می‌آورد.

افراد دارای وزن بسیار بالا باید سعی کنند از فربه شدن زیاد با جدیت ممانعت کنند، در این حالت نه فقط هیکل مناسب پیدا میکنند، بلکه قلب خود را هم تندرست و سالم نگاه میدارند.

به منظور داشتن قلبی تندرست و سالم چه راهکارهایی را توصیه می‌کنید:
۱- از پله‌های ساختمان، آهسته و مرتب بالا بروید و در هر پله اندکی مکث کنید.
۲- در موقع هضم خوراک کار نکنید، راه نروید و بازی نکنید.
۳- با دست چپ، بار سنگین حمل نکنید.
۴- از بلند کردن اشیای سنگین به بالای سر خود پرهیز کنید.
۵- طوری بخوابید که پاهای شما قدری بالاتر از سطحی که سر قرار دارد، قرار گیرد.
۶- هوای اتاق خواب را موقع شب پیش از خوابیدن تازه کنید.
۷- روی پهلوی راست بخوابید.
۸- از ماندن در حمام خیلی داغ و درازمدت امتناع کنید.
۹- از اتوبوس، قطار، پله ماشین و صندلی نپرید.
۱۰- یک مرتبه و غیرمنتظره روی صندلی خیلی کوتاه ننشینید؛ مگر خیلی آهسته و با مراقبت و محتاطانه

و ولی احتیاجات قلبی شما:

حرف نزدن و آرامش، زندگی که در آن حرکات و سکنات غیرمنتظره و اضطراب وجود نداشته باشد، استراحت کامل، هوای آزاد وتمیز، غذای سبک، خنده و تفریح
قلبتان، تمام صدماتی را که از امراض، ضایعات و اختلال دیگر اعضا از قبیل امراض میکروبی، امراض عصبی و مسمومیت‌ها بطور اعم و هم چنین کلیه خطاهایی که در زندگی ایجاد میشود تحمل میکند و بر شماست که قدر این عضو گرانبها و لایق بدن را بدانید و با تصمیم جدی به یاری او برخیزید.

خطرناک‌ترین دشمن قلب از منظر شما چیست؟

نیکوتین یک سم قدرتمند است که مستقیما و بطور اثربخش روی سلسله اعصاب اثر می‌گذارد؛ بعضی بیماریهای قلبی که اختلال و ضایعه در رشته اعصاب ایجاد میکند، بستگی کامل به دخانیات و سم نیکوتین دارد. نشانه‌های این سم در امراض قلبی عبارت اند از تپش تند قلب، ضربان قلب ، اضطراب و فقدان اشتها به خوراک با آثار مزاحم دخانیات نمی‌توان نبرد کرد؛ به جز این که سبب اساسی را از بین برد.برای تضمین سلامت کامل، شما حتما به کلی دخانیات را از برنامه زندگی حذف کنید؛ زیرا حتی یک سیگار احتمال دارد مانع شفای فرد بیمار از ورم و ملتهب شدن در اثر نیکوتین شود.

چه مواد خوراکی بر تندرستی قلب اثر می‌گذارند؟

شکلات و کاکائو چنانچه از مسیر قندهای مناسب تهیه شود، توانایی دارند میزان عمده‌ای از فلاونوئیدهای رژیمی را که برای قلب با فایده اند تامین کنند.

این فلاونون‌ها بوسیله تأخیر در تشکیل لخته و التیام و بهبود عمل دیواره عروق و یاری به متعادل شدن ملتهب شدن به تندرستی قلب کمک میکنند. کاکائو ی خام، حاوی مقدار فراوانی فلاونوئیدهاست که به اندازه گوناگون در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد و در چایی و کاکائو و شکلات زیاد ترند.
کاکائو و شکلات از دانه‌های کاکائو تهیه می‌شوند.

پژوهشگران دریافته اند کاکائو و شکلات، حاوی یک نوع فلاونوئید بنام پروسیانیدین هستند که به اندازه کم‌تر در چایی و بعضی از خوراکی‌های گیاهی یافت میشود.

فلاونوئیدها فعالیت ضد اکسیدیشن دارند که مصرفشان به همراه کاهش ریسک بیماری‌های قلبی سرخرگی است. گرچه مشاهدات مشخص کرده که کاکائوی سرشار از فلاونون، اثرات شبیه آسپرین را بر لخته خون دارد، ولی این دو از مسیر مکانیسم‌های مختلف این اثرات را ایجاد می‌نمایند و نمی‌توان غذاهای سرشار از فلاونوئیدها مانند شکلات را به جای آسپیرین توصیه کرد؛ برآیند توصیه میکنند که غذاهای سرشار از فلاونوئیدها توانایی دارند مکمل اثرات آسپیرین باشند.

البته بایستی دقت نمود که شکلات حاوی بسیاری ترکیبات دیگر نیز هست و می‌بایست در مورد اثرات منفی چربی موجود در شکلات نیز بحث شود. شکلات، بطور معمول حاوی۳۰ درصد چربی، شش درصد پروتئین، ۶۱ درصد کربوهیدرات و شش درصد آب و مواد معدنی است، مطالعاتی که روی اثرات کلی چربی موجود در شکلات بر مقدار کلسترول انجام گرفته، نشان میدهد که مصرف شکلات سبب افزایش کلسترول خون نمی‌شود.

شکلات یک غذای با دانسیته بالاست و میتواند یک بین وعده برای ورزشکاران و اشخاص فعال باشد.

برای آنهایی که می‌خواهند از فایده‌های فلاونون‌های شکلات، بدون کالری چربی آن سود مند شوند، کاکائو توصیه می‌شود؛ اشتها و گرایش به شکلات بخصوص در بین خانم‌ها بسیار متداول است.

چندین ماده بیواکتیو در شکلات شناسایی شده است. شکلات حاوی میزان اندکی کافئین و میزان بیشتر تئوبرومین است.

نورولوژیست‌ها به تازگی مطالعاتی بر روی فعالیت مغز در آنهایی که شکلات مصرف میکنند، انجام داده اند و معین شده که خوردن آن سبب افزایش گردش خون در مناطقی از مغز میشود که در فرآیند عواطف درگیرند.

بهرحال مصرف شکلات سبب احساس خوشایندی میشود که شاید ورای اشتها و گرایش باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + دو =