راههای راحت خوابیدن

چطور میتوان خواب راحت داشت؟

پیش از آماده شدن برای استراحت شبانگاهی باید ذهن خود را آرام کنید زیرا عصبانی شدن به خواب شما هم انتقال می‌یابد.

بخش زیادی از اشخاص هنگامی که روز نامطلوب لبریز از حادثه و دلواپسی، دعوا و تنش را به انتها و پایان می‌برند شب نیز گرفتار کابوس می‌شوند، دلیل این امر عدم توانایی در کنترل ذهن و ایجاد آرامش است و مسبب دچار شدن فرد به بیماریهای گوناگون میشود.
محققان دانشگاه ایالتی آیووا در ایالات متحده بتازگی با مطالعه برروی ۴۳۶ داوطلب بزرگسال و مقدار گیری میزان خشم آن‌ها دریافتند هرچه میزان رنجش و اضطراب و نگرانی روحی بیشتر باشد بهمان میزان کیفیت خواب نیز کاهش میابد. بیخوابی ، نامطلوب خوابی، دیدن خواب‌های آشفته و کابوس، خواب سبک، خواب آلودگی و سردرد بعد از بیدار شدن از خواب همگی در اثر کنترل نکردن خشم و عصبانی شدن پیش از خوابیدن بوجود میآید.

براین اساس متخصصان به اشخاص توصیه میکنند با انجام راهکارهایی، چون مکالمه با فردی که گرفتار عصبانی شدن نسبت به او شده اید، ورزش کردن هایی، چون یوگا و مدیتیشن ، گوش کردن به موزیک و یا تماشای فیلم محبوب، آشامیدن آب و مایعات، اندک کردن نور، صحبت با رفیقان، نوشتن عواطف برروی کاغذ و شیوه هایی از این راه خشم را کنترل ماده‌های معدنی و آرام کنید تا خوابی راحت داشته باشید.

نامطلوب خوابی و بیخوابی چه عوارضی در پی دارد؟

متخصصان هشدار می‌دهند دیدن کابوس، بدخوابی و بیخوابی در بلند مدت میتواند باعث زیان به تندرستی بدنی و روحی و مبتلا شدن به بیماریهایی، چون سرطان، دیابت ، بالابودن فشار خون، آلزایمر ، افسردگی و چاقی شود. به منظور داشتن خوابی راحت محیط اتاق خواب نیز خیلی پراهمیت است، نظافت اتاق، بکارگیری نور هایی ملایم در دکوراسیون، رنگ دیوار‌ها و پرده، بکارگیری گل یا میوه سیب بمنظور بوجود آوردن رایحه خوش، درجه تاریکی و درجه حرارت اتاق همگی در کیفیت خواب اثر دارند.
بارعایت موارد بالا می‌توانید ولو در پر اضطراب و نگرانی ‌ترین زمان‌ها در زندگی، خوابی راحت با فراغ بال داشته باشید و با تمرکز و انگیزه بالا ازخواب بیدار شده بانجام کار‌های خود بپردازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =