روش درمان سم حشره دراکولا

مقابله و درمان با حشره دراکولا

هر چه هوا رو به گرمی می‌رود، مجدد سر و کله موجودات موذی همچون پشه، مگس، سوسک و مورچه پیدا شده و گاهی وجود آن‌ها در درون خانه بقدری آزاردهنده است که نه فقط سبب سلب آسایش اشخاص ساکن در آن محیط میشود بلکه بعضی از آن‌ها مانند بید، سوسک و موریانه به لوازم و لوازم شخصی و خانه نیز زیان وارد می‌کنند. البته برای مقابله با همه آن‌ها راهکارهایی وجود دارد که چنانچه درست و بجا مورد کاربرد قرار بگیرند دیگر اثری از این مزاحمان ریزجثه خانگی در درون خانه باقی نخواهد ماند.

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم چگونگی درمان سم آزار دهنده دراکولا را شرح داد.

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت دارو و غذا در زمینه خطرات گزش حشره دراکولا در نواحی شمال ایران، بیان نمود: حشره دراکولا کاملاً شبیه مورچه و اندکی بلندتر و کشیده‌تر است و بدنش بطور یک در میان به رنگ تیره و تجربه میکند قهوه‌ای است.

او اضافه کرد: حشره دراکولا نه نیش می‌زند و نه گاز می‌گیرد بلکه ترکیبات سمی و محرکی را تراوش میکند که سبب ایجاد زخم در محل عبور خود از روی پوست شده و منتج به صدمات بافتی، زخم و تاول میشود.

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت دارو و غذا در خصوص نشانه‌های تراوش متعاقب از حشره دراکولا بر روی بدن، بیان کرد: ترکیبات سمی و محرک ترشحات این حشره روی پوست ایجاد قرمزی به همراه تاول و یا جوش‌های کوچک به همراه خارش می‌نماید که در انتها ورقه ورقه و پوسته میشود.

نشانه‌های تراوش متعاقب از حشره دراکولا بر روی بدن

وی گفت: با وجود آن که این حشره نیش نمی‌زند و فاقد گزیدگی است ولی زخم متعاقب از سم حشره، آزار دهنده است.

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم عنوان کرد: این حشره در نقطه‌های شمالی ایران و در سه ماهه تابستان با آغاز گرمای هوا گسترش پیدا میکند.

نام محلی حشره «بند» است و گذرگاه حرکت حشره یا موضعی که آغشته به سم و ترشحات حشره میشود و بیشتر در بخشهای سر، صورت و یا دست است.

او در ادامه گفت: در موقع توقف در محیط آزاد لباس آستین دار بپوشید و موقع هواب از پشه بند و لوازم دورکننده حشره بهره جویی کنید.

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت دارو و غذا گفت: از کشتن حشره بر روی پوست باید جداً اجتناب شود.

گرچه زخم متعاقب از سم این حشره خودبخود بهبود میابد. ولی میتواند بسیار آزادهنده و به همراه درد باشد.

وی در خصوص اقدامات و کمک‌های نخستین در گزارش دراکولا بیان کرد: مداوای صددرصد و قطعی برای سم حشره دراکولا یا بند نیست و پیامد پس از مدت زمانی خودبخود پسندیده میشود.

به گزارش معاونت دارو و غذا – به منش گفت: له شدن حشره دراکولا یا بند روی پوست و یا خاراندن پوست سبب انتشار سم و تشدید زخم‌های روی پوست خواهد شد.

وی تاکید نمود برای تخفیف پیامد پوستی سم حشره دارکولا، می‌توان در ساعت‌های ابتدایی با صابون و آب عادی محل پیامد را شستشو داد و با الکل سفید ضدعفونی و بعد خشک کرد.

با تمیز نگه داشتن محل پیامد میتوان از بروز مشکلات ثانویه از جمله عفونت‌های باکتریایی ممانعت نمود هم چنین هرچه پوست مرطوب‌تر باشد شدت پیامد بیش‌تر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 10 =