خوراکی مفید برای کاهش خطر حمله و سکته قلبی

خوراکی‌های تند خطر حمله و سکته قلبی را کمتر می‌کنند.

به منظور جلوگیری از مبتلا شدن به بیماریهای قلبی و بروز سکته قلبی خوراکی‌های تند بخورید. مصرف خوراکی‌های تند سبب کاهش تمایل به استفاده از نمک میشود و برای تندرستی شما بافایده است.

طبق برآیند بررسی‌های جدید، اشخاصی که خوراکی‌های تند مصرف میکنند شاید نمک پایین‌تر مصرف کرده و فشارخون پایین‌تری دارند، از اینرو با کاهش خطر حملات قلبی و سکته روبرو هستند.
پژوهشگران چینی می‌گویند اشخاصی که خوراکی‌های تند مصرف انجام نمی‌دهند شاید به طورمیانگین ۱۳ چهار گرم نمک طی روز مصرف میکنند.

درحالیکه میانگین استفاده روزانه نمک برای اشخاص مصرف کننده خوراکی‌های تند تنها ۱۰ ۳ گرم است.

برآیند نشان داد فشارخون سیستولیک (عدد بالا) برای اشخاص عاشق خوراکی‌های تند در قیاس با اشخاص دارای کمترین گرایش به خوراکیهای تند و فلفل ی، ۸ mmHg پایین‌تر بود.

فشارخون دیاستولیک (عدد پایین) برای دسته عاشق خوراکی‌های تند پنج mmHg پایین‌تر بود.

مصرف غذاهای تند

خوراکی‌های تند برای تندرستی شما بافایده است.

دکتر ژیمینگ ژو، سرپرست گروه پژوهش از دانشگاه پزشکی ارتش چین، دراینباره میگوید: «مطالعه ما نشان میدهد لذت بردن از مزه تند فلفل روش موثری به منظور کاستن استفاده از نمک و فشارخون است و ارتباطی با نوع و میزان خوراک ندارد»
پژوهشگران در این بررسی از تکنیک‌های تصویربرداری به منظور وارسی دو منطقه مغز شرکت کنندگان، یعنی اینسولا و قشر اوربیتوفرنتال مغز که در درک مزه شوری نقش دارند، استفاده کردند.
آن‌ها دریافتند مناطق تحریک شده بواسطه نمک و فلفل باهم همپوشانی دارند و فلفل سبب افزایش فعالیت مغز در نواحی فعال شده از مسیر نمک میشود.

طبق گفته پژوهشگران، این افزایش فعالیت مغز سبب حساسیت اغلب افراد به نمک شده و بدینگونه آن‌ها میتوانند از غذای بدون نمک هم لذت ببرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 3 =