کمپرس سرد بزاریم یا کمپرس گرم؟ کدوم بهتره؟

کمپرس یخ یا گرم ا؟ کدامیک برای علاج درد شما بافایده است.

یخ و گرما اصلی‌ترین متریال‌های پیشنهادی برای علاج بعضی از دردهای جسم و تن هستند، بمحض زمین خوردن و یا اصابت شربه به جایی از تن فردی دیگران کمپرس یخ را سفارش میکنند تا از پیدایش کبودی و .. ممانعت نماید همینطور به منظور رفع دردهایی مانند دردهای قاعدگی کیسه آب گرم پیشنهاد میگردد، این مقدمه‌ای است تا در دنباله بخش تندرستی زیبان به موارد دیگری در این مورد بپردازیم.

کدام درد را با یخ و کدام درد را با گرما باید بهبود ببخشیم.

درمان بیماریهای گوناگون با کمپرس سرد یا گرم

رگ به رگ شدن: کمپرس یخ

بطور معمول داغی، ایده بدی بمنظور استفاده فورا پس از صدمه دیدن است، صرف نظر از اینکه آیا کشیدگی عضلانی باشد یا رگ به رگ شدن باشد.

هرنوع محل صدمه دیدگی ای که گرم و متورم است، با گرما متورم‌تر میشود، ولی بیشتر یخ بافایده است.

 کمپرس یخ یا گرم

برای علاج رگ به رگ شدن از کمپرس یخ بهره ببریم یا گرم

گرفتگی قاعدگی: کمپرس گرم

کمپرس گرما به درد و گرفتگی ناشی از پریود شما بسیار کمک خواهد کرد؛ کمپرس گرم، برای اسپاسم ماهیچه‌ها قاعدگی در قیاس با دیگر درمان‌ها مناسب‌تر و پسندیده‌تر است اینگونه تصور میشود که گرفتگی قاعدگی متعاقب از انقباض درازمدت و دردآور رحم است گرما، ماهیچه‌ها را شل میکند و به التیام و بهبود گردش خون یاری می‌کند، بنابراین درد را تقلیل میدهد.

کمپرس گرم

برای علاج اسپاسم ماهیچه‌ها در قاعدگی از کمپرس یخ بهره ببریم یا گرم

سردرد : کمپرس یخ یا گرم

درمان متناسب، بستگی به نوع سردرد شما دارد، سردرد متعاقب از تنش میتواند با گرما التیام و بهبود یابد، که کمک میکند تا عضلات محکم شده در همه گردن و فک ریلکس و آرام شوند. سردرد سینوسی هم با بکارگیری گرما می‌تواند مجراهای تنفسی بینی را گرم کند و برخی ترشحات را نرم کند، میگرن یا باقی سردرد‌های عروقی، با سرما مناسب‌تر می‌شوند.

کمپرس سرد

برای درمان سردرد از کمپرس یخ بهره ببریم یا گرم

کهیر : کمپرس یخ

یکی از سریع‌ترین راهها به منظور کاستن خارش و تورم متعاقب از بازتاب آلرژی کی، قرار دادن یک کمپرس یخ در نقطه‌های خارش است – تا وقتیکه کهیر ‌ها مناسب‌تر شوند.

کبودی: کمپرس یخ

همان لحظه‌ای که لک تیره و آبی آشکار میشود، هر یک ساعت یکبار، به مدت پانزده دقیقه یخ روی محل کبودی خود قرار بدهید، کمپرس‌های یخ توانایی دارند سریعتر زخم را التیام و بهبود ببخشند، و درد را بی حس میکنند.

کمپرس یخ یا گرم

برای علاج کبودی از کمپرس یخ بهره ببریم یا گرم

فشار و کشش عضلانی: کمپرس یخ

یک یخ کوچک احتمال دارد بافایده باشد چنانچه زیان حادی باشد، ولی چنانچه گرفتگی و محکم شدن عضلات و درد باشد، گرمی یک دوش داغ می‌تواند تاثیرگذار باشد، هنگامی که مفاصل یا عضلات محکم می‌شوند، گرما پسندیده‌تر است.

عضلات و تاندون‌ها را شل میکند و نشانه‌های درازمدت در ارتباط با سفتی عضلات را از میان میبرد..

درد پشت: یخ، بعد گرما

با درد اندک کمر، بیشتر فردبرای رها شدن از درد از یخ استفاده می‌کنند؛ با وجود این، بعضی از درد کمر ‌ها در بلند مدت، مرتبط به سفتی عضلات می‌شوند، و می‌توان از برتری‌های گرما، به منظور بهترشدن اسپاسم‌های عضلانی استفاده کرد.

برای علاج درد پشت از کمپرس یخ بهره ببریم یا گرم

نیش حشرات: کمپرس یخ

قرار گرفتن زمان کوتاهی از یخ بر روی نیش حشرات، میتواند باعث تسلی نخستین درد و التیام و بهبود جای نیش شود؛ افزون بر این، برداشتن نیش از روی زخم سبب کاستن از تورم و التهاب در محل نیش زده شده میشود.

آرتروز : کمپرس یخ یا گرم

بهترین مداوا برای آرتروز شما، به علائمتان وابسته است، آرتروز ، یک چالش در پوشش غضروف روی سطوح مفصل است با فشرده سازی و اصطکاک در اطراف این مفاصل، ملتهب شدن زیادی در مفصل ایجاد میشود.

این ملتهب شدن می‌تواند به درد و محکم شدن عضلات در اطراف مفصل آرتریت منتج شود گرما میتواند برای شل شدگی عضلات محکم شده تاثیرگذار باشد، ولی یخ می‌تواند گزینش و انتخاب خوبی برای علاج ملتهب شدن مفصل باشد.

درمان آرتروز با کمپرس یخ

برای علاج آرتروز از کمپرس یخ بهره ببریم یا گرم

تاندونیت: یخ، بعد گرما

یخ در سه روز نخست بعد از جراحت و صدمه، مناسب‌تر کار میکند و به کاستن از تورم و التهاب یاری می‌کند – بعد از این ۳ روز، بکارگیری گرما می‌تواند گردش خون را به محل بالا میبرد تا به بهتر شدن زخم یاری رساند.

آفتاب سوختگی : کمپرس یخ

کمپرس‌های سرد میتوانند به کاستن از درد و تورم متعاقب از قرار گرفتن درازمدت زیر خورشید کمک کنند (یا فراموش کردن بکارگیری کرم ضد آفتاب !)

به منظور بهترشدن سریع، کمپرس یخ را دور حوله بپیچید (نباید بطور صاف و مستقیم استفاده شوند) و روی محل مورد نظر بگذارید، تا سوختگیتان مناسب‌تر شود.

برای درمان آفتاب سوختگی از کمپرس یخ بهره ببریم یا گرم

درد سیاتیک : کمپرس یخ، بعد گرما

درد سیاتیک در کمر بوجود می‌آید و درد و یا بیحسی را به پا پخش میکند شما به یک کمپرس سرد یا گرم برای پایین کمرتان احتیاج دارید، نه پاهایتان بیشتر مردم سعی میکنند تا از کمپرس‌های داغ یا یخی برای برخورد با علایم متعاقب از مشکل اساسی بهره ببرند گرچه این نشانه‌ها نورولوژیکی هستند و علت اساسی آن‌ها به ستون مهره‌ها نزدیک است، ولی این ایده خوبیست که از کمپرس یخ برای ستون مهره‌ها و بعد کمپرس داغ به منظور بهترشدن علایم آن، مانند کمر و پا استتفاده کرد.

کمپرس گرم

برای درمان گلودرد از کمپرس یخ بهره ببریم یا گرم

درد در ناحیه گلو و حلق : کمپرس یخ یا گرما

چنانچه درد در ناحیه گلو و حلق دارید، میتوانید از نرم کننده‌های حلق بهره جویی کنید. خوردن چای یا سوپ داغ یا خوردن یخ یا بستنی – هر کدام که میتواند باعث التیام و بهبود نشانه‌های شما شوند، قرقره کردن، یکی دیگر از روشهای ساده و اثربخش برای آرام کردن درد شما است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =