نشانه های میگرن

دلیل ظهور سردرد ‌های میگرن کشف شد.

میگرن ، سردرد ی تپش دار است که در اغلب موارد نصفی از مغز را در بر می‌گیرد. چنین سردرد ی به اندازه‌ای شدید و طولانی است – چهار ساعت – که می‌تواند زندگی هر روزه فرد را مختل کنند.

از هر ده شهروند آمریکایی ۱ نفر به این نوع سردرد مبتلا است.

محققین مرکز تحقیقاتی «سن دیگو» آمریکا با انجام آزمایش بر روی کودکان، نوجوانان و بزرگسالانی که به بیماری میگرن مبتلا بودند، دریافتند که کمبود ویتامین دی، ریبوفلاوین (نوعی ویتامین بی) و کوآنزیم Q۱۰ باعث بروز میگرن در اشخاص میشود.

علت میگرن چیست

محققین آمریکایی با گرفتن نمونه خون مبتلایان به میگرن و آزمایش آن دریافتند که در خون آن‌ها کمبود ویتامین‌ها ی قید شده، وجود داشت. برآیند این تست روشن کرد که فقر کوآنزیم Q۱۰ در بدن دختران و ز نان جو ان نسبت به پسرها و آقایان جوان بیشتر و در پسرها و آقایان جوان کمبود ویتامین دی نسبت به دختران و ز نان جو ان بیش‌تر است.

هم چنین کسانی که دارای میگرن مزمن هستند، نسبت به افرادی که کم‌تر مبتلا به این بیماری می‌شوند از نقصان بیشتر ریبوفلاوین و کوآنیزم Q۱۰ رنج میبرند.

محققین آمریکایی بر این عقیده اند که با انجام آزمایشات بیشتر و تکمیلی، به مداوای صددرصد و قطعی بیماری میگرن دست یابند.

علائم:

میگرن بطور معمول در دوره طفولیت، نوجوانی یا نزدیک به بزرگسالی آغاز میشود. میگرن غالبا با نشانه‌های و علائمی به شرح زیر همراه می‌باشد:

* درد میانه تا شدید که امکان دارد به یک طرف سر محدود بشود یا احتمال دارد بر هر دو قسمت سر اثر بگذارد.

* سردردی که بصورت تپشی و ضربانی است.

* دردی که با تحرک جسمانی نامطلوب‌تر میشود.

* دردی که انجام فعالیتهای منظم روزمره تان را دچار اختلال میکند.

* حالت تهوع همراه یا بدون استفراغ

* حساسیت به اشعه نور و صدا

میگرن بطور معمول از چهار تا ۷۲ ساعت زمان میبرد.

ولی میزان تکرار سردردهایی که اتفاق میوفتد از شخصی به فرد دیگر متمایز است..

احتمال دارد میگرن برای بارها در ماه و یا با بسامد‌های بسیار کم‌تر در شما ظهور نماید.

نشانه‌های میگرن‌ها در همه شبیه هم نیست.

در غالب اشخاص میگرن بدون نشانه‌های مشخصی ظهور می‌نماید که این حالت از میگرن را قبلا تحت عنوان میگرن‌های عادی و معمول می‌نامیدند.

ولی در بعضی اشخاص میگرن با ظهور نشانه‌های مشخصی همراه می‌گردد که سابقا آن را تحت عنوان میگرن‌های کلاسیک می‌نامیدند از جمله علایمی که شاید با میگرن همراه باشند عبارت هستند از: دگرگونی هایی در بینایی، مشاهده تشعشعات آزاردهنده از نور، حس درد، سوزن سوزن شدن در منطقه بازو و ساق پا

خواه یا ناخواه شما گاهی علائمی از بیماری را پیدا میکنید، احتمال دارد پیش از این که سردردتان حقیقتأ تشدید شود ۱ یا چند نشانه را به مدت چند ساعت یا یک روز داشته باشید که این علائم به شما هشدار می‌دهد که امکان دارد به زودی سردرد شدیدی بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =