رابطه افسردگی با مشروبات الکلی

وابستگی به مشروبات الکلی در اطفال افسرده

پژوهشگران کلمبیایی طی تحقیقات وسیعی به این جمع بندی رسیدند که افرادیکه در کودکی گرفتار افسردگی بوده اند در سن بزرگسالیشان احتمال وابستگی به الکل خیلی افزون‌تر از دیگر افرادست. این بررسی‌ها در زمینه تاثیر افسردگی بر نوجوانان و جوانان بوده است که گرفتار اعتیاد حاد به الکل بوده اند.

علل و دلایل مبتلا شدن به مصرف مشروبات الکی در افراد  افسرده

آن‌ها به این جمع بندی رسیدند که این اشخاص در کودکی گرفتار افسردگی حاد یا مزمن بوده و به خاطر این به سوی اعتیاد کشیده شده اند.

ولی علی رغم این، افسردگی نمیتواند تنها علت اعتیاد این قشر باشد و تنها یکی از هزاران عامل گرفتار شناسایی شده است که میتوان بوسیله آن از معتاد شدن جمع کثیری جلوگیری بعمل آورد. پسندیده‌تر است یدانیم دلیل بیست و پنج درصد مرگ نوجوانان دنیا استفاده از الکل است.

یکی از موضوعاتی که خیلی از افراد علاقه دارند درباره آن مطالبی بدانند، ولی بعضاً نمی‌‌توانند از دکتر یا اشخاص مطلع درباره آن کسب اطلاع نمایند، رابطه‌ی مصرف مشروبات الکلی با بیماری قلبی است.

گرچه بیشتر مردم به علت پایبندی‌های مذهبی خود هیچ ‌گاه الکل مصرف انجام نمی‌دهند، ولی در زمینه اثر آن بر بیماری قلبی باورهای گوناگونی وجود دارد.

به شیوه‌ای که بعضی فکر میکنند الکل برای بیماری قلبی بافایده است و به اطرافیان ‌شان که بیماری قلبی دارند نیز توصیه به مصرف آن می‌‌کنند.


ولو در کشورهایی که مصرف مشروبات الکلی آزاد است به افرادی که الکل مصرف نمی‌‌کنند توصیه به آغاز استفاده از الکل نمی‌شود.

در سرزمین‌های غربی به اشخاصی که از قبل الکل مصرف می‌‌نموده‌اند نیز توصیه میشود حتی الامکان میزان استفاده از الکل خود را کمتر کنند.بررسی‌های متعددی ارتباط افسردگی و الکل را هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها نشان می‌‌دهد.

به عنوان نمونه خیلی وقت‌ها سکته‌ی قلبی با یک اضطراب و نگرانی شدید عاطفی خصوصاً عصبانی شدن شروع میشود.

بعد از حمله‌ی قلبی نیز اشخاصی که اضطراب و اضطراب و نگرانی زیادتری دارند، مشکلات بیشتری برای بهبودی دارند.

ضمنا برخی از راه‌هایی که مردم برای کنار آمدن با تشویش در پیش می‌‌گیرند (مثل پرخوری، کشیدن سیگار و مصرف الکل) آشکارا برای قلب زیان آور هستند.ولی اضطراب و نگرانی تنها مسئله‌ی عاطفی که میتواند بر قلب اثر بگذارد نیست.

افسردگی هم در خانمها و هم در آقایان بعد از حمله‌ی قلبی زیاد است.بعضی افراد افسرده برای فرار از افسردگی و اضطراب رو بسوی الکل می‌آوررند تا بلکه احساس خوشایندی بیابند.

بررسی‌ها مشخص کرده است که کشاورزانی که از احساس افسردگی رنج میبرند آن‌را اضطراب می‌نامند، درحالیکه اضطراب و نگرانی و افسردگی دو واژه‌ی کاملاً متفاوتند و احتیاج به شیوه‌های درمانی متفاوتی دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =