پودر سیر بهتره یا سیر خام؟

فواید سلامتی کپسول سیر و مزیت‌های پودر سیر

سیر گیاه پیچیده‌ای است، ماده فعال اساسی سیر خام آلیسین نام دارد.

در اثر تکه کردن و یا کوبیدن سیر خام آلیسین با آنزیم آلینازی که آن هم در سیر موجود است بازتاب می‌دهد و ایجاد آلیسین می‌نماید.

همین ماده است که سبب بوی زننده سیر است.

آلیسین ماده ضدباکتری قوی بوده و وقتیکه وارد جریان خون میشود سبب ضد میکروبی شدن شش‌ها، معده و پوست می‌گردد. آلیسین ماده مؤثره فعال این مکمل غذایی است.

بیشتر بررسی‌ها مشخص کرده است که سیر تازه یک مأخذ مناسب‌تر برای کسب فواید سیر در بدن را میسر میکند، ولی کپسول سیر هم می‌تواند یک گزینه جایگزین باشد، مخصوصا چنانچه شما بوی سیر نو را دوست نداشته باشید.

کپسول سیر حاوی پودر سیر غلیظ، اسانس یا عصاره سیر است.

در حالیکه سیر دارای تعدادی از کاربردهای بالقوه بهداشتی برای آقایان و خانمها است، برخی بررسی‌ها مشخص کرده است که سیر احتمال دارد خواص مفدیتری برای خانم‌ها داشته باشد.

پیش از بکارگیری مکملهای غذایی، با دکترتان مشاوره نمایید.

فواید کپسول سیر

مزیت‌های کاندیدیازیس

کاندیدیازیس، هم چنین به نام تراش شناسایی شده است، یک عفونت مخمر است که بدلیل رشد بیشتر از اندازه نوع خاصی از قارچ در بدن رخ میدهد.

گرچه عفونت‌های مخمر در انواع گوناگون در بدن رخ میدهد، خانم‌ها بطور معمول عفونت‌های مخمر مهبل را تجربه میکنند..

سیر

معجزه کپسول سیر

بر طبق یک مطالعه که در شماره آگوست ۱۹۹۱ در گاهنامه انتشار یافت، «تحقیقات فیتوتراپی» روشن کرد که ترکیبات خاصی در سیر که دیالیل تیسولفینات نامیده میشود، یا آلیسین، متیل آلیلی تیسولفینات و آللییل متیل تیزولفینت، هم چنین در پودر سیر یافت شده، دارای اثرات ضد میکروبی و اثرات ضد قارچی هستند. پژوهشگران گزارش دادند که “خواص آنتی کاندیدیال یا ضد سرطان ی محصولات موجود در بازار و افزودنی‌های سیر در حالت کلی مرتبط به ترکیبات شیمیایی موجود در این محصولات است ”
خواص ضد سرطان ی بالقوه
سیر احتمال دارد خاصیت‌های ضد سرطانی بالقوه‌ای داشته باشد، گرچه بررسی‌های بالینی هنوز درباره این ادعا ادامه دارد. موسسه ملی سرطان گزارش می‌دهد بعضی از بررسی‌ها نشان میدهد که سیر محتمل است به پیشگیری از انواع خاصی از سرطان، مانند سرطان روده بزرگ، پستان و معده یاری رساند، شاید این موضوع به دلیل خصوصیات آنتی باکتریال و انرژی بالقوه آن به منظور پرهیز از تشکیل مواد سرطان زا می‌باشد. با وجود این، مشخص نشده است که آیا کپسول سیر همان فواید و خواص سیر نو را دارد.

در حالیکه موسسه ملی سرطان از بکارگیری مکملهای غذایی و تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز بدخیمی پشتیبانی نمی‌کند، گزارش می‌دهد که سازمان جهانی تندرستی و بهداشت توصیه میکند «دوز هر روزه دو تا ۵ گرم سیر تازه (تقریبا یک گل میخ)، ۰٫۴ تا ۱٫۲ گرم پودر سیر، دو تا ۵ میلی گرم از روغن سیر، ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم عصاره سیر یا باقی فرمولاسیون‌ها که برابر با دو تا ۵ میلی گرم از آلسیوم است» به منظور بهترشدن سلامت اشخاص خوبست..

کم شدن کلسترول
در حالیکه سیر احتمال دارد بر مقدار کلسترول در خانمها و آقایان اثر مثبتی داشته باشد، بعضی پژوهش‌ها محدود مشخص کرده اند که تاثیر سیر در مقدار کلسترول خانم‌ها احتمال دارد با مردان متفاوت باشد.

بررسی که در سال ۲۰۰۱ در گاهنامه «تغذیه» انتشار یافت روشن کرد که کپسول‌های روغن سیر سبب ازدیاد HDL-C یا کلسترول چربی لیپوپروتئین با چگالی بالا و «کلسترول خوب» و کاهش مقدار کلسترول کلی در خانم‌ها میشود، در حالیکه آقایانی که همین نوع درمان را اخذ کردند، اثرات نامطلوبی را تجربه کردند.

افزون بر این، یک مطالعه انتشار یافته در شماره ۱۹۹۸ مجله کانون تغذیه آمریکا روشن کرد که مکمل سیر به کم شدن کلسترول در خانم‌ها پس از یائسگی یاری می‌کند.
ملاحظات
در حالیکه کپسول سیر احتمال دارد بر روی تعدادی از نگرانی‌های سلامتی خانم‌ها اثر بگذارد، نباید از نشانه هایی که امکان دارد در اثر خود درمانی و بکارگیری مکملهای غذایی و تغذیه‌ای بدون مشاوره دکتر متخصص می‌باشد، غافل شوید.

همه مکمل‌های سیر محتوی میزان مشابهی از مواد افزودنی یا فعال نیستند.

مرکز پزشکی دانشگاه مریلند به مریضها ی توصیه میکند از فرآورده‌های سیر استاندارد بهره ببرند.

برای بحث در زمینه هرنوع دلواپسی پزشکی که شاید داشته باشید با پزشک خود مشاوره کنید.

سیر

مکمل‌های بدون بوی سیر

سیر می‌تواند پیامدهای جانبی خاصی مانند معده درد و سردرد ایجاد نماید و میتواند با برخی از داروها، از جمله قرص‌های کنترل تولد، رابطه برقرار کند.

چنانچه شما قصد بکارگیری مکمل سیر را دارید، به دکتر خود اطلاع دهید.

مزیت‌های پودر سیر

برای قرن‌ها، سیر بعنوان یک ابزار خانگی و دارویی مورد کاربرد قرار گرفته است.

سیر حاوی ترکیبات متعددی است که ظاهرا اینطور نشان می‌دهد که به اثرات مفید آن یاری رساند.

در دسترس بودن و میزان این اجزا احتمال دارد با شکل مصرف سیر – خام، پخته شده، پودر و یا به صورت مکمل – تحت اثر قرار گیرد.

در حالیکه سیر یک عنصر آشپزی پرطرفدار و محبوب است، چنانچه شما قصد بکارگیری سیر برای مدیریت هرنوع شرایط پزشکی را داشته باشید یا چنانچه شما قبلا از داروهای تجویزی مصرف می‌کردید، پیش از استفاده سیر به عنوان مکمل یا قبل از استفاده بیش از حد عصاره آن، با دکتر خود گفتگو کنید..

شیمی سیر
در سالهای دور، سیر برای درمان زخم ‌ها، انگل‌ها و اختلالات روده استفاده می‌شد، و در دهه‌های تازه این ادویه آشپزی محبوب بیشتر برای نقش آن در مدیریت یا جلوگیری ازبیماریها مانند سرطان و مشکلات قلبی شناسایی شده است.

سیر حاوی ترکیبات گوگرد، آنزیم‌ها و انواع مواد مغذی همچون ویتامین‌ها، مواد معدنی و فایبر است.

بعضی از مولفه‌های ارتقا دهنده سلامت این گیاه هنوز شناخته شده نیستند.

یکی از ترکیب‌های فعال در سیر آلیسین، یک آنتی اکسیدان قدرتمند است.

آلیسین در سیر کامل وجود ندارد، ولی پس از آن که سیر خرد شده یا برش داده میشود، یکی از ترکیب‌های گوگرد سیر را آلیین به آنزیم آلناز تبدیل میکند.

شیمی پودر سیر
پودر از سیرهای تازه و خشکیده که شامل آلیین و آلیناز هستند، ولی شامل آلیسین نیست، ساخته میشود

طبق یک وارسی و تحقیق مارس ۲۰۰۱ انتشار یافته در گاهنامه تغذیه.

پودر سیر حاوی بخش زیادی از اجزای مفید دیگر سیر و بعضی از قرص‌های سیراست.

با دقت به اینکه آلیناز مکمل توسط معده هضم نمیشود و امکان تبدیل آلیین روده به آلیسین را میسر میکند.

بنابراین شیمی سیر پیچیده است و کیفیت محصولات سیر، از جمله پودر و مکمل‌ها، بستگی به فرایند ایجاد آن متمایز است..

کلسترول و بیماری قلبی
تصور میشود که سیر سبب کاهش ریسک مبتلا شدن به مشکلات و بیماریهای قلبی از مسیر چندین مکانیسم میشود – کاهش ایجاد کلسترول، افزایش مقدار کلسترول در مدفوع، کم شدن کلسترول در دیواره‌های شریانی، مهار لختگی خون ، کاستن از تورم و التهاب و کاستن از فشار خون

ولی تحقیق درباره این فواید سلامتی باعث بروز برخی برآیند متناقض شده است.

به عنوان نمونه، یک مطالعه کوچک انتشار یافته در اکتبر ۲۰۱۰ روشن کرد که یک قرص پودر سیر، کلسترول LDL را به اندازه ۳۲٫۹ میلی گرم در آقایان و به اندازه ۲۷٫۳ میلی گرم در دسی لیتر در خانم‌ها تقلیل داده است.

 سیر

خواص پودر سیر

با وجود این، یک مطالعه انتشار یافته در فوریه ۲۰۰۷ در زمینه سنجش بکارگیری سیر خرد شده، مکمل پودر سیر و عصاره سیر را در بالغین و بزرگسالان آزمایش کرد و بعد از شش ماه هیچ التیام و بهبود قابل ملاحظه‌ای در میزان کلسترول اشخاص و یا تفاوتی بین گروه‌های مختلف مشاهده نکرد.

بررسی اخیری هم شامل ۳۹ آزمایش روی سیر و سطوح کلسترول، که در شماره ۲۰۱۳ «بررسی تغذیه» انتشار یافته است، نشان میدهد مصرف سیر بیشتر از دو ماه سبب کم شدن کلسترول LDL به اندازه ۹ میلی گرم در دسی لیتر میشود.

در حالی که شاید اینها به نظر تغییرات چشمگیری نرسد، نویسندگان گزارش دادند که تنها کاهش ۸ درصدی کلسترول در اشخاص بالای پنجاه سال با ۳۸ درصد افت ریسک مبتلا شدن به مشکلات و بیماریهای قلبی در ارتباط است..

سرطان
سیر با کمتر کردن ریسک مبتلا شدن به انواع گوناگون سرطان مرتبط است.

در حالیکه سیر دارای چندین ماده محافظ است، ترکیبات گوگرد در سیر وظیفه مهمی در کاهش ریسک بدخیمی دارند.

بررسی پژوهش هایی که در شماره مارس ۲۰۰۱ «انجمن آمریکایی علوم تغذیه‌ای» انتشار یافته است، ۱۹ مطالعه در زمینه سیر و سرطان را مورد وارسی قرار داد و رابطه سیر خام یا پخته شده را با کاهش ریسک سرطان معده و روده نشان میدهد.

با وجود این، مکمل سیر، از جمله مکمل‌های پودری، نقش محافظتی ویژه‌ای نداشت.

افزون بر این، نویسندگان این مطالعه خاطر نشان کردند که مزیت‌های شناخته شده، بطور بالقوه می‌تواند به خاطر این باشد که مصرف کنندگان سیر خام یا پخته توانایی دارند سبزی‌ها زیادی استفاده کنند – الگوی غذایی که باعث کمتر کردن ریسک مبتلا شدن به سرطان میشود.

برای شناخت مناسب‌تر اثرات اشکال مختلف سیر و سرطان، تحقیقات بیشتری ضروری است.

افزایش ایمنی
طبق گزارش انتشار یافته در شماره ژانویه ۲۰۰۳ “مجله کموتراپی ضد میکروبی”، احتمال داده شده است که سیر خواص محافظتی علیه باکتری‌ها، قارچ‌ها، انگل‌ها و ویروس‌ها داشته باشد.

گرچه بیشتر از یکی از اجزای سیر شاید مسئول این فعالیت محافظتی است، آلیسین – در پودر سیر یافت نشد – به بعضی از این مزایا در ارتباط است..

نویسندگان تحقیق گزارش دادند که آزمایشات آزمایشگاهی روی آدم بایست انجام شود و علیرغم محبوبیت سیر و دیگر مکمل‌های گیاهی برای علاج عفونت، تحقیقات موجود در زمینه سیر محدود است.

ولو با بررسی‌های زیادی که روی سیر انجام شده، برآیند متناقض است.

این پودر طیف گسترده‌ای از مواد دارای ارزش تغذیه‌ای را در خود جای داده است: ویتامین ث، آهن، کلسیم، پروتئین، فیبر غذایی و میزان اندکی از نمک و شکر

گرچه چگالی و غلظت این مواد مغذی در پودر سیر بسیار اندک‌تر از حبه‌های سیر می‌باشد – علی الخصوص میزان ویتامین ث – ولی تعدادی از آنتی اکسیدانها و ترکیبات طبیعی در پودر سیر هستند که میتوانند برای سلامت تان خیلی سودبخش باشند.

طرز تهیه پودر سیر

تهیۀ پودر سیر در منزل بسیار راحت بوده و تنها نیازمندِ اندکی زمان و صبوری است.

قدم‌های ساده‌ای که در دنباله آورده ایم را دنبال نمایید و پودر سیر خانگی خودتان را بسازید.

برای ساخت پودر سیر تنها به حبه‌های سیر خشکیده احتیاج دارید، البته بعضی افراد به این پودر نمک نیز مازاد و اضافه میکنند که به این پودر بدست آمده نمک سیر گفته میشود.

۱ سیرها را پوست بکنید. (تعداد سیر بستگی به خودتان و میزان مصرفتان دارد)

دو سیرها را برش نازک زده و بر روی یک سینی بگذارید.

۳ فر را بر روی ۸۰ رجه سانتی گراد (۱۷۵ درجه فارنهایت) گذاشته و سینی سیرها را درون فر بگذارید تا بطور کامل خشک شوند.

چهار پس از این که سیرها بطور کامل خشک شدند، آن‌ها را درون یک آمیخته کن ریخته و پودر کنید.

پنج پودر را درون یک صافی بریزید تا تکه‌های خرد نشده جدا شوند.

شش پودر سیر را درون یک شیشۀ محفوظ از هوا حفاظت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + سیزده =