گسترش نوعی باکتری بنام Streptococcus Pyogenes

باکتری گوشت خوار به مردم کشور ژاپن حمله کرده است

 

متخصصان هشدار داده اند که مبتلا شدن به این بیماری می‌تواند در طی مدت اندک‌تر از چند ساعت منتهی به از کار افتادن قسمتهای بدن و نهایتا مرگ فرد شود. از جمله نشانه‌های مبتلا شدن به این بیماری باد کردن دستها و پاها و حس درد در این قسمت‌های و تب سهمگین است بیشتر از ۵۰۰ نفر در ژاپن به یک بیماری متعاقب از یک باکتری مرموز و مرگبار مبتلا شده اند که ظرف چند ساعت می‌تواند به مرگ اشخاص منتج شود!

اخبار اضطراب انگیز از آمار مرگ براثر باکتری گوشت خوار

عامل این اختلال یک باکتری گوشتخوار بنام Streptococcus Pyogenes است که در مرحله پایان بیماری آغاز به خوردن گوشت و بافتهای بدن میکند و سبب مرگ فرد میشود.

باکتری گوشت خوار

گسترش اضطراب انگیز باکتری گوشت خوار در ژاپن

اغلب افراد مبتلا شده سی سال و بالاتر بوده اند. درصورتیکه این بیماری بسیار زود تشخیص داده شود طبیبان میتوانند با تجویز آنتی بایوتیک جلوی پیشرفت آن را بگیرند؛ ولی تاکنون دلیل مبتلا شدن به این بیماری مشخص نیست! بنابر اعلام «مؤسسه ملی بیماری‌های عفونی» ژاپن از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۱۷) تا ۱۰ دسامبر شمار ۵۲۵ نفر در ژاپن مبتلا به این بیماری شده اند که این رقم از سال ۱۹۹۹ که نخستین بار این اختلال گسترش یافت، در بالاترین سطح قرار دارد.

شمار مبتلایان به این اختلال هر ساله بالاتر رفته است؛ ولی دلیل دچار شدن اشخاص به آن همچنان ناشناخته مانده است.

در سال ۲۰۱۳، شمار مبتلایان به این اختلال ۲۰۳ نفر بود.

باکتری گوشتخوار که در یک سوم موارد منتهی به مرگ اشخاص میشود سبب نابودی بافتهای بدن شده و در طی مدت چند روز فرد را می‌کشد.

ار این اختلال بنام «سندرم شوکه کننده سمی» (TSLS) نام برده میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 14 =