گلی که باعث ایست قلبی می شود!

سکته قلبی با این گل زیبا

خَرزَهره، جُور، کیش درختچه‌ای سمی و همواره سبز از راسته گل سپاسی سانان، تیرهٔ خرزهره ایان است که بطور رایج در پارک‌ها برای اهداف زینتی کاشت میشود.

این گیاه را در فارسی گیش، شبرنگ، جار، پهی و پی خوره نیز می‌نامند.

برگ خرزهره به برگ بید شبیه است ولی از برگ بید ستبرتر و بزرگ‌تر است.

گل‌های سرخ و سفید دارد و حیوانات چنانچه برگ آنرا بخورند می‌میرند.

مسمومیت گیاهی با گیاه خرزهره خیلی رایج رخ می‌دهد و زیاد هم دیده میشود به این خاطر که زیادتر در دسترس شهروندان بیشتر قرار دارد. بسیاری از اشخاص این گیاهان را در باغچه هایشان می‌کارند چون عقیده بر اینست که گیاه خرزهره سبب می‌شود پشه‌ها از محیط خانه دور شوند.

سکته قلبی

گیاه زیبایی که محتوی مواد سمی است.

به این جهت مردم این گیاه را در حیاط و یا باغچه‌های منزلشان می‌کارند؛ حتی این گیاه را در مجاور خیابان‌ها و پارک‌ها نیز مشاهده می‌کنیم.

تمام نواحی این گیاه اعم از گل، دانه، برگ و ساقه‌اش حاوی یک ماده سمی است که روی بافت قلب اثر میکند، اثرات شبیه به دارویی مانند دیگوکسین را دارد که روی قلب اثر میکند و میتواند باعث ایست قلبی و ایجاد ضربانات نامنظمی در قلب شود و نهایتا منتهی به مرگ اشخاص میشود.
سکته قلبی

گیاه زیبایی که محتوی مواد سمی است.

بهمین علت ما توصیه میکنیم که چنانچه در باغجه منازلمان این گیاهان را داریم و یا چنانچه در پارکها می‌رویم و و این گیاهان را می‌بینیم؛ خیلی مراقبت کنیم بچه هایمان چون گل‌های قشنگی دارند این گل‌ها را بو نکنند و به دهانشان نبرند؛ چرا که این ماده فوق العاده سمی و کشنده است و درمان اختصاصی که حتماً برای آن انجام پذیرد جای تاسف است که خیلی گرانقیمت است و خرج بسیار زیادی دارد و بخش زیادی از موارد تا آغاز درمان احتمال دارد زمان زیاد ببرد و ناخواسته منتهی به مرگ اشخاص شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =