مضرات گوش پاک کن برای گوش

گوش پاک کن بهیچ وجه یک شیوه علمی نیست.

جرم گوش از ترشحات طبیعی و لازم بدن به حساب میاید که از گوش مراقبت کرده و وجود این جرم به منظور حفظ نرمی و سلامت مجرای گوش خارجی ضروری است. افرادی که تلاش میکنند گوش خود را بطور مستمر و مداوم تمیز کنند، احتمال دارد دشواری هایی را برای گوش خود ایجاد نمایند.، چون پوست کانال گوش و همینطور پرده گوش از ظریف‌ترین نقطه‌های پوستی بدن به شمار می‌آیند.

بنابراین لازم است که نسبت به این قسمت از تن حساس‌تر باشیم.

بکارگیری گوش پاک کن. گرچه راهکاری متداول بحساب میآید، ولی بهیچوجه یک شیوه علمی نیست.

جرم گوش که به آن موم نیز گفته میشود، ترکیبی از چربی، سلول‌های پوستی جدا شده از درون گوش و ترشحات غده‌های تراوش کننده گوش در کانال گوش خارجی است.

برای پاکسازی گوش نباید چیزی درون گوشتان فرو کنید، زیرا گوش‌ها خودشان با موادی که تراوش میکنند، نقش پاکیزگی گوش را بر عهده دارند.برای خاراندن گوش یا خارج نمودن جرم گوش، گوش پاک کن، سنجاق، انگشت دست و هر مورد دیگری را وارد گوشتان نکنید، زیرا با این کار جرم را افزونتر به سوی درون گوش هل می‌دهید که می‌تواند گوش را کیپ کند و شنوایی شما اندک شود. از جمله عامل هایی که نشاندهنده پر شدن گوش از جرم است میتوان به درد گوش و احساس کیپ بودن گوش، کاهش شنوایی، آوای وز وز در گوش و خارش و خروج ترشحات از گوش اشاره کرد.

گوش پاک کن

استفاده از تمیز کننده گوش پسندیده است؟

جرم گوش تا وقتیکه سبب بسته شدن کامل کانال گوش نشود، افت شنوایی به همراه ندارد و حتا امکان دارد فرد متوجه پر شدن گوشش نشود، ولی وقتیکه انسداد کانال کامل شد، فرد متوجه کیپ شدن گوش و افت شنوایی میشود.

بطور معمول این رویداد در وقت استحمام ایجاد میشود، زیرا ورود آب به درون کانال گوش سبب حجیم‌تر شدن جرم گوش موجود در کانال گوش میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 9 =