تغییرات ظاهری که نشانه بیمار شدن است

۱۰ تغییر در ظاهر شما که خبر از بیماری و ناخوش احوالی می‌دهند.

میدانید که صورت آینه‌ی بدن است و بنوعی خبر از وضعیت سلامت اعضای داخلی می‌دهد پس با مشاهده تغییرات در هر یک از اعضای صورت باید متوجه شویم که اختلالی در کارکرد ارگان‌های حیاتی رخ داده است ولی چگونه؟ ۱۰ مورد با اهمیتی که در دنباله این قسمت از سلامت زیبان می‌خوانید به شما خواهد گفت که چطور از روی صورت متوجه بیماری ‌های داخلی تان شوید.
نشانه بیماری
هر تغییر نشانه چه بیماری است؟

نشانه‌های بیماری را از روی تغییرات صورت خود تشخیص دهید.

خشک شدن پوست یا لب پوسته پوسته شده:

این یک نشانه و نشانه متداول و معمول از اندک آبی است؛ البته می‌تواند مرتبط به یک مشکل جدی‌تر که بر روی کارکرد غده‌های عرقی، تاثیر گذاشته اند نیز باشد، مانند مشکلات کم کاری غده تیروئید (با سطح ناکافی هورمون تیروئید )، و یا دیابت
نشانه‌های دیگر اندک کاری تیروئید شامل: احساس سرماخوردگی و سرما، بالارفتن وزن و ملال و خستگی
نشانه‌های مرتبط به دیابت ، شامل؛ تشنگی شدید، دفعات ادرار زیاد و تار دیدن است.
تشخیص بیماری از روی ظاهر
ترک لب نشانه کدام بیماری است؟

موهای زاید صورت:

موهای ناخواسته، علی الخصوص در فک بالا، چانه و لب بالا، میتواند علامتی از نشانگان تخمدان حاوی کیست‌های متعدد باشد؛
فقدان تعادل هورمونی که در آن، سطح هورمون مردانه بالا میرود (این شرایط در پنج میلیون نفر از خانمها در امریکا در سن باروری رخ می‌دهد)

پف زیر چشم:

چشم‌های خسته، میتواند یک پرچم قرمز برای وجود آلرژی ‌های مزمن باشند، که سبب انقباض عروق خونی و نشت آن‌ها میگردد.

در زیر چشم، پوست‌های حساس، پف زیر چشم‌ها به رنگ بنفش یا آبی تیره ایجاد میشود.

 تشخیص بیماری از روی علائم
پف زیر چشم نشانه کدام چالش در بدن میباشد؟

لکه‌های نرم و زرد روی پلک‌ها:

بیماران؟ با این ضایعات کلسترولی، که زانتلسماتا نام دارد، دارای خطر بالاتری ازبیماریهای قلبی قرار دارند؛ یک مطالعه که در سال ۲۰۱۱، در دانمارک انجام شد، روشن کرد که از ۱۳۰۰۰ نفری که مورد مطالعه قرار گرفتند، حدود چهار درصد اشخاص از این لکه‌ها را داشتند، و به نسبت اشخاصی که این لکه را ندارند، تقریبا هفتاد درصد بیشتر درصد مبتلا شدن به دشوار شدن و گرفتگی سرخرگها را داشتند و تقریبا پنجاه درصد احتمال بالاتری بمنظور بوجود آوردن حمله قلب تا چند دهه بعدی را دارند.

تغییر رنگ پوست:

حتی تغییرات جزئی احتمال دارد نشان دهند وجود مشکلی باشند. رنگ پریدگی، میتواند علامتی از کاهش گلبول‌های قرمز خون باشد. تُن رنگ زرد، می‌تواند. بیماری کبد را نمایش دهد، رنگ تیره لب یا روی ناخن می‌تواند بیماری قلبی یا ریوی را نمایش دهد.
تشخیص بیماری از روی صورت
رنگ پریدگی نشانه کدام بیماری است؟

فقدان تقارن صورت:

این، میتواند یکی از نخستین نشانه‌های سکته مغزی باشد.

بیماران، بیشتر این موضوع را اینگونه توصیف می‌کنند: من در آینه نگاه کردم و صورتم فرق کرده بود؛ هم چنین، احتمال دارد متوجه بشوید که یک طرف صورت شما بی حس شده یا حس کنید، که نمیتوانید کامل لبخند بزنید یا در صحبت کردن مشکل دارید.

کاهش و ریزش مو :

فقدان مژه یا ابرو، خود میتواند علامتی از آلوپسی آئورتا باشد. اختلال خودایمنی، که سبب میگردد دستگاه ایمنی شما به فولیکول‌های مویتان حمله کند، که میتواند به علت اضطراب و نگرانی شدید ایجاد شود؛ این دشواری، درمانپذیر است، ولی شوربختانه، درمانی وجود ندارد!
کاهش و ریزش مو نشانه چه بیماری است؟

جوش و لک و خال‌ها:

مشکلات خاص گوارشی، توانایی دارند روی پوست ظاهر شوند. محل‌های خارشی قرمز، احتمال دارد نشاندهنده بیماری سلیاک ، یک اختلال خودایمنی است، باشد، که در این اختلال بدن به گلوتن عکس العمل نشان می‌دهد. لک‌های پروانه‌ای شکل، در همه گونه‌ها و در بالای بینی، میتواند علامتی از لوپوس، بیماری‌های اتوایمیون، باشد؛ آلرژی ‌ها، اگزما و رزاشیا، و عفونت‌های خاص نیز، می‌تواند سبب پیدایش جوش‌ها و لکه‌های پوستی شوند.
بیماری
شناسایی بیماری ‌ها از تغییرات ظاهری

پس رفتن چانه:

به همراه داشتن ویژگی هایی مانند گردن ضخیم و فک کوچک، این مورد میتواند علامتی از آپنه خواب باشد، اختلالی که در آن تنفس شما چندین بار به مدت ده ثانیه یا زیادتر در طول خواب متوقف می‌شود؛ چنانچه با آوای بلند خروپف کنید، بامداد روز بعد سردرد خواهید داشت، یا در طی روز حس خسته بودن بیشتر از اندازه‌ای خواهید کرد، قطعا، برای این مورد آزمایش و تست بدهید.

خال‌های جدید:

بطور معمول اغلب خال‌ها دلیلی بر وجود سرطان نیستند ولی به منظور حفظ ایمنی، هرگونه رشد و یا خال جدیدی بر روی پوست، بایست بوسیله متخصص پوست مورد بررسی قرار گیرد. توانایی دارند در برخی موارد سرطان پوست باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + سه =