روشهای سریع کاهش درد دندان!

۱۴درمان خانگی برای درد عصب دندان

چنانچه تابحال دندان درد گرفته ایید، به خوبی میدانید که درد طوری است که آدم حس میکند که انگار شخصی با چوبی مشتعل به سوی دندان شما می‌آید و دینامیتی را روشن میکند و شما درانتظار منفجر شدن سر خود می‌مانید این نوع درد‌ها، چیزهایی است که قادر نیستید برای تسکینشان منتظر بمانید. خوشبختانه در این قسمت از زیبان براساس نسخه‌های طب قدیمی، تعدادی درمان در منزل برای درد عصب دندان وجود دارد که می‌تواند دردتان را تا زمانیکه به متخصص دهان ودندان مراجعه نمایید، تسلی دهد.

درد عصب دندان

۱ کمپرس سرد برای درد عصب دندان

بطور معمول درد عصب دندان به همراه التهاب است، کمپرس سرد میتواند به کاستن تورم یاری نماید و هم چنین قسمت صدمه دیده را بی حس میکند.

یخ را در کیسه یا یک بسته بگذارید، و درون یک پارچه نازک بپیچانید، تا کمپرس سرد شما تهیه شود، کمپرس سرد را در مجاورت محل درد، روی گونه بگذارید و آن را حدود ده تا پانزده دقیقه نگه دارید می‌توانید چندبار در طی روز این کار را بکنید.

درمان طبیعی درد عصب دندان

دو درد عصب دندان با سیر

سیر، شدیدأ بر روی درد عصب دندان موثر است، سیر یک درمان در منزل است که میتوان به سادگی از آن استفاده کرد، سیر، شامل خاصیت‌های ضد التهابی و تسکین دهنده درد است که به منظور رفع درد کمک میکند و خواص آنتی بایوتیک ی اش به نبرد با هرنوع عفونت موجود یاری می‌کند.

چنانچه می‌تونید جویدن را تحمل کنید، یک سیر نو را بجوید و آنرا روی نزدیکترین لثه منطقه صدمه دیده نگه دارید چنانچه قادر نیستید بجوید، سیر را له کنید و طبق مورد پیش، روی لثه بگذارید می‌توانید، این کار را ۳ یا چهار بار روزانه مرور کنید.

۳ روغن درخت چای اثربخش برای درد عصب دندان

یک مداوا اثربخش و یک روغن اثربخش برای التیام و بهبود درد عصب دندان است، روغن درخت چای ، علاوه بر خاصیت‌های ضد التهابی و تسکین دهنده درد اش، خواص ضدعفونی کنندگی و ضدباکتریایی دارد که از عفونت‌های ایجاد شده ممانعت میکند و آن را کامل پاک سازی میکند. ۱ یا دو قطره از روغن درخت چای را روی لثه نزدیک محل صدمه دیده بگذارید و آنرا به خوبی ماساژ دهید؛ هم چنین، می‌توانید سه تا چهار قطره از روغن چایی را درون یک لیوان آب ریخته و دهانتان را با آن شستشو دهید می‌توانید هریک از این درمان‌ها را سه تا چهار بار روزانه انجام دهید.

چهار آرام کردن درد عصب دندان آب نمک

ساده‌ترین نوع مداوا برای درد عصب دندان که در همه خانه‌ها یافت میشود، آب نمک است، آب نمک به علت خواص اسمو تی اش بر روی دندان تاثیر میگذارد، و شناخته شده است، به آسانی، توسط پوشش جذب میشود و به ریشه که حل دشوار است، وارد میشود.

½ قاشق چاییخوری نمک را در چهار اونس آب گرم بریزید.

۱/۴ لیوان را در درون دهانتان بریزید و وول دهید، به مدت بیست تا سی ثانیه نگه دارید این کار را تا وقتیکه لیوانتان تهی شود، انجام دهید و بعد در صورت لزوم، دهان خود را با دهانشویه ضد میکروبی شستشو دهید، میتوانید این درمان را سه تا چهار بار در طی روز مرور کنید.

پنج گل میخک به منظور رفع درد عصب دندان

این یکی از مؤثرترین مواد تسکین دهنده درد عادی است.، که به شیوه حرفه‌ای برای علاج درد عصب دندان استفاده میشود. گل میخک، شامل خاصیت‌های ضد التهابی و ضد باکتریایی است، به همراه آنتی بادی ‌های تسکین دهنده درد که اثبات شده که همانند بنزوکائین موثرند، این یک عنصر بی حس کننده بایست گفت ژل‌های دندان درد است، که شما میتوانید بی نسخه آن را اخذ کنید؛ به آهستگی، روغن گل میخک را به لثه مجاور دندان صدمه دیده. ماساژ دهید.

چنانچه نمی‌خواهید از روغن گل میخک بهره جویی کنید، می‌توانید چندین تکه گل کامل میخک را بجوید و آن‌ها را بین گونه و لثه در نزدیکترین دندان خراب شده متمرکز کنید.

هم چنین، می‌توانید ۱ پیمانه چای خوری پودر گل میخک را در لیوانی آب گرم بریزید و دهان خود را با آن شستشو دهید، تا به آرام کردن درد یاری رساند، این درمان‌ها را سه تا چهار بار طی روز بهره جویی کنید.

شش گیاه دندان درد

شاید، شما حتی نمی‌دانستید هم چنین گیاهی با این اسم وجود دارد؛ این گیاه غالبا به نام‌های اسپیلانتس الراس یا زچوان باتن نامیده میشود.

این گیاه خاص، به منظور رفع درد و التهاب دندان در پزشکی شرقی بسیار پر کاربرد است و شبیه میخک عمل میکنند، ۲ تا از گلها را از گیاه بکنید و آن‌ها را در گونه خود در مجاور دندان صدمه دیده، بگذارید.

بعنوان یک جایگزین، می‌توانید عصاره این گیاه را روی لثه نزدیک‌ترین دندان زیان برسانید؛ هم چنین، میتوانید با چای این گل‌ها یا مازاد و اضافه کردن عصاره گل به آب گرم، دهان خود را شستشو دهید هریک از این درمان‌ها را دو تا سه بار در روز انجام دهید.

۷ زنجبیل به منظور کاستن از درد عصب دندان

این یکی دیگر از درمانهای گیاهی عالیست، که به منظور رفع درد عصب دندان به خوبی کار میکند، زنجبیل، نه فقط شامل خاصیت‌های ضد میکروبی کننده و ضد باکتریایی است، بلکه یک عامل جلوگیری کننده از التهاب عالی نیز می‌باشد. به میزان ۱/۲ انگشت از ریشه زنجبیل نو را خرد کنید و آن را پوست بکنید؛ زنجبیل را خرد کرده یا بجوید و سپس آنرا بین گونه و لثه خود، در مجاور دندان صدمه دیده نگه دارید. هم چنین، می‌توانید ریشه زنجبیل را در یک استکان آب در حدود پنج تا ۷ دقیقه بجوشانید، چایی را صاف کنید، اجازه دهید تا سرد شود و بعد از این چایی، به عنوان دهان شویه استفاده کنید؛ هر یک از این درمان‌ها را سه تا چهار بار طی روز بهره جویی کنید.

۸ زردچوبه و درد عصب دندان

زردچوبه، در معالجه درد عصب دندان خیلی تاثیرگذار است.

زردچوبه، یک گیاه جلوگیری کننده از التهاب قدرتمند است که بعنوان ایبوپروفن اثربخش در کاستن از تورم و التهاب شناسایی شده است، ولی بدون پیامدهای جانبی.

چند قطره آب گرم را به ۱ پیمانه چای خوری پودر زردچوبه بیافزایید، تا یک خمیر محکم بدست آید؛ بوسیله یک تکه پنبه، از این خمیر بردارید و به لثه دندان صدمه دیده خود بزنید. یک جایگزین، چنانچه می‌توانید ریشه تازه زردچوبه را بیابید، آن را له کنید و یا بجوید، و آن را بین گونه و لثه خود نگه دارید، همان گونه که در درمان‌های زنجبیل و سیر در بالا انجام دادید این درمان را سه تا چهار بار هر روزه مرور کنید.

زردچوبه

۹ نعناع و آویشن بافایده برای درد عصب دندان

ترکیب نعناع و آویشن ، یک درمان در منزل برای درد عصب دندان است؛ هر دوی این گیاهان، شامل خاصیت‌های ضد میکروبی هستند و بعنوان یک ضد میکروبی کننده به منظور رفع دلیل درد عمل میکنند، ولی هم چنین برای کاستن از تورم و التهاب، که قسمتی از درد است نیز خیلی بافایده است. ساده‌ترین نوع بکارگیری این دو گیاه، دو تا سه قطره از هر یک با ۱ پیمانه چای خوری روغن نارگیل یا روغن زیتون آمیخته کرده و بعد آن را مستقیما به محل صدمه دیده بزنید.

ضمنا میتوانید برگ تازه‌ای از هریک از این را بجوید یا خرد کنید و پالپ آن‌ها را بین گونه و لثه، در نزدیکی دندان صدمه دیده بگذارید.

یک مداوا دیگر اینست که ۱ قاشق چاییخوری از هر یک از برگ‌ها در یک استکان آب برای پنج تا ۷ دقیقه بجوشانید، بعد چایی را فشار بدهید تا صاف شود، اجازه دهید تا سرد شود و پس از این چایی به عنوان دهان شویه استفاده کنید؛ می‌توانید هریک از این درمان‌ها را سه تا چهار بار طی روز بهره جویی کنید.

درمان گیاهی درد عصب دندان

۱۰ گیاه بومادران برای درد عصب دندان

امکان دارد شما بخاطر داشتن بخش زیادی از داروهای خانگی متفاوت دیگر، با این گیاه آشنا نبوده باشید، ولی این گیاه در معالجه درد عصب دندان خیلی تاثیرگذار است. بومادران ، دارای خاصیت‌های بیحسی میباشد که به کاستن از درد یاری می‌کند، هم چنین برای التیام و بهبود زخم‌ها و جراحات که احتمال دارد سبب درد شده باشند، مفید می‌باشد، هم ریشه و هم برگ گیاه بومادران ، میتواند بسیار تاثیرگذار باشد. از برگ‌ها و ریشه بومادران ، مطابق گیاهانی که در بالاتر بیان شد، بهره جویی کنید.

گیاه بومادران

۱۱ پیاز برای علاج درد عصب دندان

باور کنید یا نه، می‌توانید با بکارگیری پیاز، از درد عصب دندان رها شوید؛ ترکیبات گوگردی آلی که در پیاز یافت میشود، بعنوان یک ضد باکتری کار میکنند، ولی در کاستن از تورم و التهاب و کاهش عفونت هم موثرند؛ یک تکه‌ای از پیاز تازه و خام را برش بزنید و آنرا خرد کنید یا بجوید پیاز خرد شده را بین گونه و لثه در مجاورت دندان صدمه دیده، بگذارید شما هم چنین، می‌توانید آب پیاز را بگیرید و آن را مستقیما روی لثه صدمه دیده بگذارید یا ۱ پیمانه چای خوری عصاره پیاز را به چهار اونس آب گرم بیافزایید و از آن به عنوان دهان شویه بهره جویی کنید هر یک از این درمان‌ها را سه تا چهار بار روزانه مرور کنید.

دوازده روغن پونه کوهی بافایده برای درد عصب دندان

همانند روغن درخت چای، روغن پونه کوهی برای درمان در منزل درد عصب دندان خیلی بافایده است. روغن پونه کوهی، شامل خاصیت‌های ضد میکروبی کننده و ضد میکروبی است، هم چنین شامل خاصیت‌های ضد التهابی و اثر تسکین دهنده درد نیز می‌باشد. ۲-۳ قطره روغن پونه بر روی لثه کنار دندان صدمه دیده خود بزنید؛ هم چنین، می‌توانید شش قطره روغن پونه را به ½ فنجان آب گرم بیافزایید و آن را بعنوان یک دهان شویه بهره جویی کنید.

روغن پونه کوهی

۱۳ عصاره وانیل و درد عصب دندان

عصاره وانیل حقیقی (نه مصنوعی)، اثر درمانی بر درد عصب دندان دارد؛ وانیل شامل خاصیت‌های ضد میکروبی و جلوگیری کننده از التهاب، برای یاری به درد است، و دارای الکل است که اثر تسلی دهنده و بیحسی خفیفی به منظور کاستن از درد دارد.

چند قطره عصاره وانیلی را مستقیما بر روی لثه دندان صدمه دیده بگذارید هم چنین، میتوانید یک پیمانه چای خوری عصاره وانیل را به ½ فنجان آب گرم بیافزایید و آنرا به عنوان دهان شویه بهره جویی کنید هریک از این درمان‌ها را سه تا چهار بار روزانه مرور کنید.

۱۴ کاستن از درد عصب دندان با گیاه سایه بان

این گیاه، یک مداوا اثربخش به منظور کاستن از درد عصب دندان است.

چیزی که سایه بان را اثربخش ساخته، خاصیت بیحسی طبیعی آن است، که سبب تسلی سریع درد میشود، ۱ قاشق سوپ خوری ریشه خشک شده‌اش را در یک استکان آب به مدت دوازده ساعت خیس کنید.

آ ب و ریشه‌ها را بجوش آورده و آنگاه به مدت پنج دقیقه حرارتش را کاهش دهید چایی را صاف کنید و اجازه بدهید تا خنک شود؛ این چایی را بیاشامید، پیش از بلعیدن در دهانتان نگه دارید و آنرا به اطراف بچرخانید؛ این کار را دو تا سه بار در روز مرور کنید..

از آشامیدن این چایی، بیشتر از ۲ هفته امتناع کنید..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 3 =