خطر استفاده از گلپر برای زنان حامله!

در ۳ ماهه اول بارداری از مصرف گلپر امتناع کنید.

گلپر یکی از معروف‌ترین گیاهان در طب قدیمی برای مداوای بیماری‌های گوارشی علی الخصوص نفخ محسوب میشود …
گلپر، هضم کننده خوراک و قوی کننده معده است. برای سود بردن از خواص ضدنفخ گلپر، پسندیده‌تر است یک گرم از پودر دانه‌های این گیاه را همراه رازیانه پس از غذا و با آخرین لقمه به میزان نصف قاشق غذاخوری بخورید.

خواص گلپر

دلیل منع مصرف گلپر در ۳ ماهه اول بارداری

جز خاصیتهای شفابخش از دیگر کاربردهای گلپر در طب قدیمی، تلطیف گوشت‌ها علی الخصوص گوشت آبزیان و ماهی است و توصیه میشود به عنوان ادویه در پخت ماهی از گلپر بهره جویی کنید.
گلپر یکی از ادویه‌های مورد کاربرد در مواد خوراکی است که خواص خاص خود را دارد ولی مصرف گلپر هنگام حاملگی خطراتی هم دارد که در این نوشتار به آن اشاره خواهیم کرد.

با مطالعه‌ی این نوشتار علل و دلایل فقدان مصرف گلپر در دوره حاملگی و هم چنین با خطرات ناشی از استفاده آن آشنا خواهید شد. گلپر یکی از معروف‌ترین گیاهان در طب قدیمی برای مداوای بیماری‌های گوارشی علی الخصوص نفخ معده محسوب میشود.

گلپر، هضم‌کننده خوراک و تقویت‌کننده معده است؛ برای سود بردن از خواص ضدنفخ گلپر، پسندیده‌تر است یک گرم از پودر دانه‌های این گیاه را همراه رازیانه پس از غذا و با آخرین لقمه به‌اندازه نصف قاشق غذاخوری بخورید.

مصرف بیشتر از دو گرم از این ادویه طی روز طی ماه‌های حاملگی علی الخصوص ۳ماهه اول جایز نیست زیرا میتواند باعث سقط جنین شود.

با توجه به اینکه گلپر طبیعت گرم و خشکی دارد، اشخاص گرم‌مزاج باید دانه‌های این گیاه را یک شب در سرکه بخوابانند و پس از بیست وچهار ساعت و خشک شدن دانه‌ها، آن را طی روز، پودر و استفاده کنند؛ جز خاصیتهای شفابخش از دیگر کاربردهای گلپر در طب قدیمی، تلطیف گوشت‌ها علی الخصوص گوشت آبزیان و ماهی است و توصیه میشود به‌عنوان ادویه در پخت ماهی از گلپر بهره جویی کنید.

ولی مصرف بیشتر از دو گرم گلپر طی روز طی ماه‌های حاملگی علی الخصوص ۳ماهه اول جایز نیست زیرا میتواند باعث سقط جنین شود؛ گاهی مصرف گلپر در اشخاص گرم‌مزاج سبب سردرد میشود، در این حالت این اشخاص توانایی دارند گلاب بو کنند.

مادر باردار می‌بایست طی ماه‌های حاملگی از بعضی مکمل‌ها بصورت روزمره مصرف کند ولی میزان و دوز مصرفی این مکمل‌ها در ماههای مختلف بارداری متمایز است.

این فرق در زمینه بعضی از مواد خوراکی هم صدق میکند. گلپر یکی از معروف‌ترین گیاهان در طب قدیمی برای مداوای بیماری‌های گوارشی علی الخصوص نفخ محسوب میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 14 =