رازهای زیبایی ژاپنی ها

راز سلامت ژاپنی‌ها که شما عاشق آن خواهید شد.

هم اکنون ژاپن در جایگاه اول درمان طبیعی و طب قدیمی قرار دارد و مردمان آن هم بیشتر از مردمان دیگر نقطه‌های دنیا به سلامتی بیشتر اهمیت می‌دهند.
بعنوان یک رژیم متعادل، رویکرد ژاپن در به سلامتی بر پایه جلوگیری از بیماری و ترویج یک روش تندرست و سالم زندگانی در میان مردم میباشد که بدین طریق از بیماریهای طول کشیده و انواع سرطان جلوگیری خواهد شد.

۷ راز سلامت ژاپنی‌ها برای تندرستی جسم و روح

در این نوشتار از زیبان ۷ روش اثربخش ژاپنی را بشما معرفی خواهیم کرد که توصیه میشود قطعا مراحل زیر را انجام دهید تا سالم‌تر باشید.

۱-شیاتسو یا نقطه‌های فشار راز سلامت ژاپنی‌ها:

شیاتسو یا طب فشار درمانی برای ما در جهان غرب شناخته نشده نمی‌باشد.

ما در زمینه نوعی جایگزین پزشکی صحبت میکنیم که در این گونه طب از دست‌ها، انگشت‌ها، آرنج‌ها و حتی پاها در اعمال فشارهای متغیر به نقطه‌های نبض یا نقطه‌های استراتژیک بدن وارد بشود.

طب فشاری راز سلامت ژاپنی‌ها

۲-Taiso برای مفاصل راز دیگر سلامت ژاپنی‌ها:

شما قطعا فرد یا افرادی را در یک دسته چه در اماکن‌های همگانی و چه در پارک و چه در اماکن دیگر دیده اید که درحال ممارست کردن یا ورزش کردن هماهنگ بایکدیگر می‌باشند.
Taiso یک نوع ژیمناستیک قدیمی است که قدمت آن به بیشتر از ۸۰۰ سال می‌رسد، که هدف آن حفظ سلامتی در گروه‌های مردمی می‌باشد که خیلی اثربخش می‌باشد.
این ممارست شامل تمرینات ملایمی میباشد که در انعطاف و نرمش پذیری عضلات بسیار اثربخش می‌باشد و َآرامشی دلپذیر و عمیقی را بشما جابه‌جا‌ خواهد کرد و هم اکنون در بخش زیادی از کشور‌های غربی انجام میشود.

۳- مراسم چای مراسمی از راز سلامت ژاپنی‌ها:

سلامتی با چایی همواره در رابطه بوده اند و در سلامتی ما انسان‌ها بسیار موثرند و در روزگار کنونی آشامیدن چایی مختص کشور ژاپن نمی‌باشد و همگان در کل دنیا در حال آشامیدن چایی هستند. با این حال، آشامیدن چایی در ژاپن یک عادت معمولی در بین مردمان آن می‌باشد و دلیلی ندارد که به آن‌ها زمان آشامیدن چای را یادآوری نماییدچراکه آن‌ها در طی روز چندین سری بطور خودکار چای ی می‌نوشند.
در حقیقت، مراسم chanoyu یا چای یک راه برای احترام به مهمانانی که به این مراسم آمده اند می‌باشد و آشامیدن این چایی بطور همگانی نشان دهنده‌ی وحدت و صلح در میان آن‌ها می‌باشد.
بنابراین مقصود از این مهمانی به چهار دسته زیر تقسیم می‌شود:
۱-هماهنگی
۲-ترویج احترام به همدیگر
۳-ترویج خلوص ذهن
۴-رسیدن به صلح و وحدت همگانی
راز سلامت ژاپنی ها

ارتباط مراسم چای و راز سلامت ژاپنی‌ها

۴-رژیم غذایی پسندیده و تندرست و سالم و طول زندگی بااهمیت‌ترین راز سلامت ژاپنی‌ها:

اهالی کشور‌های غربی دوستدار خوراکی‌های سرخ شده، پرچرب، خوراکی‌های یخ زده، خوراکی‌های فرآوری شده، پیتزا و ساندویچ ‌ها و شیرینی‌های صنعتی هستند ولی ژاپنی‌ها هرگز چه اتفاقی می‌افتد چنانچه برخی عادتهای غذایی ژاپنی را به روش غذایی مان مازاد و اضافه کنیم؟
برای این کار بایستی بیشتر از ماهی، برنج، سبزی‌ها، میوه‌ها، جلبک ‌ها، سویا و چای استفاده نمایید تا سالم‌تر زندگی نمایید و طول زندگی بیشتری داشته باشید و توصیه میشود ماهی و سبزی‌ها را بعنوان پایه خوراکی‌های خود در نظر داشته باشید. و افزون‌تر از این دو دسته بهره جویی کنید.

۵-Zen، راهی برای فهمیدن واقعیت‌ها قسمتی از راز سلامت ژاپنی‌ها:

در حقیقت بودیسم ذن (Zen Buddhism) اول در هند ظاهر شد، بعد از آن به چین سفر کرد، و در اطراف قرن XIII وارد ژاپن شد.
این واژه در حقیقت چندین مفهوم و ایده را که در زیر آمده است را پوشش می‌دهد:
مدیتیشن
متمرکز کردن ذهن
تمرکز روحی
ذن در حقیقت به زبان ژاپنی به معنی ستون می‌باشد و ما می‌توانیم شاهد آن‌ها در بعضی از دکوراسیون‌ها، معماری‌ها و غیره باشیم.
برای این کار تنها واجب است که شما بایستید و پاهایتان را به عرض شانه هایتان باز کنید و کمرتان صاف و مستقیم باشد و در این وضعیت آغاز به نفس کشیدن‌های ژرف کنید و بعد بنشینید و به مدیتیشن بپردازید.

۶-Reiki (ریکی)، نوعی راهکار درمانی مکمل و راز سلامت ژاپنی‌ها

ما هم می‌توانی درمان را باور کنیم و هم باور نکنیم.

فقط کفایت می‌کند آنرا یکبار انجام دهید و چنانچه نمی‌خواهید انجام دهید باز هم توصیه و کم کردن وزن علت حس کنجکاوی آنرا انجام دهید و تاثیر شگفت انگیز آنرا مشاهده نمایید.

ریکی (Reiki) بدنبال بکارگیری دست البته بدون این که چیزی را با آن لمس کنید برای علاج انرژی و التیام و بهبود دادن آن می‌باشد.

گفته میشود که monk Mikao Usui یک راهب ژاپنی بوده که این شیوه را به افرادیکه به مدت ۲۱ روز به کوه رفته بودند توصیه کرده بود تا در مجاور ممارست مدیتیشن آنرا هم انجام دهند و این موضوع به سال ۱۹۹۲ میلادی برمیگردد که تعدادی به کوه کوراما رفته بودند.

با وجود این یادتان باشد که درمان با دست به دهه‌های گذشته بر می‌گردد و یک راه قدیمی درمانی نیز می‌باشد و این شیوه در زندگی مردم ژاپن یکی از عادات روز مره شان می‌باشد.

۷-Taiko و انرژی یکی دیگر از رازهای سلامت ژاپنی‌ها

راز سلامت ژاپنی ها

تایکو بعنوان یک فعالیت سنگین فیزیکی راز سلامت ژاپنی هاست.

تایکو یک درام بزرگ می‌باشد.

فراگیری شیوه انجام آن، چگونگی حفظ ریتم، شیوه اجرا و باقی کارها تنها بستگی به ذهن و یا بعبارتی قدرت تمرکز ذهنی شما وابسته است.

این مراسم غالبا در جشن‌های مرتبط به کشاورزی انجام و اجرا میشود. تایکو نیز در زمان‌های گذشته برای هشدار دادن به مردمان شهر برای طوفان، آتش و دیگر حوادث دیگر کاربرد د اشت و در روزگار کنونی تایکو به بیشتر کشورها جابه‌جا‌ یافته است و برخی کشورها نیر از این شیوه استفاده میکنند و به نحوی در سرتاسر دنیا گسترش یافته است.

برای یاد گیری آن تنها به ممارست و تمرکز ذهنی احتیاج دارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 9 =