۹ فایده بی نظیر سرپا ایستادن در محیط کار

فواید سرپا ایستادن برای سلامتی بدن

در روزگار کنونی مردم بیشتر از اندازه می‌نشینند.

بدن ما برای نسشتن درتمام روز طراحی نشده است.

بحث بین ایستادن و نشستن بسیار واضح است.

نشستن درتمام طی روز در حالت‌های یکسان شما را پیش روی خطر قرار میدهد.

ولی حقیقتأ ایستادن درمقابل نشستن چه میزان مناسب‌تر است؟ بگذارید لحظه‌ای مزیت‌های سلامت ایستادن را در نظربگیریم ما در این قسمت از سلامت زیبان با کشف مزیت‌های سلامت ایستادن درمقابل نشستن و اینکه میتوانند چه تاثیری بر روی بدن داشته باشند آغاز میکنیم.
پیشگیری از بیماری ها با سرپا ایستادن
سرپا ایستادن چه فواید و مزایایی برای تندرستی دارد؟

۹ مورد از برترین فواید سرپا ایستادن

۱ ایستادن ریسک مبتلا شدن به بالارفتن وزن و چاقی را کاهش میدهد:
وقتیکه می‌ایستید جسم شما بیشتر قادر به سوزاندن کالری است یک سبک زندگی اندک جنبش , که شما بیشترزمان خود را صرف نشستن میکنید همواره سبب بالارفتن وزن و چاقی میشود یک مطالعه تازه انتشار یافته توسط کلینیک مایو نشان میدهد که در کمترین حالت ۶ساعت ایستادن در طی روز به طور چشمگیری درصد مبتلا شدن به چاقی را در آقایان و خانمها کم می‌کند.
این مطالعه از ۳ مقیاس برای ارزیابی بیشتر از ۷ , ۰۰۰ بزرگسال استفاده کرده است: شاخص ساختار و توده بدنی , درصد چربی بدن و دور کمر؛ پژوهشگران متوجه شدند مردانی که در کمترین حالت شش ساعت طی روز می‌ایستاده.
بودند ۵۹٪ درصد مبتلا شدن به چاقی را کاهش دادند برای خانم‌ها , دست کم شش ساعت ایستادن طی روز با ۳۵٪ احتمال کاهش چاقی همراه بود.
خاصیت سرپا ایستادن
مزیت‌های سرپا ایستادن به منظور پرهیز از چاقی

دو ایستادن در برابر نشستن ریسک مبتلا شدن به مشکلات و بیماریهای قلبی را کاهش میدهد:

گزینش و انتخاب ایستادن به جای نشستن سبب کاهش قند موجود در خون و کلسترول و کم کردن وزن میشود، که این سبب کاهش ریسک مبتلا شدن به مشکلات و بیماریهای قلبی نیز میشود پژوهشگران در استرالیا متوجه شدند که ایستادن سبب افزایش میزان HDL کلسترول و کاهش سطح LDL کلسترول میشود. ۲ ساعت ایستادن به جای نشستن طی روز ۲٪ با کاهش سطح قند موجود در خون هم در آقایان و هم در خانم‌ها در ارتباط است. و ۱۱٪ با کاهش سطح تریگلیسیرید

هم چنین روشن کرد که بیشتر ایستادن HDL کلسترول را با ۰ ۰۶mmol/L افزایش میدهد و LDLکلسترول را با ۶٪ کم می‌کند.

در واقع هر دو ساعتی که طی روز برای نشستن میگذرانید با بالارفتن وزن و سایز دور کمر و افزایش میزان گلوکز خون و کلسترول در ارتباط است. جای تعجب ندارد که صرف زمان برای نشستن به جای پیاده روی تاثیر معکوس خواهد داشت با وجود این , جایگزین کردن دوساعت ایستادن به جای نشستن به آسانی میزان گلوکز خون و کلسترول را افزایش میدهد.
فواید سرپا ایستادن برای سلامتی بدن

۳ ایستادن به کمتر کردن ریسک مبتلا شدن به دیابت تایپ دو و دیگر بیماری‌های متابولیکی کمک میکند:

با عنایت به کانون دیابت آمریکا به جای نشستن درازمدت زمان خود را برای ایستادن بطور مرتب و یا پیاده روی فقط برای پنج دقیقه تقسیم کنید. اینکار می‌تواند میزان گلوکز خون شما را ۳۴٪ بکاهد علی الخصوص در خانم‌ها یائسه

در این پژوهش , ۲۲ زن با وزن بیشتر از اندازه , دیس گلیسمی , یائسه در طی مدت زمان طولانی شرکت کردند.

بدون نشستن برای.

۷ ساعت و نیم و یا نشستن درازمدت و بطور مستمر و مداوم ایستاده و یا درحال حرکت بودند.

برای روز دوم تحقیقات همه شرکت کنندگان ۷ ساعت و نیم تحت پروتکل نشستن درازمدت قرار گرفتند.

در قیاس نشستن با ایستادن و پیاده روی به طور چشمگیری سبب کاهش سطح گلوکز خون و سطح انسولین در خانم‌ها شد، ایستادن و پیاده روی خانم‌ها بر روی گلوکز موثر است و افرادی که پیاده روی میکنند بر روی انسولین آن‌ها طی روز بعد ادامه داشت. این پژوهش نشان میدهد که ایستادن و پیاده روی به جای نشستن درازمدت در خانم‌ها بارداری که ریسک مبتلا شدن به دیابت نوع دو را دارند، به کاهش سطح گلوکز و انسولین آنها یاری میکند.
عوارض سرپا ایستادن
پیشگیری از دیابت با سرپا ایستادن

چهار ایستادن احتمال مرگ و میر را در مدت طولانی کاهش میدهد:

بررسی‌ها مشخص کرده است که زندگی بدون جنبش سبب دیابت و مشکلات قلبی و هم چنین مرگ میشود.

حتی یک بررسی نشان میدهد که شما میتوانید به آسانی با کاهش نشستن به ۳ ساعت طی روز , امید به زنده ماندن را دوسال بیشتر کنید..

پنج ایستادن به کمتر کردن ریسک مبتلا شدن به سرطان کمک میکند:

با دقت به موسسه تحقیقات سرطان آمریکا , تقریبا ۵۰ , ۰۰۰ مورد سرطان پستان و بیش از چهل , ۰۰۰ مورد سرطان روده بزرگ به دلیل فقدان فعالیت است.

نشستن درازمدت حتی برای افرادیکه به شکل منظم ممارست میکنند احتمال مبتلا شدن به بدخیمی را افزایش میدهد؛ ایستادن در طی روز سبب گردش خونتان میشود و ملتهب شدن و دیگر عامل هایی که سبب سرطان میشود را کم می‌کند.

بیشتر از اندازه نشستن یکی از بزرگترین عامل ایجاد بدخیمی است.

مشارکت در فعالیت‌های کوتاه مدت مانند راه رفتن و ایستادن می‌تواند از شما در مقابل بخش زیادی از سرطان‌ها حفاظت کند.

مزایای سرپا ایستادن
فواید سرپا ایستادن به منظور کاستن مبتلا شدن به بدخیمی

شش ایستادن به آرام کردن درد و کاهش درد‌های مزمن کمر کمک میکند:

بر طبق یک مطالعه درد کمر در دانشگاه استنفورد , کارکنانی که درحال کار کردن از صندلی‌های نشیمن به جای صندلی‌های عادی استفاده کرده اند احتمال بالاتری برای گزارش یک روز فاقد درد داشته اند.

در طول تحقیق , ۴۶ شرکت کننده در محل کارشان صندلی‌های نشیمن در طول ۳ ماه آزمایش اخذ کردند در پایان هر هفت روز شرکت کنندگان یک نظر سنجی کوتاه انجام دادند.

بعد از ۱ , شش , دوازده هفته شرکت کنندگان پرسش‌های جامع را کامل کردند.

این نظر سنجی‌ها یک لیست تغییرات مختصر اصلاح شده و پرسشنامه معلولیت رولاند موریس بود , که برای خود ازریابی از معلولیت جسمی متعاقب از درد کمر طراحی شده بود این بررسی‌ها نشان داد , کارکنانی که صندلی‌های نشیمن در محل کارشان اخذ کرده بودند , در این مرحله ۳ ماهه درد کمر شان به طور قابل ملاحظه ایی کمتر شده است.

مطالعه دیگری نیز گزارش میدهد که جا به جایی از حالت نشسته به حالت ایستاده هر سی دقیقه در یک روز کاری می‌تواند به طور چشمگیری سطح ملال و خستگی و رنجش و کمردرد , در کارکنانی که اضافه/چاقی دارند را کمتر کنند.

برای این پژوهش کارکنان اداری که اضافه وزن /چاقی دارند طی دو مرحله آزمایش ۵ روزه قرار گرفتند، شرکت کنندگان هرروز وظایف کاری و شغلی خودشان را طی مدت ۸ ساعت انجام دادند، به صورت نشسته و یا بین هر سی دقیقه می‌ایستادند.

بعد پرسشنامه‌های خود ارزیابی , به منظور اندازه گیری ملال و خستگی , ناراحتی‌های عضلانی و سود وری کار در پنجمین روز از هر آزمایش به آن‌ها داده شد.

شرکت کنندگان در این پژوهش گزارش دادند , زمانی که پس از ۸ ساعت نشستن به طور متناوب می‌ایستند به طور چشمگیری میزان ملال و خستگی آن‌ها کاهش میابد.

هنگامی که شرکت کنندگان به طور متناوب بعد از نشستن می‌ایستند , درد کمر اسکلتی عضلانی به طور چشمگیری نبز کاهش میابد.

افزون بر این , سود وری کارمندان هنگامی که قادر به ایستادن و نشستن بودند افزایش یافت.

فواید سرپا ایستادن
میز کار سرپایی در ادارات

۷ ایستادن به افزایش میزان انرژی و التیام و بهبود روحیه کمک میکند:

ایستادن در حال کار کردن موجب التیام همکاری و ترغیب خلاقیت میشود، در واقع کارکنانی که از میزهای ایستاده استفاده میکنند. اضطراب و نگرانی و ملال و خستگی پایین‌تر نسبت به اشخاصی که از این میزها استفاده نمیکنند دارند.

هفته هفتم در طول تحقیق ۲۴ شرکت کننده از صندلیهای نشیمن متناسب با محیط کاریشان اخذ کردند در حالیکه دیگران اخذ نکردند.

با بکارگیری تجربیات آزمایش نمونه گیری برای نظارت بر رفتار نشستن به پژوهشگران کمک کرد که بر اساس بررسی برآیند و تغییر نمرات در وقت نشستن , عوامل خطر برای تندرستی روانی , روحیه و دیگر عوامل رفتار‌های اداری را در نگاه سنجی تخمین بزنند. این پروژه ۲۲۴٪ زمان نشستن کارکنان , ۵۴٪ درد کمر و گردن درد را کاست و روحیه مردم را مناسب‌تر کرد افزون بر این وقتیکه سیستم حذف شد تمامی پیشرفت‌ها در حین ۲ هفته ازبین رفت و منفی شد.
سرپا ایستادن
سرپا ایستادن چه مزایایی دارد؟

۸ ایستادن در حال کار کردن موجب التیام سود وری میشود:

دریک مطالعه , عوامل مرکز تماسی که از یک میز ایستاده در طول شش ماه استفاده میکردند نسبت به اشخاصی که از میزهای عادی استفاده میکردند مفید‌تر و سازنده‌تر بودند.

تجزیه و تحلیل و سنجش گروهی که از میزهای ایستاده استفاده کردند و گروهی که در طی روز نشستن، کامل شد بررسی‌ها نشان داد اشخاصی که از میزهای ایستاده استفاده کردند , روزانه ۴۵٪ سازنده‌تر از همکاران نشسته بودند افزون بر این , سازنده بودن کارکنان با میزهای ایستاده , به طور چشمگیری با طی شدن زمان از حدود ۲۳٪ در ماه نخست به بیشتر از ۵۳٪ در ۶ ماه بعدی افزایش یافت.

میز کار سرپایی
مزیت‌های سرپا کار کردن در اداره

۹ ایستادن در حال کار کردن به پایداری عضله‌ها کمک میکند:

ایستادن در حالیکه کار میکنید به قوی نمودن ماهیچه‌ها اساسی , پا , مچ پا و عضلات پا کمک میکند؛ هم چنین به التیام و بهبود وضعیت و اعتدال شما هم کمک میکند.

ایستادن با وضعیت پسندیده یک راه والا به منظور تحکیم و پایداری پیکرتان است.

برای اینکه مطمعن شوید که وضعیت شایسته‌ای دارید صاف بایستید و مرکز پای خود را زیر لگنتان بگذارید.

شانه‌های خود را عقب نگاه دارید و گردن خود را صاف نگه دارید تا سر خود را بالا بگیرید این کار محتمل است به استقامت ماهیچه‌های اساسی و افزایش سوخت و ساز شما یاری دهد.

با یک تغییر ساده در طی روز و یا ایستاده انجام دادن امورات هر روزه تاجاییکه میتوانید , به طور فوق العاده ایی برای تندرستی تان بافایده است.

ایستادن و راه رفتن در طی روز به آسانی به رژیم شما مازاد و اضافه میشود بدون صرف هیچگونه زمان و یا هزینه‌ای.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =