۹ کار ساده برای یاری به زمین و بشریت! + تصاویر

۹ کار ساده‌ای که به یاری آن می‌توانیم به کره زمین و خودمان کمک کنیم.

همه‌ی ما انسان‌ها اطلاع داریم که وضعیت جوی زمین به دلیل ایجاد دودهای آلوده توسط کارخانه‌ها، اتومبیل‌ها و … به میزانی بخطر انداخته اند.

ولی آیا تابحال شده است به این پرسش بیاندیشید که شما با انجام چه کارهایی میتوانید به کره زمین و موجودات ساکن بر روی آن را میتوان از این معضل‌ها نجات داد؟!

چنانچه تصمیم بانجام برخی کارها که بتوانند به شما و همسانان شما و با این وجود کره زمین کمک کنند گرفته اید، می‌توانید نکته‌های زیر را پیش گیرید جزئیات بیشتر را در دنباله این نوشته از بخش بهداشت و سلامت  خواهیم گفت.

برخی کارها هستند که شما تنها منحصرا با انجام آن‌ها میتوانید به راحتی به اطرافیان و محیط زیست کمک بزرگی نمایید انجام آن‌ها شاید در اول کاری دشوار باشد، ولی بعد از مدت زمانی کوتاه میتوانند در وجود شما تبدیل به یک عادت مناسب شوند.

مواردی برای کمک کردن به زمین و خودمان:

۱- یاری به زمین با فقدان بکارگیری کیسه‌های پلاستیکی

‘ نه ‘ به پلاستیک برای کمک کردن به زمین و بشر

کیسه‌های پلاستیکی یکی از موردهایی هستند که تجزیه آن‌ها سال‌های زیادی زمان میبرد درنتیجه به عقیده شما چه راهکاری می‌بایست در پی گرفت تا کره زمین علی رغم این نوع لوازم که از پلاستیک بنا شده اند، زیان نبیند؟!

برای برطرف کردن این معضل بزرگ میتوانید از کیسه‌های پارچه‌ای بهره جویی کنید که بطور کامل جایگزینی مناسب برای کیسه‌های پلاستیکی می‌باشند استفاده کیسه‌های پارچه‌ای خیلی متناسب هستند و میتوانید با این کار هم از تندرستی خود و هم سلامت کره زمین مراقبت نمایید.

۲- بکارگیری باتری هایی که قابلیت شارژ مجدد دارند برای یاری به زمین

باتری شارژی

یاری به زمین با باتری‌های شارژی

باتری‌ها نسبت به میزان کوچک خود، تصور و کم کردن وزن راحتی بازیافت شوند ولی این بطور کامل فکر اشتباهی می‌باشد و بازیافت آن‌ها بطور کامل کار دشواری است و در محیط زیست میلیون‌ها سال شاید تجزیه آن‌ها بطول بیانجامد چرا ما باتری‌های قابل شارژ مجدد را توصیه می‌کنیم؟!

آیا آن‌ها سریعتر تجزیه می‌شوند؟! نه آن‌ها سریع تجزیه نمی‌شوند، ولی عمر مفید آن‌ها زیاد است و چنانچه از آن‌ها استفاده کنید، شاید از خرید ده‌ها باتری در طول سال اجتناب نمایید درنتیجه به محیط زیست زیان نخواهید رساند.

۳- یاری به زمین با بکارگیری مواد طبیعی بجای مواد شیمیایی

شوینده شیمیایی یا طبیعی

جایگزین کردن مواد طبیعی با شیمیایی برای یاری به زمین و خود انسان‌ها

مواد شیمیایی شوینده و پاک کننده، یکی از موادهایی هستند که سرعت پاک سازی را توانایی دارند به کمترین حد میزان برسانند ولی در پی خود توانایی دارند. آلرژی ‌های غیرمنتظره را نیز در خود و اعضای خانواده تان ایجاد سازند

به عنوان نمونه با خرید هر ماده شوینده، در اول ترکیب شیمیایی موجود در آن به شما زیان می‌زنند و در پایان نیز بسته آنکه از جنس پلاستیک هستند، میتوانند به محیط زیست زیان برسانند.

برای شستشوی طبیعی پیشنهاد میشود که از جوش شیرین ، آبلیمو ، سرکه به عنوان جایگزینی مناسب برای مواد شوینده استفاده کنید.

۴- بکارگیری بطری‌های پلاستیکی ضخیم آب برای یاری به زمین

نه به پلاستیک

‘ نه ‘ گفتن به بطری‌های پلاستیکی یکبار مصرف برای یاری به زمین

زمانیکه نخستین بطری آب در بازار عرضه شد، همه مردم احساسا خوبی نسبت به آن داشتند و به این فکر می‌کردند که دیگر آن‌ها میتوانند به راحتی هر میزان بطری آب را با خود در سطح شهر حمل کنند ولی آن‌ها در زمینه مضرات آن اطلاعی نداشتند.

ولی در بررسی‌های تازه نشان داده شد که چنانچه بطری آب در برابر نور خورشید قرار گیرد، می‌تواند گازهای زیان آور را از خود پخش کنند که میتوانند برای سلامتی خیلی پرخطر باشند اکنون تکنولوژی پیشرفت کرده است و میتواند هر ماده‌ای که شیمیایی هستند را شناسایی نماید.

بنابراین پیشنهاد میشود که از بطری‌های ضخیم ویژه حفاظت مایعات استفاده کنید تا عمر آن طولانی شود همچینین با بکارگیری این شیوه، خرج پایین‌تر خواهید کرد و به محیط زیست میزان فرآوانی کمک خواهید کرد.

۵- یاری به زمین با بکارگیری سرشیرها

بستن سرشیر

سرشیر برای کمک کردن به زمین و خودمان

طبق آخرین اطلاعات که بوسیله محققان و پژوهشگران انتشار یافته است، بطور متداول و میانگین تنها میزان آب مصرفی در موقع مسواک زدن حدودا پنج لیتر و مجموعا ۲۵۰ لیتر آب مصرفی در طی روز برای هر نفر می‌باشد اینک متصور شوید که اعضای خانواده شما خیلی زیاد هستند!! چه اتفاقی خواهد افتاد؟!

به همین سبب توصیه میشود از سرشیرهایی استفاده کنید که هوا را با آب ترکیب میکنند و اینگونه ۵۰٪ میزان استفاده از آب کاهش میابد.

۶- حفاظت و نگهداری از حیوانات برای کمک کردن به زمین

کمک به سیاره زمین

یاری به زمین با مراقبت از حیوانات

چنانچه تعداد قابل توجهی از حیوانات توسط ما انسان‌ها مراقبت و حفاظت نشوند، نتیجه آن میتواند افزایش حیوانات خیابانی باشند که میتوانند در طی بکارگیری مواد آلوده و سمی، به بیماریهای خطرناکی مبتلا شوند.

با مبتلا شدن این حیوانات به مریضی‌ها و انگل‌های گوناگون میتوانند در طی چرخه‌های متفاوت به حیوانات دیگر سرایت نمایند و نهایتا این چرخ طولانی‌تر خواهد شد و می‌تواند جان حیوانات خیلی زیاد و یا حتی انسان‌ها را نیز بخطر بیندازد.

بنا بر این اگر شما از این حیوانات حفاظت کنید، میتوانید به محیط زیست و انسان‌ها کمک خیلی زیادی نمایید.

۷- کمک کردن به زمین با تفکیک زباله‌ها

کمک به بشریت

تفکیک زباله برای یاری به زمین و خود

تفکیک زباله‌ها یکی از تصمیماتی است که مدت‌ها است بر روی آن در سطح جهانی تاکید میشود تا ساکنین هر منطقه زباله‌های خود را بصورت تفکیک شده حفاظت نمایند با تفکیک زباله‌ها از یکدیگر میتوان به کاهش مدت زمان تجزیه مواد کمک خیلی زیادی کرد.

چنانچه انجام دادن این کار برای شما دشوار است، دست کم موادی که ماده اساسی سازنده آن‌ها پلاستیک است را در پکیج بندی جداگانه تفکیک نمایید چنانچه شما به اینکار علاقمند هستید، پیشنهاد میشود که محصولات فلزی، کاغذها، پلاستیک‌ها را بصورت تفکیک شده حفاظت نمایید.

۸- یاری به زمین با بخشیدن لباس هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم به اشخاص نیازمند!

بخشش لباس اضافی

کمک کردن به خود و زمین با بخشش لباس‌های مازاد

آیا شما در منزل تان لباس‌های زیادی که به علل و دلایل مختلف مانند تغییر سایز و … آن‌ها را نمی‌پوشید؟! چنانچه چند دست لباس دارید که آن‌ها را به دلایلی نمی‌پوشید، توصیه میشود آن‌ها را به افرادیکه نیازمند هستند، ببخشید و دیگر نیاز نیست آن‌ها را در منزل تان تلمبار نمایید چنانچه فردی را نمی‌شناسید، میتوانید به خیریه‌ها بدهید تا آن‌ها به افرادیکه به آن احتیاج دارند. ببخشند.

۹- بکارگیری چای به جای کیسه چای برای یاری به زمین

 نه به چای کیسه ای

کمک کردن به بشریت و زمین با بکارگیری چای

طبق آخرین اطلاعات و آمار چای‌های کیسه‌ای میتوانند به راحتی سبب پیدایش بیماریهای گوناگون گرچه در طی زمان طولانی ظاهر خواهند شد زیان آور بودن چای کیسه‌ای بدلیل وجود ترکیب شیمیایی فتالات در کیسه آن‌ها باشد و حتا امکان دارد که چای درون گیسه به ماده اپی کلروهیدرین آلوده باشد که در نهایت می‌تواند به سلامتی زیان جدی ای بزند.

برای برطرف کردن این مشکل، میتوانید از یک قوری و چای طبیعی بهره جویی کنید بکارگیری چای طبیعی لذت زیادتری دارد و با محیط زیست سازگارتر است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =