خواص آرد ذرت

آرد ذرت و کاربردی‌های فوق العاده آن در منزل و …

گهگاهی در پاکسازی خانه اتفاقاتی می‌افتد مانند پاک نشدن برخی لکه‌ها و … که شما پاسخی برای آن ندارید ولی با دانستن بعضی از نکات خانه داری. می‌توانید مشکل را حل کنید و بهترین استفاده را از مواد درون خانه داشته باشید. به عنوان مثال شاید کسی باور نکند که آرد ذرت چه کاربردهای مفید و خوبی در خانه داری. می‌تواند داشته باشد و چه فعالیتهایی که نمی‌توان با آرد ذرت کرد.

در دنباله زیادتر در مورد استفاده‌های آرد ذرت توضیح می‌دهیم.

استفاده از آرد ذرت در کاربردهای خانه داری

کاربرد‌های آرد ذرت

پنجره‌های تمیز : آرد ذرت به منظور داشتن شیشه‌های تمیز و براق عالیست، میزانی آرد ذرت را به دستمال نمناک بزنید و شیشه‌های کثیف و چرب را تمیز نمایید.

پاکسازی لکه روغن از روی فرش و موکت : میزانی آرد ذرت بر روی جایی که روغن ریخته است بریزید و ۲۰ دقیقه تعمل نمایید بعد جاروبرقی بکشید.

پولیش ماشین و مبل : از این آرد به عنوان پولیش استفاده کنید؛ بخشی از آنرا روی ماشین یا مبل بریزید و با دستمال نظافت کنید.

پولیش نقره : در صورت از میان رفتن جلای نقره، خمیری با آرد ذرت و آب آماده کنید و روی آن بمالید و بگذارید خمیر خشک شود سپس آنرا پاک کنید و با پارچه برق بیندازید.

پاکسازی لکه جوهر از روی فرش و پارچه : خمیری از آرد ذرت و شیر اصلاح کنید و روی لکه بمالید و بگذارید خشک شود، در صورت باقی ماندن جای لک پیش از جارو کشیدن روی آن فرچه بکشید.

باز کردن گره کور : باز کردن گره‌های کهنه و سخت با ریختن اندکی آرد ذرت روی آن آسان میشود.

تاثیر مثبت آرد ذرت بر درمان آفتاب سوختگی و گزش حیوانات

تسلی آفتاب سوختگی ، گزش حشرات و گیاهان سمی : خمیری از آب و آرد ذرت آماده کنید و روی قسمت مورد نظر بگذارید و بعد از خشک شدن با آب دمای اتاق بشویید.

از میان بردن بوی کفش : هیچی نامطلوب‌تر از بوی کفش نیست، با پاشیدن میزانی آرد ذرت درون کفش و جوراب این بو را از بین ببرید.

اتو کردن : برای آهار زدن پرده یا پارچه یک قاشق غذاخوری آرد ذرت را با لیوانی آب میکس نمایید. و خوب هم بزنید بعد درون بطری اسپری بریزید و بهره جویی کنید.

پاک نمودن روغن از روی پارچه : روغن را تا جای ممکن با دستمال کاغذی پاک کنید بعد میزانی آرد روی آن بریزید و ۱۰ دقیقه تعمل نمایید، آرد را با دستمال کاغذی بردارید و میزانی سرکه سفید روی پارچه بمالید و پارچه را طبق متداول بشویید.

پاکسازی لکه روغن از روی چرم : بگذارید آرد یک شب روی لکه باقی بماند. بعد روز بعد آن را تمیز نمایید.

پاکسازی لکه خون : با آب خنک و آرد ذرت خمیر اصلاح کنید و آنرا روی لکه بمالید و بگذارید پارچه در آفتاب خشک شود بعد آرد ذرت را دور بریزید، در صورت ماندن جای لکه تا محو شدن کامل این مراحل را تکرار نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − سه =