خطر شستن سر در آرایشگاه!

شستن سر در آرایشگاه خطر سکته مغزی را بهمراه دارد!

بررسی‌های تازه پژوهشگران نشان میدهد، خطر سکته مغزی در کمین اشخاصی است که سرهایشان را در سالن‌های آرایشگاه مورد شستشو قرار میدهند.

مرد چهل و پنج ساله‌ای که بعد از مراجعه به آرایشگاه و اصلاح گرفتار سکته مغزی شده بود، دراینباره میگوید: بعد از مراجعه به آرایشگاه و اصلاح با سردرد ‌های دائمی نبرد می‌کردم و بعد از مراجعه به دکتر از وجود لخته‌های خونی در مغزم آگاه شدم.
طبیبان درباره چگونگی بروز این مریضی در این فرد می‌گویند: سندرومی که وی به آن گرفتار شده بعد از مراجعه به سالن‌های زیبایی ظاهر شده و سبب ایجاد لخته‌های خونی در مغز میشود.

این سندروم، سندرومی نادر ولی پرخطر است و زمانی ظهور میکند که فرد سر خود را برای شستشو به عقب خم میکند.

در سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها برای شستشوی سر جهت کوتاه کردن مو یا رنگ کردن در اول به شستشوی موها می‌پردازند.

به همین سبب فرد باید سر خود را در محل روشویی که دارای شکل خاصی است و سر برای شستشو بایست به عقب خم شود، قرار بگذارد. و قسمت پشت گردن باید بطور کامل روی لبه روشویی قرار گیرد.

خطر سکته مغزی

سندرومی نادر ولی پرخطر و زمانی ظهور میکند که فرد سر خود را برای شستشو به عقب خم میکند.

پاره شدن عروق اساسی گردن سبب سندرومی پرخطر میشود.

پژوهشگران مرکز مرکز درمانی ملی اعصاب و جراحی اعصاب در لندن اعتقاد دارند، این سندروم زمانی ظهور میکند که فرد بایست برای شستشوی موهایش، گردن خود را به طرف عقب کشانده و بنابراین سبب پاره شدن عروق اساسی گردن و بروز لخته‌های خونی میشود که خون رسانی به مغز را با مشکل رو به رو‌ میکند.

پژوهشگران اعتقاد دارند شمار انسانهایی که به این سندروم گرفتار می‌شوند بسیار محدود هستند ولی این سندروم در نوع خود قابل توجه است.

پژوهشگران از این سندروم به عنوان beauty parlour syndrome یاد میکنند که برای نخستین بار در سال ۱۹۹۳ میلادی توسط دکتر آمریکایی بنام Michael Weintraub استفاده شد.

این سندروم بعد از مشاهده در موارد جداگانه و بین خانم‌ها ۵۴-۸۴ ساله‌ای شناسایی شده بود که به سالن‌های زیبایی مراجعه کرده بودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + پانزده =