ایمونو انکولوژی چیست؟

آشنا شدن با شیوه درمانی ایمونوانکولوژی

ایمونوانکولوژی یکی از شیوه‌های درمانی است که همایشی در خصوص آشنایی به این شیوه و مبانی درمانی آن برگزار شده است. در این همایش یک روزه به بیان موضوعاتی از قبیل ایمونوانکولوژی بالینی، پزشکی هسته‌ای، رادیوتراپی و آنکولوژی پرداخته شده است. همچنین این شیوه درمانی بعنوان یکی از مجراهای جدید برای درمان بدخیمی با دست کم عارضه‌های محسوب می‌شود.

دانشیار رشته رادیوتراپی و انکولوژی در زمینه شیوه درمانی ایمونوانکولوژی گفت: مقصود از برگزاری همایش یک روزه ایمونوانکولوژی آشنایی انکولوژیست‌ها با

شیوه‌های درمانی جدید بوده که به نظر می‌آید در سالهای آ ینده جایگاه با اهمیتی را در حوزه سرطان داشته باشد؛ گرچه در درمان بدخیمی پسندیده‌تر است جراحی، کموتراپی ، رادیوتراپی هریک در جایگاه خود و براساس شرایط فرد بیمار و بیماری تجویز گردد و در این میان رشته ایمونوتراپی یا ایمونوانکولوژی می‌تواند دیدگاه و پنجره جدیدی را در درمان بدخیمی و درمان هدفمند این اختلال با دست کم عارضه‌های، پدید آورد.

او اضافه کرد: هدف ما این بوده که آنکولوژیست‌ها با شیوه درمانی ایمونوتراپی آشنا شوند و جایگاه درمانی آن را بشناسند و این مسئله در بدخیمی‌های رایج مانند سرطان سینه ، ریه، گوارش، تخمدان، مسیرهای ادراری – تناسلی و ملانوم، بسیار دارای اهمیت و ارزش است.

ایشان با بیان این که شیوه‌های جدید درمانی با دست کم عارضه‌های می‌تواند امید تازه‌ای را برای مریض و دکتر متخصص درمانگر ایجاد نماید، گفت: دیگر تخصص‌ها همچون متخصصین جراحی، ارولوژی، خانم‌ها، گوارش، ریه، ایمونولوژی بالینی، متخصصین داخلی، طبیبان همگانی و پرستاران حضور دارند تا بتوانند به این شیوه درمانی بیشتر آ شنا شوند.

درمان سرطان ریه با ایمونوآنکولوژی

او با اشاره به علت‌های گسترش سرطان بیان کرد: تمام دلایل و عوامل دخیل در پیدایش و افزایش گسترش سرطان شناسایی نشده و شناسایی دقیق علل محیطی و زمینه‌ای نیازمند بررسی‌های بالینی وسیع می‌باشد، ولی عوامل خطری همچون استفاده از سیگارت، چاقی، اندک تحرکی، آلودگیهای غذایی و محیطی، مواد سمی، امواج و میدانهای مغناطیسی در مجاور عوامل زمینه‌ای و ژنتیکی، میتوانند در پیدایش و افزایش سرطان‌ها دخیل باشند.

عضو استاد دانشگاه پزشکی گیلان در رابطه با سرطان ریه اظهار نمود: این سرطان در محل هایی که کثیفی هوا بیشتر باشد امکان ظهور آن نیز افزایش میابد که نشانه‌های آن بطور معمول به صورت سرفه‌های طولانی و ماندگار بوده که گهگاه به همراه خلط خونی و سختی نفس است، هم چنین دردهای قفسه سینه، کاستی و بی حالی از دیگر نشانه‌های سرطان ریه محسوب می‌شود.

از اونجایی که بخش زیادی از سیگاری‌ها احتمال دارد این علایم را داشته باشند و وجود این نشانه‌های را به بکارگیری سیگار مرتبط بدانند، سبب می‌شود دیرتر به طبیب مراجعه کرده و این موضوع احتمال مداوای این بیماری را تقلیل میدهد.

وی یادآور شد: همایش یک روزه ایمونوانکولوژی، ۲۸ اردیبهشت ماه در هتل استقلال تهران با حضور صاحبنظران و اساتید حوزه رادیوتراپی و انکولوژی، که با تجویز کموتراپی و رادیوتراپی، نقش محوری در معالجه سولیدتومور‌ها (تومورهای توپر)، شامل تومورهای سینه، ریه، گوارش، تخمدان و مثانه دارند، برگزار میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =