علائم هشدار دهنده کم آبی بدن

نشانه‌های هشدار دهنده‌ای که نشان میدهد بدنتان گرفتار اندک آبی شده است

اصطلاح و عبارت اندک آبی، به نظر میرسد که خیلی جدی است فکرمیکنید که هیچ ارتباطی با شما ندارد و امکان دارد که تنها در کشور‌های فقیر و یا بلاهای شدید، مانند زمین لرزه اتفاق بیافتد؟ درست است؟ خیر! کمبود آب، خیلی رایج‌تر از آن است که مردم فکر میکنند؛ ۷۵٪از آمریکایی‌ها بطور مستمر و مداوم گرفتار کمبود آب هستند و این را نمی‌دانند و حتی کمبود آب می‌تواند برروی بدن و حتی احساساتمان، تاثیر داشته باشد. دکتر روبرتالی از مرکز clear Lake Regional Medical؛ گفت۶۰٪از بدن ما از آب تشکیل شده است , ۷۵٪از آن، در ماهیچه‌ها , ۸۵٪از آن در مغز ما , وجود دارد، که شبیه روغن، برای یک ماشین است؛ وقتی حس نامطلوبی میکنید، بیشتر محتمل است به دلیل کمبود آب بدن باشد.

کمبود آب بدن

نشانه‌های کمبود آب در بدن

چنانچه نشانه‌های مطرح شده در این قسمت از زیبان را بررسی نمایید.، قطعا شگفت زده خواهید شد که بدنتان بیشتر چطور اندک آب است و چطور میتوانید، بعضی از مشکلات آزار دهنده سلامتی را به آسانی حل کنید.

دشواری هایی که با کمبود آب در پیکرتان ایجاد میشود.

۱ خستگی:

شما در کار و در منزل خسته شده اید , پس از یک خواب پسندیده شبانه باز هم حس خسته بودن میکنید چرا؟ چنانچه بطور مستمر و مداوم حس خسته بودن میکنید، در حقیقت این امکان وجود دارد که آب اندام تان اندک است؛ کمبود آب، سبب میشود که فعالیت آنزیمی پیکرتان کاسته شود. و سبب میگردد، که انرژی پایین‌تر را برای مزیت‌های آتیه ایجاد کند.

کمبود آب بدن

ملال و خستگی یکی از نشانه‌های کمبود آب در بدن

دو یبوست مزمن:

احساس نفخ و متورم شدن، میکنید علاوه بر دشوار تنفس کردن هیچی بیرون نمی‌آید , بجز فیبر زیادی که در ساختار و رژیم تغذیه‌ای خود داشتید در این موارد، باید وارسی نمایید که آیا آب به میزان مکفی میخورید یا نه!؟ کمبود آب، یکی از علل رایج است که سبب یبوست مزمن میشود وقتی آب مکفی ننوشید، ضایعات روده شما خشک میشود و بسختی بیرون می‌آید.

سردرد یکی از نشانه‌های کمبود آب بدن

کمبود آب بدن

سر درد یکی از نشانه‌های کمبود آب در بدن

۳ سردرد :

همانگونه که ۸۵٪از آب بدنمان در مغزماست، وقتی به میزان مکفی آب ننوشیم , مغزمان سریعا عکس العمل نشان میدهد؛ مغز، توسط یک لایه محافظ، از آب احاطه شده است , که کل مغز را شامل میشود.

مصرف اندک و یا فقدان استفاده از آب، سبب میشود که این لایه تبخیر شود این تخلیه سبب میشود که، مغز بر جمجمه فشار وارد نماید و منتج به سردرد دردآور شود.

چهار بوی نامطلوب دهان :

بزاق دهان دارای خاصیت ضدباکتریایی است ولی کمبود آب سبب کاهش بزاق دهان میشود که بوی نامطبوع دهان را در پی دارد.

کمبود آب بدن

تب و لرز یکی از نشانه‌های کمبود آب در بدن

تب و لرز یکی از علائم کمبود آب در بدن

پنج تب و لرز:

همواره داشتن تب و لرز بدلیل وجود ویروس و سرماخوردگی در بدن نیست و کمبود آب هم میتواند علت آن باشد در صورت اندک آبی شدید بدن، فرد گرفتار نشانه‌های تب و حتی لرز میشود.

نشانه های کمبود آب

هوس خوردن شیرینی یکی از نشانه‌های کمبود آب در بدن

شش هوس خوردن شیرینی:

وقتیکه بدن گرفتار اندک آبی میشود، فعالیت بعضی از اعضاء بدن مانند کبد که آب مصرف و گلیکوژن اندوخته میکند، تحت اثر قرار گرفته و به همین سبب هوس خوردن شیرینی در فرد ایجاد میشود.

توصیه هایی به منظور رفع کمبود آب بدن

کمبود آب بدن

شیوه‌های درمان کمبود آب در بدن

میتوان با مصرف منظم آب، از این نشانه‌ها نامطلوب ممانعت نمود و یا دست کم آن‌ها را کاست در اینجا، چند نکته درباره شیوه انجام این کار وجود دارد:

  • فورا پس از هوشیار شدن، ۲لیوان آب بنوشید؛ آغاز کردن روز خود بااین کار، نه فقط سبب میشود که احساس شادابی و تازگی کنید، بلکه به هضم شما هم کمک میکند.
  • یک بطری آب شخصی بخرید و آن را با خود حمل کنید , اطمینان حاصل کنید بطری را که، خریداری میکنید، حمل آن برایتان راحت باشد.
  • مواد خوراکی حاوی آب مانند: خیار , گریپ فروت و البته هندوانه ، که قطعا بایست به منظور پرهیز از کمبود آب در بدن، آنهارا استفاده کنید.
  • برنامه کنترل و ردیابی استفاده از آب را دانلود کنید , تعداد قابل توجهی از اینها در بازار وجود دارد , فقط یکی از اونها را برگزینید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =