باید و نبایدهای آرایشی در دوران حاملگی!

نکات با اهمیتی درباره آرایش در دوره حاملگی

در دوره بارداری بایستی بیشتر از قبل بسراغ سالن‌های زیبایی بروید تا تندرستی تان و فرزندتان تهدید نشود در همین راستا نکاتی کلیدی و اساسی و مهم را برایتان در دنباله گردآوری کرده ایم که می‌خوانید.

یکی از با اهمیت‌ترین وظایف شما در دوره حساس بارداری استراحت و تحکیم خودتان است ولی این علت نمی‌شود که درکل بی خیال ظاهر مرتب خود شوید.

شاید سایرین در دیگر کارها به ما کمک کنند ولی درباره زیبایی لطفا تنبلی را رها کنید و همچنان آراسته بمانید.

عده‌ای شما را از بعضی کارها به عنوان مثال رنگ کردن مو، سونا، ماساژ و … میترسانند و میگویند اینکارها در دوره باردرای زیان آور هستند. آیا حق با آنهاست؟ در دنباله خودتان متوجه میشوید کدامیک از این اقدامات برای تندرستی شما و جنین تان پرخطر وکدام بدون خطر هستند.

رنگ مو در دوره حاملگی

صحیح هست که رنگ مو محتوی مواد شیمیایی بسیار قدرتمند است ولی تابحال هیچ موردی از اثرات سوء رنگ مو بر نقایص مادرزادی و بدخیمی‌های کودکی گزارش نشده است. ضمنا هنگام گذاشتن رنگ مو واجب و ضروری نیس٪: ۷۷۲۰به پوست سرتان هم رنگ بزنید، در این حالت مواد رنگ مو به هیچ وارد جریان خونتان نخواهند شد.

برای اینکه خیالتان بطور کامل راحت شود می‌توانید رنگ کردن موها را بگذارید برای ۳ ماهه دوم یا سوم به بعد.

زیرا طی این زمان بیشتر اندا مهای اساسی جنین شکل گرفته اند.

وکس و موبر

چنانچه قبل از بارداریتان از مومک استفاده میکرده اید و به آن عادت دارید، الان هم میتوانید مومک بزنید، ولی به یاد داشته باشید درد آن بسیار زیاد است و محتمل است به شدت ملتهب و سوزناک شود بخصوص در اواخر بارداری

این درد در حدی است که ممکن ااست انقباضات شدیدی را بوجود آورد که چنانچه هنوز به هفته ۳۷ بارداری نرسیده اید، برایتان مناسب نیست.

لوازم آرایش

آرایش طی ماه‌های حاملگی

مانیکور و زیبایی ناخنها
مانیکور و پدیکور هیچ مسئله‌ای برای شما زن حامله ایجاد نخواهند کرد. لا ک‌های ناخن مواد شیمیایی قوی ای ندارند و بعلاوه این مواد قادر نیستند از بستر ناخن جذب شوند و ارتباطی هم بین نقایص مادرزادی و لاک ناخن گزارش نشده است. البته چنانچه سالن آرایشی که گزینش و انتخاب کرده اید تهویه شایسته‌ای نداشته باشد احتمال دارد. حالت تهوع به شما دست بدهد، پس تلاش کنید نزدیک پنجره یا ساختار تهویه بنشینید.
نگهداری از صورت طی ماه‌های حاملگی

هیچ راه پیش گیری برای تغییرات پوست در ۹ماهه بارداری وجود ندارد، ولی میتوان با این تغییرات کنار آمد.

به عنوان مثال از نمناک کننده‌های مناسب استفاده کرد.

به یاد داشته باشید طی این دوره از میکرودرم. ابریژن و لایه بردارها استفاده ننمایید، زیرا پوستتان بسیار حساس است. هنگام ماساژ صورت متخصص زیبایی را از حساسیت‌های خود به مواد ماساژ آگاه کنید و بعد از ۳ ماهه نخست قطعا زیرسرتان بالش بگذارید، زیرا چنانچه تمام پیکرتان یک سطح باشد جریان خون آهسته شده و سبب سرگیجه میشود.

برنزه کردن ممنوع یا آزاد؟

بایست بدانید اشعه ماورای بنفش رنگ پریدگی‌های ناشی از هورمون‌های دوره حاملگی را تشدید میک ند، بعلاوه زیر لامپ‌های مخصوصTanning خیلی داغ میشود و اثرات سویی را برای جنین شما بدنبال خواهد داشت.

چنانچه خیلی هوس آفتاب کردید چنددقیقه زیر نور خورشید بنشینید، البته با پوششی از ضدآفتاب ۱۵ SPF به بالا.

زیبایی دندان‌ها

تحقیقات درباره بدون خطر بودن مواد سفیدکننده دندان در دوره باردرای هنوز کامل نشده اند.

بنابراین پسندیده‌تر است تا وضع حمل نکرده اید سراغ سفیدکردن دندان هایتان نروید.

بعلاوه دراین دوره لثه‌ها حساس اند و بدلیل نوسانات هورمونی امکان خونریزی آن‌ها خیلی است.

ماساژها و شرایط بدن طی ماه‌های حاملگی
چنانچه هنگام ماساژ قرار است روی شکم تان بخوابید، سالن ماساژ باید تخت‌های ویژه حاملگی را داشته باشد. به هر صورت از مسئول ماساژتان روغن‌های

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =