خوراکی های مفید در پیشگیری از سرطان!

این مواد خوراکی بدن را درمقابل سرطان مقاوم میکند.

سرطان یکی از بیماریهایست که هر روزه در حال کسترش است. راهکار‌های متفاوتی به منظور پیشگیری از مبتلا شدن به سرطان وجود دارد که اصلی‌ترین آن‌ها تغییر دادن نسبک زندگیست.

استفاده از سبزی‌ها و میوه‌ها می‌تواند به پیشگیری از ظهور سرطان یاری رساند. در روزگار کنونی بطور گسترده‌ای در تمام جهان این عقیده که سبزی و میوه می‌تواند جلوگیری کننده از سرطان باشد وجود دارد.

نظریه جلوگیری از بروز بدخیمی با یاری برنامه غذایی از سی سال پیش مطرح بوده است.

تخمین زده شده که برنامه غذایی سلامت می‌تواند از مبتلا شدن به یک سوم از سرطان‌ها جلوگیری نماید.

در حالت کلی این رژیم سلامت، افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل، ماهی و خوراکی‌های دریایی و کاهش استفاده از گوشت قرمز، چربی حیوانی، قندهای ساده، شکلات، آبنبات و بین وعده‌های چرب و شیرین مانند چیپس و پفک، کیک‌های شکلاتی، شیرینی‌ها و…را مورد پذیرش قرار میدهد.

طبق آخرین بررسی‌های انجام گرفته بر روی سرطان ‌های میکروسکوپی , سلولهای سرطان ی که تنها توسط میکروسکوپ دیده میشوند پژوهشگران به این تنیجه دست یافته اند که رشد غیرعادی وجود دارد.

به تازگی آمار نشان داده است که ۴۰٪ از بانوان چهل سال به بالا سرطان سینه البته به میزان میکروسکوپی دارند عجیب‌تر اینکه ۱۰۰٪ مردم در هفتاد سالگی به بعد نشانه‌های بدخیمی‌های میکروسکوپی را دارند.

این بدخیمی‌های کوچک توانایی رشد تا ۱۶۰۰۰ بار در طول دو هفته را دارند ولی در روزگار کنونی میتوان از رشد آن ممانعت نمود در این راه تغذیه خیلی پراهمیت است.

پنج ماده غذایی اثربخش در پیشگیری از سرطان:

گوجه فرنگی

مواد خوراکی که بدنتان , بهمین علت سرطان مقاوم میکند.

۱- بروکلی :

اثبات شده است مصرف ۱/۲ فنجان البته سه بار در هفته تاثیر فوق العاده‌ای خواهد داشت.

۲-گوجه پخته شده:

گوجه پس از طبخ ماده ضد سرطان ی اش چند برابر شده ولی گوجه را نبایست بخار پز کرد به یاد داشته باشید ۲-۳ بار در هفته گوجه اروپایی استفاده کنید.

۳- ماهی:

امگا ۳ موجود در ماهی برای تمام نواحی بدن بافایده است و در مقابل سرطان قدرت خواصی به جسم میدهد.

۴- توت اروپایی :

آنتی اکسیدان موجود در توت اروپایی سد محکمی در مقابل بیماریها علی الخصوص سرطان ایجاد میکند.

۵- کاهو :

کاهو یکی از پرخاصیت‌ترین سبزی‌ها و البته موثر‌ترین در مقابل مریضی‌ها به شمار میرود.

مصرف ان هفته‌ای ۲-۳ بار توصیه میشود.

ریزمغذی‌ها و آنتی اکسیدانها بررسی‌های انجام شده در محیط‌های آزمایشگاهی نقش درشت مغذی‌ها، ویتامین‌ها (فولات، ویتامین بی ۱۲، ریبوفلاوین، رتینول، بتاکاروتن، آلفا توکوفرول، ویتامین C) و بعضی مواد معدنی (سلنیم، روی، منیزیم، کلسیم) در تعدیل ریسک بدخیمی را نماش میدهد.

نیاز به گفتن است که گرچه وجود ویتامین‌ها، آنتی اکسیدانها و مواد معدنی در رژیم تغذیه‌ای و نیز مصرف مکمل‌ها برای تندرستی کلی لازم است، با وجود این مصرف مولتی ویتامین و مکمل‌های مازاد در برنامه غذایی خطر مبتلا شدن به سرطان را کاهش نخواهد داد.

بعلاوه مصرف مولتی ویتامین و مکمل‌ها ولو در مقادیر بالا را، نمی‌توان به عنوان عامل قطعی درمان کننده سرطان در نگاه گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 11 =