50 سالگی و تغییرات پوستی مهم!

پنجاه سالگی و دگرگونی (تغییرات) پوستی مهم!

سلام همراهان زیبان، با ما همراهی کنید تا با(تغییرات) مثبت و شگرف پوست در پنجاه سالگی آشنا شوید. شمار زیادی از دکترها پوست در واقع شاهد خوب‌تر (بهتر) شدن پوست مراجعین شان پس از پنجاه سالگی هستند، ولی حقیقتأ علت این التیام و التیام و بهبود پوست چیست؟

علت  التیام و بهبود پوست پس از پنجاه سالگی چیست؟

ما بطور کامل درک میکنیم که برخواستن از خواب و مشاهده یک خط جدید روی صورت اتفاقی نیست که برای شروع روزتان و فعالیتتان بخواهید.

شما برای این دگرگونی‌ها (آماده) نیستید و با وجود هزاران محصولی که به شما قول از میان بردن چین و چروک و اندک کردن سن پوست تان را می‌دهند، بعید نیست که زمان را دشمن خود بدانید.

بخش زیادی از متخصصین پوست در واقع شاهد خوب‌تر (بهتر) شدن پوست مراجعین شان با افزایش سن هستند.

به عنوان مثال، زنان با افزایش سن حفره‌های قابل تماشا اندک‌تری روی پوست شان دارند و بخش زیادی از آن‌ها در بازشناسی (تشخیص) عوامل بالقوه که شاید تبدیل به خال شوند، حرفه‌ای شده که این تجربه را در حین سالیان قبل بدست آورده اند.

 

پس از پنجاه سالگی آکنه‌ها نادید می‌شوند.

هورمون هایی که در چرخه خونریزی (عادت) ماهیانه (پریود) دخیل هستند در خانم‌ها، پیش از منوپوز (یائسگی) سبب پیدایش جوش و آکنه میشوند که نه فقط آزار دهنده هستند بلکه رویه نگاهداری از پوست را پیچیده‌تر و گران‌تر میکنند. با افزایش سن خانم‌ها، هورمون‌های ایجاد مانند، استروژن و پروژسترون، بطور طبیعی افت پیدا انجام میدهند تا زمانی که دیگر دوره پریود ماهانه (قاعدگی) را تجربه نکنند (میانگین سن ۵۱ سالگی)

به پیشنهاد (توصیه) دکتر فرانچسکا جی فاسکو Francesca J Fusco استادیار و متخصص پوست در دانشکده پزشکی ایچان در مونت سینای، خانمهایی که در سالهای جوانی به خاطر نوسانات هورمونی طبیعی، آکنه را تجربه میکنند، بطور متداول اثرات آن پس از منوپوز (یائسگی) از بین میرود.

برای دیگر زنان هم، چربی پوست کم‌تر در پنجاه سالگی و بالاتر میتواند ظهور آکنه را کاهش دهد.

ارنستین اسکالفانی Ernestine Sclafani متخصص روابط همگانی ۵۵ ساله در لس آنجلس آگاه (متوجه) شد که وارد شدن به این دهه جدید زندگی به معنی شروعی تازه برای داشتن پوستی شفاف است.

او می‌گوید: من در تمام طی حیات با جوش‌های نابه هنگام روبرو بودم تا این که بالاخره در دهه ۴۰، این دشواری متوقف شد.

به محض این که پا به سن پنجاه سالگی ام شدم همه ناهمواری‌ها و بیرون زدگی‌های پوستم محو شدند.

 

پس از پنجاه سالگی چربی‌های پوست محو می‌شوند.

با افزایش سن در خانم‌ها، نوسانات هورمونی سبب میشود که غده‌های سباسه (sebaceous glands) چربی اندک‌تری ایجاد کنند.

به همین سبب کسانی که در حین زندگی با پوستی براق و چرب روبرو بودند، پس از پنجاه سالگی با چربی اندک‌تری روبرو خواهند بود.

به پیشنهاد (توصیه) دکتر لیندسی بوردون Lindsey Bordone متخصص پوست و استادیار کانون پزشکی دانشگاه کلمبیا، بانوانی که در حین زمان جوانی به خاطر پوست چرب شان روزی ۲ بار صورت شان را می‌شسته اند، پس از منوپوز (یائسگی) آگاه (متوجه) خواهند شد که منحصرا روزی ۱ بار به شستشوی صورت شان احتیاج دارند.

و شاید منحصراً به یک پاک سازی کننده ملایم نیاز داشته باشند.

کوچک‌تر شدن منافذ پوست پس از پنجاه سالگی

اخبار پسندیده بیشتری می‌خواهید؟ ایجاد کم‌تر روغن سبب کوچک‌تر شدن منافذ باز پوست خواهد شد.

چنانچه کسی هست که پوستی چرب و پوسته پوسته دارد که سبب ایجاد حفره‌های پوستی و جوش‌های سر تیره میشود، با اندک شدن چربی پوست این منافذ خود به خود کوچک‌تر خواهند شد.

التیام و بهبود یافتن نشانه‌های روزاسه پس از پنجاه سالگی

یکی دیگر از جوانب منوپوز (یائسگی) این است که، بانوانی که گرفتار روزاسه هستند با نوسانات هورمونی شاهد کم‌تر شدن تحریکات پوستی خواهند بود.

به پیشنهاد (توصیه) دکتر استی ویلیامز Estee Williams متخصص پوست و استادیار دانشکده پزشکی مونت سینای، گرچه در واقع روزاسه یک مشکل هورمونی نیست، ولی در برخی بیماران نوسانات هورمونی میتواند دلیلی برای این رویداد باشد.

در این اشخاص زمانی که به سن خاصی می‌رسند، نشانه‌ها روزاسه التیام و بهبود میابد..

بدیهی است که نوسانات هورمونی با شروع منوپوز (یائسگی) (قبل از یائسگی) امکان دارد در شروع سبب شدیدتر شدن اختلالات پوستی به مانند روزاسه و آکنه شوند، ولی بمحض این که اندام تان خود را با شرایط هورمونی پس از منوپوز (یائسگی) تطبیق دهد، این علایم التیام و التیام و بهبود پیدا خواهند کرد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + بیست =