جراحی بینی از زیبایی تا شکستگی!

جراحی بینی و انواع آن را بشناسیم

آیا به جز جراحی زیبایی بینی جراحی های دیگری نیز برای بینی وجود دارد؟ با زیبان همراه باشید تا در این مقاله شما را با انواع جراحی بینی بیشتر آشنا نماید.

جراحی زیبایی بینی یکی از روش های کارآمد برای افزایش زیبایی چهره افراد می باشد و قطعا انتخابی محبوب برای افراد بی شماری می باشد، اما جراحی های دیگر بینی نیز وجود دارد که هر کدام تاثیرات مثبت خود را به همراه دارد.

قطعا یک جراح متخصص و متبحر می تواند مشخص کند که کدام یک از انواع جراحی بینی برای شما مناسب تر است.

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی عبارتست از هر نوع جراحی بینی که مستقیما به منظور بهتر شدن یا تغییر فرم بینی یک شخص انجام می شود. این نوع جراحی ها کاملا شخصی و با انتخاب فرد صورت می گیرد.

جراحی بینی افزایشی

در این نوع جراحی، برعکس آنچه در قبل ذکر شد، هدف جراحی بینی افزایشی این است که فرم و اندازه بینی به نسبت مناسب افزایش داده شود.

اگر چه این روش نسبت به جراحی قبلی (کاهشی) کمتر درخواست کننده دارد اما هم چنان افرادی هستند که نیازمند این نوع جراح باشند. معمولا بینی این افراد به علت مسائل زیست محیطی و یا عوامل ژنتیکی کوچک تر از حد نرمال باشد و در ظاهر فرد اثر منفی بگذارد.

بعضی مواقع که نیاز به جراحی مجدد می باشد این گزینه مطرح می باشد و نیاز به افزایش سایز بینی می باشد. زیرا در جراحی اولیه بافت بینی و معمولا غضروف بیش از حد برداشته می شود و به همین دلیل نیاز به جراحی مجدد به صورت ترمیمی و افزایش سایز از طریق پیوند غضروف یا روش های دیگر می باشد و مشکل رفع می گردد.

 جراحی بینی کاهشی

یکی از انواع جراحی بینی ، “جراحی بینی کاهشی” می باشد. این جراحی به منظور کم کردن سایز بینی و فرم دهی دوباره آن صورت می گیرد و این عمل یکی از مرسوم ترین عمل های جراحی بینی برای اشخاص اعم از زن و مرد می باشد که در این عمل متقاضیان تمایل دارند که فرم بینی بهتر از قبل باشد و ظاهری زیباتر داشته باشد.

در این نوع جراحی،  جاهایی که تغییرات بیشتری اعمال شده شامل:

_ نوک بینی
_ پل بینی
ممکن است نوک بینی شخص ظاهری بد و گرد داشته باشد و یا قسمت بالای بینی که اصطلاحا پل بینی می نامند دارای برآمدگی و انحنای بدی باشد. در این حالت ها این نوع جراحی بینی بسیار موثر و کمک کننده می باشد.

جراحی ترمیمی

یکی دیگر از انواع جراحی های بینی، جراحی ترمیمی بینی (جراحی مجدد) می باشد. علت اقدام به این نوع جراحی این است که بتوان مشکلات و عیب هایی که در جراحی قبل رخ داده را رفع کرد و یا بهتر کرد.

که این جراحی هم شامل جراحی بینی کاهشی می باشد و هم  این نوع جراحی بینی هم جراحی بینی افزایشی. جراحی ترمیمی به منظور رفع مشکلات آناتومی و هم چنینی مشکلات مرسوم و متداول مانند مشکلات تنفسی به کار گرفته می شود.

یکی از مشکلات رایجی که افراد زیادی را ترغیب به جراحی بینی می نماید نوک بینی بسیار باریک می باشد که افراد را به سمت جراحی ترمیمی سوق می دهد و در این حین ممکن است غضروف بیش از حد حذف گردد که منجر به افتادگی سر بینی با فرورفتگی آن شود. در این جراحی ترمیمی هم فرم ظاهری بینی تغییر میکند و هم مشکل تنفسی مرتفع می گردد.

جراحی شکستگی بینی (بعد از تصادف)

میان انواع جراحی های بینی، جراحی شکستگی بینی  می تواند برای اشخاصی که طی حادثه یا تصادف آسیب دیده است گزینه ماسبی باشد. با این روش می توان فرم بینی را به حالت سابق و یا شرایط مناسب تری برگرداند. بیماران بسیاری از این فرصت استفاده می کنند و جراحی و علاوه بر رفع مشکل پیش آمده، جراحی زیبایی بینی هم انجام می دهند.

جراحی بینی تزریقی

جراحی بینی تزریقی یکی از گزینه های جراحی زیبایی بینی می باشد که در این روش از فیلرهای تزریقی و یا پر کننده ها استفاده می شود. می توان مشکلات زیر را اصلاح کرد:

_ رفع افتادگی سر بینی
_ یکنواخت کردن زوایای تند
_ تغییر فرم و زاویه ی سر بینی برای ایجاد تقارن

جراح در این روش به جای اینکه ناهمواری روی بینی را بردارد از فیلر تزریقی برای مسطح کردن استفاده می کند که تاثیر این فیلرها دائمی نمی باشد.

جراحی بینی برای نوجوانان

پزشکان برای اقدام به این عمل در سنین نوجوانی همیشه توصیه می کنند که افراد صبر کنند تا رشد بینی کامل شود و بعد با اطلاعات کامل و شرایط مناسب تر این عمل جراحی انجام شود.

اما با این حال در انجام این عمل در این سنین نیز شرایط استثنا هم وجود دارد و آن مواقعی می باشد که بینی فرد آسیب دیده  و یا مشکلات جدی تنفسی برای فرد ایجاد شده است. اگر در این سنین جراحی بینی برای نوجوانی انجام شود  بسیار مهم می باشد که کمترین آسیب به به بینی و منطقه رشد وارد شود.

هم چنین پزشکی که اقدام به اینکار می نماید باید حتما از نظر سلامت جسمی و روحی سالم و امادگی این کار را داشته باشد.علاوه بر این، یک جراح باید مطمئن شود که بیمار از نظر روحی و روانی آمادگی کامل را برای جراحی بینی دارد.

جراحی بینی قومی-نژادی

در جراحی بینی نژادی یا قومی نیز همان گزینه هایی استفاده می شود که در جراحی زیبایی بینی کاربرد دارد.
این جراحی بیشتر برای جراحی های بینی نژادهای اسپانیایی، آسیایی، آفریقایی و…. منظور می گردد.

کانتور بینی این اشخاص نسبت به مابقی افراد ملایم تر و راحت تر می باشد. بنابراین پزشک برای اینکه از مشخصات قومی و نژادی مراقبت نماید باید تمرکز بیشتری بر روی این بخش معطوف نماید.

جراحی بینی برای افراد میانسال

طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده، رشد بینی تا 17 سالگی می باشد اما شکل ظاهر و فرم بینی با گذر زمان دچار تغییراتی می شود.
برای مثال ممکن است سر بینی پایین تر رود و یا مسر تنفسی بینی کوچک تر و تنگ تر شود و فرد ر دچار مشکل تنفسی کند.
جراحی بینی برای افراد سن بالا برای رفع اینگونه موارد می تواند بسیار موثر باشد و مشکلات این چنینی رفع گردد تا هم فرمی جوان تر و زیبا تر به بینی و صورت فرد دهد و هم تنفس فرد بهبود یابد.

مجله تخصصی انلاین زیبان قصد دارد تا شما را در مسیر آشنایی با متدهای روز زیبایی و درمانی همراهی کند و هم چنین مراکز تخصصی و استاندارد را به شما معرفی نماید.
با ما همراه باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 16 =