آیا خروپف شدید خطرناک است؟

خروپف و احتمال سکته‌های مغزی و قلبی

 

یک متخصص گوش و حلق و بینی روز سه شنبه در نشست خبری کانون خواب ایران به مناسب روز جهانی خواب بیان نمود: از هر چهار مرد و از هر ده زن ۱ نفر به این مشکل گرفتارند که در خانم‌ها پس از دوره یائسگی میزان گسترش آن به میزان مردان میشود.

او اضافه کرد: اشخاصی که خروپف میکنند و در طی روز خواب آلودگی و ملال و خستگی دارند، اشخاصی که خروپف میکنند و بالارفتن فشار خون دارند و آنهایی که خروپف به همراه خرناس در هنگام خواب دارند، محتمل است به ایست تنفسی و انسداد مجراهای هوایی مبتلا باشند و این اشخاص به علت این که در این وضعیت میزان اکسیژن خون کاهش میابد، با درصد بروز سکته بیشتری مواجه اند.
ایشان بیان نمود: بخش زیادی از بیمارانی که دارای مشکل انسداد هوایی هستند با نارضایتی از خروپف به طبیب مراجعه می‌کنند؛ این بیماران محتمل است به مشکلات همزمان دیگری مثل بیماری ریوی، مشکل خواب، خواب آلودگی ، سردرد ‌های صبحگاهی و کسالت‌های هر روزه نیز گرفتار باشند.
وی گفت: بعد از انجام تست خواب و اعتماد از انسداد هوایی فرد بیمار، آندوسکوپی در هنگام خواب روی فرد بیمار انجام میشود، به اینصورت که مریض در اتاق عمل با دارو خوابانده میشود و گذرگاه راه هوایی فرد بیمار از بینی تا تارهای صوتی بررسی میشود و به صورت هدفمند به مداوا فرد بیمار از مسیر جراحی یا بکارگیری سیستم سی پپ می‌پردازیم.

خروپف

خروپف

یک دکتر متخصص مغزواعصاب و مدیر دسته مغزواعصاب مرکز درمانی امام خمینی (ره) نیز با تمرکز روی لزوم خوابیدن کافی شبانه گفت: اشخاص در سالهای متفاوت به هفت تا ۹ساعت خوابیدن شبانه احتیاج دارند. و جایگزین کردن آن با خواب هر روزه، فرد را از دید ساختار عصبی با مشکل رو به رو‌ میکند.
او اضافه کرد: خواب باید متعادل باشد زیرا کمبود خواب و خواب زیاد باعث ایجاد اثرات منفی بر کارکرد ساختار مغزواعصاب اشخاص دارد.
ایشان هم چنین گفت: بااهمیت‌ترین پیامد کمبود خواب تشنج است و آنهایی که مستعد تشنج باشند، احتمال دارد هنگام خواب گرفتار تشنج شوند. هر چند افرادی هم که مستعد این پیامد نیستند، با احتمال تشنج در حین خواب روبه رو هستند.
او اضافه کرد: میگرن ‌های پایان هفته نیز از عارضه‌های پرخوابی است و بخش زیادی از اشخاصی که عادت به زیاد خوابیدن ندارند در حالتی که در زمان‌های تعطیل بیشتر از میزان رایج بخوابند، احتمال دارد با سردرد ‌های میگرن ی در موقع بیدار شدن روبه رو شوند.
۱۷ مارس مصادف با ۲۷ اسفندماه روز جهانی خواب نامگذاری شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 7 =