روشهای مرطوب کردن هوای منزل

چگونه هوای خانه را بدون سیستم بخور نمناک کنیم؟

هدف کلی تهویه منازل تامین شرایط مناسب در رابطه با گرمی و جابجایی هواست و به این علت است که از غلظت آلاینده‌های خانگی در حد قابل قبول کاسته شود لذا در ساخت خانه‌ها بایست به تهویه توجه خاص داشت بررسی‌های در روزگار کنونی می‌گویند که برترین و مناسب‌ترین ساختار، ساختار تهویه مطبوعی است که امکان کنترل میزان حرارت رطوبت گرد و غبار «بو» و توزیع مناسب هوا در آن وجود داشته باشد بهترین تهویه مطبوع آن است که حس آسایش و آرامش و راحتی در فرد ایجاد نماید، که این مسئله بر سلامتی آدم خیلی تاثیرگذار است.

برای تنظیم تهویه طبیعی باید چهل و پنج درصد پنجره‌ها قابل بازکردن باشد.

چنانچه با محوریت افقی باز و بسته شوند، تهویه طبیعی را مناسب‌تر انجام میدهند.

در زمینه درجه حرارت هوا و رطوبت بر اساس استانداردهای جهانی میزان هوای افراد با سن بالا ازای هر نفر ۱۰ فوت در هر دقیقه است.

سازمان جهانی تندرستی و بهداشت درجه حرارت هوای حدود ۲۱ درجه سانتیگراد، سرعت جریان هوای ۰، ۸ متر بر ثانیه و رطوبت نسبی پنجاه درصد را توصیه کرده است.

گفته شده مناسب‌ترین میزان حرارت اتاق هم برای اشخاص معمولی بیست تا ۲۱ درجه سانتیگراد باشد.

باسرد شدن هوا، هوای درون خانه هم خشکیده ونیازاست برای پیشگیری ازبروز آلرژی وهمچنین خشک شدن پوست بدن، رطوبت هوای خانه را بالا ببرید. با سرد شدن هوا و هم چنین خشک شدن آن هوای درون خانه هم خشکیده و نیاز است به منظور پرهیز از بروز آلرژی و هم چنین خشک شدن پوست بدن، الکتریسیته ساکن و بالارفتن احتمال سرماخوردگی و آنفولانزا رطوبت هوای منزل را بالا ببرید.

به ویژه در هوای آلوده برای اینکه هوای نمناک خانه شما را از زیان‌های بیرونی دور نگاه دارد، با بکارگیری شیوه‌های ساده این رطوبت را در منزل ایجاد کنید. قطعا با خود می‌پرسید چگونه رطوبت ایجاد کنیم؟ به شما مژده می‌دهیم احتیاجی به خرید دستگاه‌های آبرسان و رطوبت دهنده و بخور نیست؛ این شش روش برای بالا بردن رطوبت منزل را پیش بگیرید:

سیستم بخور
برای شما نیز پیش آمده است که در هوای سرد لباس هایتان چسبنده و دارای الکتریسیته شوند؟ آلرژی و آبریزش از بینی تان افزون‌تر از همواره می‌شود؟ این اتفاقات علت بر هوای خشک خانه است.

علی رغم این که سیستم بخور به آسانی نصب میشود و به سرعت رطوبت را به هوا جابه‌جا‌ میکند ولی نسبتا خرج بالایی دارند و با روشن ماندن آن طی روز و شب قبض برق هم در پایان ماه شما را شگفت زده خواهد کرد.

شیوه‌های سبز و طبیعت دوستانه‌ای که استراتژی‌های اندک تلاشی برای نمناک کردن هوای خانه توصیه می‌شوند، ایده‌های اندک دردسرتری خواهند بود.

سیستم بخور به سرعت رطوبت را به هوا جابه‌جا‌ میکند ولی نسبتا خرج بالایی دارند.

هوای خانه

درجه حرارت مناسب برای خانه و نمناک کردن هوای خانه

از گیاهان آپارتمانی غافل نشوید.
تعرق در گیاهان فرآیندی است که طی آن رطوبت از سطح برگ و ساقه گیاهان تبخیر شده و رطوبت شایسته‌ای را به هوای خانه شما مازاد و اضافه میکنند.

چنانچه هوای خانه شما خشک باشد، جذب رطوبت برای گیاهان بنوعی نبرد مبدل میشود.

پس مطمئن باشید که آبیاری گیاهان را به میزان مکفی انجام داده اید تعرق در گیاهان رطوبت شایسته‌ای را به هوای خانه شما مازاد و اضافه میکند.

گلدان گل را در آفتاب بگذارید.
گلدان پر آب که گل شاخه بریده یا شاخه برگی را درون آن گذاشته اید را پشت پنجره آفتابگیر خانه بگذارید.

نور خورشید سبب می‌شود آب به آهستگی تبخیر شود و این رطوبت به هوای درون خانه وارد بشود گلدان پر آب که شاخه بریده یا شاخه برگی را درون آن قرار داده۳ را پشت پنجره آفتابگیر خانه بگذارید.

اجاق گاز را از خاطر نبرید.
با بکارگیری اجاق گاز، مزیت‌های ورود رطوبت به هوای منزل را به زودی حس میکنید. از سیستم چای ساز، کتری برقی و مایکروویو دست کم برای این روزهای سرد و خشک دوری بجویید و کاریکه با آن‌ها بایست انجام دهید را به اجاق گاز تان بسپارید. بهرحال این لوازم خانگی هم احتیاج به مرخصی سالانه دارند! با بکارگیری اجاق گاز ، مزیت‌های ورود رطوبت به هوای منزل را به زودی حس میکنید.

در هنگام دوش گرفتن ، در حمام را باز بگذارید.
زمانیکه در حال دوش گرفتن در هوای نمناک و گرم حمام هستید، در را باز بگذارید تا به همین سادگی رطوبت و بخار حمام وارد محیط داخلی خانه شما شود.

چنانچه از وان حمام با آب داغ برای حمام استفاده میکنید، پس از تمام شدن کارتان آب درون وان را تخلیه نکنید.

اجازه دهید تا وقتیکه آب خنک میشود، از مزیت بخار آب و تبخیری که انجام میشود برای نمناک کردن هوای خانه تان بهره جویی کنید با باز گذاشتن در حمام هنگام دوش گرفتن بخار حمام را وارد خانه کنید.

هوای خانه

درجه حرارت مناسب برای خانه و نمناک کردن هوای خانه

یک کاسه آب روی وسیله گرمایشی خود قرار بدهید.
این شیوه را شاید بتوان برترین شیوه برای افزایش رطوبت خانه دانست.

بک کاسه فلزی یا سرامیکی را با آب پر نمایید و آنرا روی بخاری یا رادیاتور خانه خود قرار بدهید تا تبخیر شده و هوای منزل را نمناک کند.

البته پسندیده‌تر است برای بخاری برقی یا گازی از جنس فلز برای کاسه استفاده نمایید تا گرفتار زیان و شکستگی نشود.

ممکن است این روش برای شما نیز آشنا به نظر برسد؛ زمانیکه در خانه‌های قدیم مادربزرگ‌ها همواره یک کاسه روحی پر آب روی بخاری گازی‌های گوشه خانه وجود داشت و نمی‌دانستید علت آن چیست.

رخت پهن کن را به درون خانه بیاورید.
قطعا شما نیز برای خشک شدن لباس‌های شسته شده از بند یا رخت پهن کن استفاده میکنید.

چنانچه عادت دارید لباس‌ها را درون تراس و بالکن یا حیاط خانه تان پهن کنید، در هوای سرد پسندیده‌تر است آن‌ها را به محیط درون خانه بیاورید و اجازه بدهید درون خانه و با درجه حرارت محیط خشک شوند.

با این کار طی رویه خشک شدن و تبخیر نم لباس‌ها، رطوبت وارد هوای خانه میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + شش =