لیپوماتیک، لاغری به روش مدرن!

لیپوماتیک، لاغری به روش مدرن!

لیپوماتیک طراحی شده به دست جراح آلمانی، دکتر ایلوز یک روش جدید، بدون درد و غیر تهاجمی برداشتن چربی است که لیپوساکشن را منسوخ کرده است. لیپوماتیک مورد تایید FDA (اداره غذا و داروی آمریکا) است، روشی بدون نیاز به جراحی و غیر تهاجمی که تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و می‌تواند حجم زیادی از سلول‌های چربی در یک جلسه از بین ببرد.

روش لیپوماتیک با استفاده از دستگاه هوادهی فشرده متصل به کانولایی که به طور خودکار ٣۶۰ درجه چرخش می‌کند، سلول‌های چربی را بدون آسیب رساندن به پوست و بافت ها به حالت معلق درمی‌آورد. در اصل، این روش نوعی لیپوساکشن است که با لوله کانولا مکش ارتعاشی تسریع پیدا می‌کند. لیپوماتیک با یک موتور بادی کار می کند که با هوای فشرده ای راه اندازی می شود که  حرکات سه گانه‌ای را برای لوله کانولا ایجاد می‌کند : نوسان، چرخش، ارتعاش. در نتیجه این سه حرکت، یک مسیر مارپیچ ایجاد می شود ( ۶۰۰ ارتعاش در دقیقه) که به تبدیل کردن بافت چربی به بافت های ریز کمک می‌کند. این کار بدون گرم کردن بافت های دیگر مثل عضلات، عروق خونی و عصب ها صورت می گیرد. از این رو این روش دوره بهبودی پس از عمل کوتاه مدت تری دارد. این روش همچنین برای نواحی که دسترسی به آنها دشوار است یا تصلب بافت زیادی دارند مناسب است ( لیپوساکشن ثانویه یا لیپوساکشن مردانه) مثل باسن، ساق پا و زانو.

چرا لیپوساکشن نه؟

لیپوساکشن که از سال ١٩٨٢ استفاده می‌شود، یک روش زیبایی شناخته شده و آزمایش‌شده است که انباشت‌های کوچک چربی را ساکشن می‌کند. بسته به منطقه تحت درمان، لیپوساکشن معمولا ١ تا ٣ ساعت طول می‌کشد و نیاز به یک شب بستری در بیمارستان دارد و حداقل ٢ هفته دوران نقاهت آن به طول می‌انجامد. بعد از عمل باید کرست های استرچ یا بانداژهای نگهدارنده‌ی محکم پوشیده شود تا به کاهش تورم و کبودی کمک کند. لیپوساکشن به دلیل پیشرفت‌ تکنولوژی در زمینه‌ی جراحی زیبایی منسوخ شده است. لیپوساکشن از تکنولوژی منسوخ شده و روش جراحی قدیمی استفاده می‌کند و عوارض جدی دارد از جمله ترومبوز وریدی، سوراخ شدن ارگان‌ها، خونریزی و عفونت. با توجه به ماهیت تهاجمی آن، بدن بیمار ممکن است درد زیادی را متحمل شود، چرا که فرایند شکستن چربی در این روش بسیار قدیمی و نامناسب است.

لیپوماتیک

چرا باید از لیپوماتیک استفاده کنم؟

اگر به دنبال از بین بردن سریع چربی‌های انباشته شده با هزینه کم و حداقل درد و عارضه هستید، لیپوماتیک بهترین گزینه برای شما است. لیپوماتیک تکنولوژی جدید و پیشرفته‌ای است که تمام مزایای لیپوساکشن را بدون معایب آن دارد. لیپوماتیک فرآیند بسیار سریع‌تر و ملایم‌تری است. با استفاده از فن آوری هوای فشرده متصل به کانولایی که به طور خودکار ٣۶۰ درجه چرخش می‌کند، جراحان می توانند عملیات را با آرامش بیشتری انجام دهند، بدون آنکه نیازی به نیروی فیزیکی باشد که در لیپوساکشن استاندارد وجود دارد.

چرخش ٣۶۰ درجه‌ی خودکار کانولا منحصر به فرد است چرا که موجب می‌شود چربی به صورت خودکار امولسیه شود و به صورت همزمان بیرون کشیده شود. این فن آوری یک ارتعاش ثابت ایجاد می‌کند به این معنی که میزان و شدت حرکت آن در طول جراحی همیشه ثابت باقی می ماند. در نتیجه مدت زمان عمل کوتاهتر و دوران نقاهت آسان‌تر می‌شود. علاوه بر این، لیپوماتیک روشی است که در آن جراح می‌تواند بدون آسیب زدن با بافت‌های دیگر سلول های چربی را آزاد کند. این سیستم ارگونومیک، انعطاف پذیری و راحتی را برای جراحان درمانگاه زیبایی گاندی فراهم می‌کند تا بتوانند هنگام جراحی دقت لازم را داشته باشند و در نتیجه لیپوماتیک برای شما روشی بی‌خطر و موثر شود.

لیپوماتیک

مزایای لیپوماتیک چیست؟

_ بی‌خطر، موثر و آسان استاگر کانولا با بافتهای غیر چربی برخورد کند، سیستم امنیتی فعال به سرعت چرخش و حرکت آن را متوقف می‌کند
_ درد جزئی یا بدون درد
_ می تواند نواحی دشوار و ظریف را هدف قرار دهد
_ با لیپوماتیک پوست به بهترین شکل جمع می‌شود و در نتیجه بعد از عمل ظاهر زیباتری خواهید داشت
_ عمل
_ مقرون به صرفه تر
_ هیچ بافت دیگری در پوست آسیب نمی‌بیند
_ استفاده از فرکانس ارتعاشی که حتی با بی‌حسی موضعی هم حس بهتری دارفن آوری تاییدشده توسط FDA

 لیپوماتیک تا چه اندازه بی‌خطر است؟

لیپوماتیک به عنوان ابزاری که مورد تایید FDA است، ثابت شده سیستم بسیار قابل اطمینانی است که امکان برداشت دقیق و موثر حجم زیاد چربی در تمام مناطق را فراهم می‌کند. در لیپوماتیک، سلول های چربی ابتدا شکسته می‌شوند یا به وسیله حرکات ارتعاشی کانولا امولسیون می شوند و سپس امولسیون چربی بعد از استخراج می‌تواند برای تزریق به بافت‌های دیگر بدن استفاده شود. لیپوماتیک مشکلات ایمنی در لیپوساکشن سنتی را از بین برده است و علاوه بر آن، سیستم ایمنی فعال آن از بافت بدن (عصب‌ها، عروق خونی، عضلات) در طول لیپوساکشن حفاظت می‌کند. لیپوماتیک با ۶۰۰ ارتعاش در دقیقه، چربی‌های ناخواسته را جذب می‌کند و نتایج مطلوبی به جا می‌گذارد از جمله پوست نرم‌تر و برآمدگی‌ و کبودی کمتر.

در مقایسه با لیپوساکشن التراسونیک (UAL)، لیپوساکشن دستی سنتی یا لیپولیزر، لیپوماتیک خطرات ایجاد سوختگی روی پوست (نکروز پوست) را هم ندارد.. لیپوماتیک انعطاف هر چه بیشتر پوست، نتایج بهتر در مناطق فیبروتیک و البته جلوگیری از آسیب رسیدن به بافت‌های دیگر پوست را به همراه دارد.

لیپوساکشن برای چه کسانی مناسب است؟

لیپوساکشن بیشتر مناسب کسانی است که انباشت چربی موضعی در نواحی مشخصی از بدن خود از قبیل شکم، بازو، ران، کمر و باسن دارند. این انباشت های چربی اغلب حتی در برابر اثرات بهترین رژیم های غذایی و حرکات ورزشی مقاوم هستند و ممکن است علتی ژنتیکی داشته باشند. لیپوساکشن همچنین برای خوش فرم کردن شکم بکار می رود. علاوه براین، لیپوساکشن صورت اغلب برای زیباسازی چانه یا گونه گوشتالو بکار می رود.

افرادی که بیش از همه برای انجام لیپوساکشن مناسب هستند، مردان و زنانی اند که وزن نسبتا نرمالی دارد. باید وزن ثابتی داشته باشد. افرادی که می خواهند وزن زیادی را از دست بدهند یا حتی وزن خود را افزایش دهند ( برای مثال ناشی از بارداری) برای انجام لیپوساکشن مناسب نیستند. نتایج لیپوساکشن تا زمانی که وزن ثابتی داشته باشید، دائمی هستند. افرادی که بیش از همه مناسب انجام لیپوساکشن هستند همچنین پوست قابل انعطاف و مستحکمی دارند. برای بدست آوردن بهترین نتایج، پوست باید پس از انجام لیپوساکشن آب برود. افرادی که با افزایش سن انعطاف پذیری پوست خود را از دست می دهند، نتایج لیپوساکشن نامطلوبی خواهند داشت. در صورتی که پوست انعطاف پذیر باقی بماند،افزایش سن مشکلی برای انجام لیپوساکشن بوجود نمی آورد.

لیپوساکشن جایگزین رژیم غذایی و ورزش نیست و معجزه هم نمی کند. لیپوساکشن به خوش فرم کردن بدن کمک می کند، اما نمی تواند به طور کلی ظاهر شما را تغییر دهد. با این حال، لیپوساکشن باعث می شود که با برداشتن انباشت چربی اضافی که شما را آزار می دهد، احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.

تاثیر لیپوماتیک چه زمانی قابل مشاهده است؟

نتایج ظاهری لیپوماتیک به سرعت قابل مشاهده است و از بین رفتن کامل چربی‌های ممکن است حدود ٣ ماه طول بکشد. بر خلاف لیپوساکشن که نیازمند یک شب بستری در بیمارستان و طی کردن دو هفته دوران نقاهتس است، لیپوماتیک کمترین زمان بهبودی را نیاز دارد و بیماران می توانند تقریبا بلافاصله به فعالیت های روزمره‌ی خود بازگردند. علاوه بر این، سوزش، کبودی و تورم پوست به طور قابل توجهی در این روش کاهش یافته است.

محقق:راضیه حسینی
منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =