برای رفع اضطراب چه ویتامینی خوبه؟

کمبود ویتامین ب شش و نشانه‌های آن در بدن

ویتامین‌ها و املاح مواد آلی هستند که بدن ما به منظور انجام وظایفی که بعهده دارد بی شک به آن‌ها نیازمند می‌باشد. بدن آدم بطور طبیعی قادر به ساخت ویتامین املاح نمی‌باشد و نیاز خود به ویتامین و املاح را از مسیر تغذیه برطرف می‌سازد در یک برنامه غذایی متعادل بدن تندرست و سالم تواناست که تمامی ویتامین و املاح هر روزه خود را بطور کامل بدست بیاورد و احتیاجی به مصرف هیچ نوع ویتامین و یا املاحی به صورت قرص و کپسول و غیره ندارد.

موادغذایی محتوی ویتامین ب شش

در این نوشته اطلاعاتی در زمینه ویتامین ب شش و نشانه‌های کمبود آن در اختیار شما می‌گذاریم.

ویتامین ب شش یک ویتامین در آب حل شده است.

بدنتان از ۳ شکل ویتامین ب شش استفاده میکند.

پیریدوکسین (PN) ، پیرویدوکسال (PL) و پیریدوکسامین (PM) بیشتر موقعیت‌ها مقصود از ویتامین ب شش پیریدوکسین است ویتامین ب شش عملکرد‌های متفاوتی در بدن دارد که عبارتست از، شکستن کربوهیدراتها بمنظور بوجود آوردن انرژی و تشکیل هموگلوبین و دیگر موادی که بدن به آن احتیاج دارد.

ویتامین‌های ب برای تندرستی ساختار عصبی واجب و ضروری هستند و برای اینکه کربوهیدرات، چربی و پروتئینی که می‌خوریم به انرژی تبدیل شوند، باز هم به ویتامین ب نیاز است. بنابراین وقتی اضطراب و نگرانی دارید، ویتامین ب استفاده کنید تا انرژی واجب و ضروری به منظور مواجهه با شرایط به وجود آمده را داشته باشید.

ب شش به منظور تولید سروتونین و دوپامین در مغز ضروری است (که به خلق وخو و انگیزه مرتبط هستند)، همچنین روی خوب خوابیدن تاثیر میگذارد، بنابراین حواستان به آن باشد. هویج ، مرغ، تخم مرغ ، ماهی، گوشت، نخود، اسفناج ، تخم آفتابگردان، گردو، آووکادو ، موز، بروکلی، کلم، ذرت و سیب زمینی از منابع ویتامین ب علی الخصوص ب شش هستند.

کمبود ویتامین ب 6 و علائم آن

نشانه‌های کمبود ویتامین ب شش

گاهی وقتها پیش آمده که گوشه لب زخم کوچک دردناکی بوجود میآید که نشانه کمبود ویتامین ب علی الخصوص ویتامین ب شش است.

این ویتامین نقش اساسی در فعالیت ٦٠ انزیم در بدن را ایفا مینماید طبق بررسی‌های انجام گرفته روشن شد که اشخاصی که کمترین سطح ویتامین ب شش را دارند زیادترین میزان التهاب را داشته اند. التهاب مزمن می‌تواند عامل بروز بیماریهایی مانند بیماریهای قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع ٢ باشد.

این ویتامین در خانمها برای کم‌تر شدن مشکلات پیش از آغاز پریود ماهیانه به کار برده میشود از دیگر کاربردهای این ویتامین میتوان به اندک شدن حالت تهوع صبحگاهی در خانمهای باردار، کنترل افسردگی بعداز وضع حمل و کنترل افسردگی دوره یائسگی نام برد همچنین در افراد مبتلا شده به الزایمر، کودکان بیش فعال و اوتیسم نقش مثبت این ویتامین به اثبات رسیده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هفده =