بررسی چند بیماری روانی (همراه با فیلم)

بررسی چند بیماری روانی (همراه با فیلم)

امروزه، دغدغه خیلی از افراد جامعه اختلالات و بیماری‌های ذهنی می باشد که حجم زیادی نیز می باشد.
ولی تحقیقات و پژوهش های پزشکی از زمان های نسبتا دور بر آن بوده تا جلوه‌ی پنهان و تاریک اختلالات روانی را که بوسیله رسانه‌ها انتشار داده می شود را از میان ببرد و اطلاعات دقیق و روشنی در این حوزه ارائه کند. با تمرکز روی جنبه‌های مثبت این بیماریها که قدرت‌های فوق معمولی می‌بخشند شاید بتوانیم آغاز به حذف این تصورات منفی کنیم.

تاثیرات چند بیماری روانی

اختلال چند شخصیتی:

این اختلال شما را گول می‌زند تا شما حس درد نکنید. این اختلال در نمایش ها و سریال های تلویزیونی، به صورت نادرست و به گونه ای توهین آمیز  نشان داده می شود. اما اگر به صورت واقعی بخواهیم به این موضوع بپردازیم این افراد برخی اوقات، دارای خصوصیات و ویژگی های برتری نسبت به اشخاص نرمال و پایدار هستند.

افرادی که به این اختلال مبتلا هستند، مغزشان عواطف و خاطرات نامطلوب را به وسیله‌ی تغییر در هویت و بازشناسی (تشخیص) می‌پوشاند. این اشکال سبب میشود مغز فرد را گول بزند، به شکلی که فردی که دچار این اختلال است تصور کند به شخصی (فردی) دیگر تبدیل شده است و تمام خاطرات در ذهن او حذف می گردد.

شرایط و وضعیت این فریب خوردگی مغزی، افکار و نپذیرفتن این دردهای فیزیکی است و همچنین فراموشی در مقابل زیان‌های روانی را القا میکند.

تاثیرات چند بیماری روانی

OCD

OCD که نوعی بیماری روانی مزمن و طولانی مدت با از دست رفتن توانایی در کنترل فکر و حرکات است می تواند به شما حافظه ای قوی بدهد طی آزمایشی که بین دو گروه از افراد سالم و مبتلا به OCD صورت گرفت نشان داده شد مبتلایان به این بیماری حافظه ی قوی تری برای به یاد آوری کلمات دارند. زمانی که اسکن مغزی افراد مبتلا به OCD تحلیل شد، عصب شناسان نوعی توسعه ی جدید مغزی را در منطقه ی از مغز که مسئول یادآوری و مرور بود کشف کردند.

OCD

این اختلال یک نوع اختلال روحی، روانی دیرینه (مزمن) و بلند مدت با کاهش و از بین رفتن نیرومندی در مدیریت تفکر و توانایی های حرکتی می باشد. این اختلال قادر است به شما حافظه‌ای قوی بدهد.

طی پژوهشی که بین ۲ دسته از اشخاص تندرست و سالم که مبتلا به OCD هستند انجام شد مشخص گردید، گرفتاران به این بیماری حافظه‌ی قوی‌تری برای به یاد آوری کلمات دارند زمانیکه اسکن مغزی اشخاص مبتلا به OCD تحلیل شد، عصب شناسان نوعی توسعه‌ی جدید مغزی را در منطقه‌ی از مغز که مسئول یادآوری و مرور بود کشف کردند.

تاثیرات چند بیماری روانی

ADHD

ADHD نوعی آشفتگی و اشکال در مدیریت حرکات و تمرکز است. این مشکل میتواند از شما یک فرد باهوش و خلاق سازد. اشخاصی که مبتلا به این اختلال هستند توانایی (قدرت) و خطر پذیری بیش‌تری دارند که منتهی به ایجاد خلاقیت ذهنی بیش‌تری میشود.

براساس پژوهش های دانشگاه دوبلین (ایسلند)، علت این که اشخاص مبتلا قادر نیستند بنوعی تمرکز کنند یا حتی بنشینند اینست که به آن موضوع علاقه ندارند ولی چنانچه همان فرد به موضوع محبوب خود برخورد کند تمرکز خارق العاده‌ای در تحلیل و و استنباط موضوع پیدا میکند.

اختلال دو قطبی میتواند از شما شخصی (فردی) با توانایی (قدرت) عقل بالا و حس بویایی قوی سازد و حس همدردی را بیش‌تر از سایرین در شما قویتر کند.

بیماران دو قطبی تصویری واقعی‌تر از جهان اطرافشان در ذهن دارند و به صورت واقع بینانه‌تری با اتفاقات پیرامون خود برخورد میکنند.

یکی از نشانه‌های بیماری دو قطبی، حساسیت پذیری بالاست. در نظر زیادی از این گرفتاران حساسیت بالا در بازشناسی (تشخیص) بو گزارش شده است.

روان پریشی

روان پریشی وارتباط آن با توانایی فوق العاده در علم ریاضی ثبت شده است.

طبق بررسی‌های دانشگاهی در ایسلند معین شده برخی ریاضی دانان با توانایی (قدرت) فوق العاده در زمینه‌ی ریاضی گرفتار مشکلات روانپزشکی و روان پریشی اند.

تحقیق نمایش می‌دهد بهترین دانشجویان ریاضی در این دانشگاه نشانه‌های روانی از خود بروز می‌دهدن و محققانی که درجه‌ی بالایی در ریاضیات دارند پیش‌تر در مرکز درمانی روانی بستری بوده اند برای نمونه JOHN NASH یکی از معروف‌ترین ریاضی دانان زمان حاضر از سندروم اسکیزوفرنی رنج می‌برد.

در سال ۲۰۰۱ فیلم ذهن زیبا با الهام از شخصیت و زندگی این ریاضی دان شاخته شد. پریشانی (اضطراب) میتواند شما را به شخصی (فردی) باهوش تبدیل کند. همچنین این مشکل با مهارت‌های کلامی بالا در رابطه است.

یک تحقیق نمایش می‌دهد اشخاص مضطرب حس همدردی بیش‌تری نسبت به دیگران دارند که نشان دهنده‌ی درصد بالایی از هوش هیجانی و مهارت‌های کلامی است.

دلمردگی که منجر به خلاقیت می شود:

طبق یک تحقیق در سوئد، اشخاص خلاق در زمینه‌های گوناگون اکثرا گرفتار دیپریشن (افسردگی) اند. به عنوان مثال ونگوگ شخصی (فردی) بطور کامل افسرده بود.

خلاقیت غیر قابل باوری در خلق آثار هنری داشت. به شکلی که افکار روان پریشش را به هنری زیبا تبدیل می‌کرد.

نمونه دیگر تابلوی فریاد اثر ادوارد مونکست، چارلز دیکنز، ارنست همینگ وی و .. ویرجنیاولف، به مانند نویسندگانی بودند که از دپرشن (افسردگی) رنج می‌بردند.

اوتیسم شاید از شما دانشمند بسازد، زمانیکه نام اوتیسم به میان می‌آید شاید به فیلم مرد بارانی در سال ۱۹۸۸ با بازی تام کروز و همتای اوتیسمی او داستین هاف من تفکر کنید.

ده درصد گرفتاران به اتیسم در رده‌ی نوابغ دسته بندی می‌شنود. بدین معنا که در یک حرفه هنر، ریاضیات، به طور عجیبی فوق العاده بود.

منبع
محقق: راضیه حسینی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 8 =